Το επιστημονικό περιοδικό "παιδαγωγικά ρεύματα στο Αιγαίο διεθνής περιοδική έκδοση παιδαγωγικών προβληματισμών" εκδίδεται από το Εργαστήριο Ψυχολογίας, Παιδαγωγικών Ερευνών και Μέσων στην Εκπαίδευση & το Εργαστήριο Γλωσσολογίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Ανακοινώσεις
Πρόσκληση υποβολής εργασιών σε θεματικό τόμο
2025-02-16
Π΄ροσκληση υποβολή εργασιών σε νεό τεύχος με τίτλο: «Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση: Προσεγγίσεις, Προκλήσεις και Προβληματισμοί»
Ανάρτηση 13ου τεύχους
2024-05-07
Aγαπητές αναγνώστριες, Αγαπητοί αναγνώστες,
αναρτήθηκε το τεύχος 13 του περιοδικού μας.
Εκ μέρους της Συντακτικής Επιτροπής.
2η Πρόσκληση υποβολής εργασιών σε θεματικό τόμο
2023-06-06
Ανοικτή πρόσκληση γαι αποστολή άρθρων που θα αφορούν την επανεξέταση των ζητημάτων της εκπαίδευσης των παιδιών με μεταναστευτικό και προσφυγικό προφίλ, εξαιτίας και της έκρηξης των μεταναστευτικών και προσφυγικών ροών τα τελευταία χρόνια...
Τρέχον τεύχος
Τόμ. 14 Αρ. 1 (2025): Τεύχος 14
Δημοσιευμένα: 04.12.2025
Το 14ο τεύχος του περιοδικού αποτελεί θεματική έκδοση με τίτλο: «Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση: Προσεγγίσεις, Προκλήσεις και Προβληματισμοί». Το παρόν τεύχος των Παιδαγωγικών Ρευμάτων συγκροτεί έναν πλούσιο και πολυφωνικό τόμο γύρω από το πιο επίκαιρο ίσως θέμα της σύγχρονης εκπαιδευτικής πραγματικότητας: τη διείσδυση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στην εκπαίδευση και τις σύνθετες παιδαγωγικές, νομικές και κοινωνιολογικές της προεκτάσεις. Τα άρθρα που περιλαμβάνονται στο τεύχος παρουσιάζουν μια πολυεπίπεδη χαρτογράφηση του πεδίου, από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και τις σχολικές παρεμβάσεις έως τις συζητήσεις για πνευματικά δικαιώματα, επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών, ιστορική σκέψη και την αναγκαιότητα νομικής συνείδησης στο δημόσιο σχολείο.
Της Σύνταξης
Θεωρείο
Ο αντίκτυπος σχολικών παρεμβάσεων Τεχνητής Νοημοσύνης σε παράγοντες μάθησης στο Δημοτικό Σχολείο
Γρηγόριος Αρκουμάνης, Αλιβίζος Σοφός, Ουρανία Μαρία Βεντίστα, Γεώργιος Βεντίστας
Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Οφέλη, προκλήσεις και στρατηγικές ενσωμάτωσης
Μαρία-Κομιανή Κολινιώτη , Δέσποινα Παπαστεργίου
Η διδασκαλία της Γλώσσας στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης: Προτρεπτικές εντολές (prompt engineering), θεωρητικό πλαίσιο και διδακτική εφαρμογή
Τσαμπίκα Μακρογιάννη , Κωνσταντίνα Σερμπή
Training interventions for teachers' self-efficacy enhancement in the use of Artificial Intelligence: A systematic literature review in the five-year period 2020-2025
Panagiotis Alexopoulos, Mastrothanasis Konstantinos , Maria Kladaki, Nikolaos Andreadakis, Apostolos Kostas
Προς ένα πλαίσιο επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών στην ΤΝ μέσα από την ελληνική και διεθνή βιβλιογραφική ανασκόπηση
Απόστολος Κώστας, Αναστασία Σκόρδα
Μετανεωτερικότητα, ψηφιακή μετάβαση και εξουσία: Η εκπαίδευση και η ταυτότητα στον 21ο αιώνα
Αλιβίζος (Λοΐζος) Σοφός