| More

Η Θεοτόκος ως Σκηνή του Μαρτυρίου με τις προεικονίσεις και ο Μελισμός στην αψίδα της Κόκκινης Παναγιάς στην Κόνιτσα

Views: 224 Downloads: 1070
Χαρά ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗ
Χαρά ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗ

Περίληψη


Πρωτότυπη και μοναδική εικαστική σύλληψη του τέλους του 14ου και των αρχών του 15ου αιώνα αποτελεί η απεικόνιση στο τεταρτοσφαίριο της αψίδας του ιερού της Θεοτόκου ως Σκηνής του Μαρτυρίου με τις Προεικονίσεις και τους Προφήτες, Στις ζώνες του ημικυλίνδρου ο Μελισμός απεικονίζεται δύο φορές: στην πρώτη ο ευχαριστιακός Χριστός ως ώριμος νεκρός και στη δεύτερη ως νήπιο ζωντανό, μελισμένο στα χέρια του Μ. Βασιλείου που κρατάει λόγχη. Το σύνολο εμπνέεται από την προς Εβραίους Επιστολή του Παύλου, που διαβάζεται κατά την εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου, αμέσως μετά τη μεγάλη Είσοδο και πριν από την ανάγνωση του Ευαγγελίου.


Λέξεις κλειδιά


14ος-15ος αιώνας; Ήπειρος; Κόνιτσα; μνημειακή ζωγραφική; τοιχογραφίες; εικονογραφία αψίδας; η Θεοτόκος ως σκηνή του Μαρτυρίου; Μελισμός Πανεπιστήμιο Αθηνών; Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας

Πλήρες Κείμενο:

PDF

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.