Η ανάπτυξη ιστοριών με την Ιστοριογραμμή του Ταξιδιού του Ήρωα με Μαθητές/τριες της Β’ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου
Περίληψη
Η ανάπτυξη συγκεκριμένων διδακτικών προσεγγίσεων και παιδαγωγικών μεθοδολογιών για τη δημιουργική αφήγηση μπορούν να υποστηρίξουν και να αξιοποιήσουν δυναμικά τη μάθηση, τις δεξιότητες των μαθητών/τριών και την αυτοέκφρασή τους. Σε αυτό το άρθρο προτείνεται η εφαρμογή του καινοτομικού εκπαιδευτικού σεναρίου με την αξιοποίηση της ‘Ιστοριογραμμής του Ταξιδιού του Ήρωα’ μέσω 2 μνημονικών εργαλείων με την ατομική συμμετοχή των μαθητών/τριών λόγω των περιορισμών Covid-19. Στην έρευνα περίπτωσης πήραν μέρος 15 μαθητές/τριες δημιουργώντας ιστορίες πριν και μετά τη διδασκαλία των δύο μνημονικών εργαλείων, του ‘Αστεριού της Αφήγησης’ και του ‘Ρολογιού του Ταξιδιού του Ήρωα’. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η παρέμβαση με το ‘Αστέρι της Αφήγησης’ δεν είχε ουσιαστικές διαφορές ενώ η παρέμβαση με το ‘Ρολόι του Ήρωα’ ήταν επιτυχημένη. Παρ’ όλα αυτά η έρευνα έδειξε μεγάλο αντίκτυπο των υπαρχόντων παραμυθιών και ταινιών στις μικρές ηλικίες καθώς οι μαθητές/τριες άλλαξαν υπάρχουσες ιστορίες με υπάρχοντες ήρωες χωρίς να δημιουργήσουν, με ελάχιστες εξαιρέσεις, εντελώς αυθεντικές ιστορίες. Επειδή η έρευνα είναι μελέτη περίπτωσης με τη συμμετοχή μικρού αριθμού μαθητών/τριών χρειάζεται περαιτέρω έρευνα με στόχο την ανάπτυξη της φαντασίας των παιδιών για τη δημιουργία πρωτότυπων ιστοριών, κόσμων και ηρώων.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Λαμπροπούλου Ν., & Πλώτα Α. (2022). Η ανάπτυξη ιστοριών με την Ιστοριογραμμή του Ταξιδιού του Ήρωα με Μαθητές/τριες της Β’ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου. Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης, 8, 227–244. https://doi.org/10.12681/dial.30566
- Τεύχος
- Τόμ. 8 (2022)
- Ενότητα
- Επιστημονική Αρθογραφία
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες Αγωγής και Εκπαίδευσης διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στον/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).
To Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης διατηρούν το δικαίωμα να δημοσιεύουν, να αναπαραγάγουν, να παρουσιάζουν στο κοινό, να διανέμουν και να χρησιμοποιούν άρθρα που δημοσιεύονται στο Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες Αγωγής και Εκπαίδευσης σε οποιοδήποτε μέσο και μορφή είτε μεμονωμένα είτε ως μέρη συλλογικών έργων, για όλο το χρόνο διάρκειας προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας και για όλες τις χώρες του κόσμου.
Αυτό περιλαμβάνει ενδεικτικά, και όχι αποκλειστικά, το δικαίωμα δημοσίευσης των άρθρων σε τεύχη του περιοδικού Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες Αγωγής και Εκπαίδευσης, αναπαραγωγής και διανομής μεμονωμένων αντιγράφων των άρθρων, αναπαραγωγής ολόκληρων των άρθρων σε άλλη έκδοση του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και αναπαραγωγής και διανομής των άρθρων ή περίληψης αυτών με χρήση πληροφορικού συστήματος αποθετηρίου.