Ομαλή μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό Σχολείο: Αντιλήψεις γονέων, νηπιαγωγών και δασκάλων
Περίληψη
Η μετάβαση των μαθητών και μαθητριών από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο αποτελεί μία σύνθετη διεργασία, στην οποία εμπλέκονται οι παράγοντες που βρίσκονται στο περιβάλλον του παιδιού και συντελείται σε ένα ευρύ χρονικό διάστημα, που περιλαμβάνει τη φοίτηση στο νηπιαγωγείο, έως και τις πρώτες τάξεις του δημοτικού, εφόσον το παιδί αρχίζει να αντιλαμβάνεται την επερχόμενη αλλαγή. Η ομαλή προσαρμογή του παιδιού στο νέο περιβάλλον εξαρτάται από την ετοιμότητα των εμπλεκόμενων πλαισίων να υποστηρίξουν τη μετάβαση και τη μεταξύ τους συνεργασία. Σκοπός της έρευνας είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων γονέων, νηπιαγωγών και δασκάλων σχετικά με την έννοια της ομαλής μετάβασης από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό Σχολείο. Το δείγμα της ποιοτικής έρευνας αποτελούνταν από 20 άτομα, 10 γονείς, 5 νηπιαγωγούς και 5 δασκάλες. Επιλέχθηκε η ημιδομημένη συνέντευξη και η θεματική ανάλυση περιεχομένου. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ γονέων – εκπαιδευτικών για την προαγωγή της ομαλής προσαρμογής των παιδιών. Φαίνεται πώς οι γονείς δεν εμπλέκονται ενεργά σε δραστηριότητες του σχολείου σχετικές με τη μετάβαση. Δάσκαλοι και νηπιαγωγοί αναγνωρίζουν ότι θα μπορούσαν να υλοποιηθούν περισσότερες δράσεις. Περαιτέρω έρευνα με το συνδυασμό ποσοτικών και ποιοτικών μεθόδων μέτρησης κρίνεται ως απαραίτητη για τη διερεύνηση του ζητήματος της μετάβασης.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Δημοσθενίδης Δ., & Πεντέρη Ε. (2024). Ομαλή μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό Σχολείο: Αντιλήψεις γονέων, νηπιαγωγών και δασκάλων . Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης, 10, 123–151. https://doi.org/10.12681/dial.36347
- Τεύχος
- Τόμ. 10 (2024)
- Ενότητα
- Νέοι ερευνητές
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες Αγωγής και Εκπαίδευσης διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στον/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).
To Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης διατηρούν το δικαίωμα να δημοσιεύουν, να αναπαραγάγουν, να παρουσιάζουν στο κοινό, να διανέμουν και να χρησιμοποιούν άρθρα που δημοσιεύονται στο Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες Αγωγής και Εκπαίδευσης σε οποιοδήποτε μέσο και μορφή είτε μεμονωμένα είτε ως μέρη συλλογικών έργων, για όλο το χρόνο διάρκειας προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας και για όλες τις χώρες του κόσμου.
Αυτό περιλαμβάνει ενδεικτικά, και όχι αποκλειστικά, το δικαίωμα δημοσίευσης των άρθρων σε τεύχη του περιοδικού Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες Αγωγής και Εκπαίδευσης, αναπαραγωγής και διανομής μεμονωμένων αντιγράφων των άρθρων, αναπαραγωγής ολόκληρων των άρθρων σε άλλη έκδοση του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και αναπαραγωγής και διανομής των άρθρων ή περίληψης αυτών με χρήση πληροφορικού συστήματος αποθετηρίου.