Ενισχύοντας την ανθεκτικότητα παιδιών και εφήβων μέσω θεατροπαιδαγωγικών προσεγγίσεων σε περιόδους κρίσεων
Περίληψη
Η θεατροπαιδαγωγική προσέγγιση αναδεικνύεται ως μια σημαντική μέθοδος υποστήριξης της ψυχοκοινωνικής ανθεκτικότητας παιδιών και εφήβων σε περιόδους κρίσεων, όπως είναι περίοδοι πανδημιών, κοινωνικών αναταραχών και φυσικών καταστροφών. Στο επίκεντρο της ανάλυσης βρίσκεται ο αρνητικός αντίκτυπος των κρίσεων αυτών στην ψυχική υγεία και την κοινωνική ανάπτυξη των νέων, με χαρακτηριστικές εκδηλώσεις όπως το άγχος, η κατάθλιψη και η κοινωνική απομόνωση. Η αξιοποίηση θεατρικών και δραματικών τεχνικών, αποδεικνύεται αποτελεσματική για την ενίσχυση δεξιοτήτων προσαρμογής, την προώθηση της συλλογικότητας και την καλλιέργεια της συναισθηματικής ευεξίας. Η μελέτη αναδεικνύει την αναγκαιότητα μακροχρόνιας αποτίμησης των θεατροπαιδαγωγικών παρεμβάσεων, ενώ παράλληλα τονίζει τη σημασία σχεδιασμού εφαρμογών που λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές ιδιαιτερότητες και τις διαφορετικές ανάγκες των πληθυσμών. Η θεατροπαιδαγωγική μπορεί να λειτουργήσει ως αποτελεσματικό μέσο υποστήριξης της ψυχικής ανθεκτικότητας, ενισχύοντας ταυτόχρονα την ανάπτυξη κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των νέων σε περιόδους κρίσεων.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Φιλιπποπούλου-Ιωσηφίδου Μ., & Μαστροθανάσης Κ. (2025). Ενισχύοντας την ανθεκτικότητα παιδιών και εφήβων μέσω θεατροπαιδαγωγικών προσεγγίσεων σε περιόδους κρίσεων. Εκπαίδευση & Θέατρο, 26, 10–19. https://doi.org/10.12681/edth.39753
- Ενότητα
- Επιστημονική Αρθρογραφία