Η πολυπολιτισμική αυτοαποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών και η σχέση της με τη διαχείριση της πολυπολιτισμικής τάξης
Περίληψη
Η αυξανόμενη πολυπολιτισμική σύνθεση των σχολείων υποδεικνύει την ανάγκη για εφαρμογή των αρχών της διαπολιτισμικής παιδαγωγικής. Προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να λειτουργήσουν με βάση τις αρχές της, είναι σημαντικό να νιώθουν ικανοί/ές και επαρκείς να αξιοποιήσουν όσα απαιτεί μια εκπαίδευση πολυπολιτισμικά προσανατολισμένη. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων πολυπολιτισμικής αυτοαποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η σχέση της με την προσέγγιση που ακολουθούν οι εκπαιδευτικοί ως προς τη διαχείριση της πολυπολιτισμικής τάξης. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 139 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Αττικής. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί του δείγματος χαρακτηρίζονται από υψηλό βαθμό πολυπολιτισμικής αυτοαποτελεσματικότητας και ότι προτιμούν την αλληλεπιδραστική προσέγγιση ως προς τη διαχείριση της τάξης. Τέλος, τα ευρήματα ανέδειξαν την στατιστικώς σημαντική συσχέτιση της αυτοαποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών με το μοντέλο διαχείρισης της τάξης και, πιο συγκεκριμένα, ότι όσο υψηλότερο βαθμό πολυπολιτισμικής αυτοαποτελεσματικότητας διαθέτουν, τείνουν να υιοθετούν λιγότερο παρεμβατικές προσεγγίσεις, στις οποίες οι μαθητές έχουν μεγαλύτερη αυτονομία, αλλά και ευθύνη. Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας μπορούν να συμβάλλουν στην καλύτερη κατανόηση της κρισιμότητας των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών για την επάρκειά τους στην διαχείριση των πολυπολιτισμικών τάξεων ως προς την επιλογή στρατηγικών διαχείρισης της διδασκαλίας τους και της συμπεριφοράς των μαθητών και των μαθητριών στην τάξη τους.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Σταβάρα Χ., & Λαμπροπούλου Α. (2022). Η πολυπολιτισμική αυτοαποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών και η σχέση της με τη διαχείριση της πολυπολιτισμικής τάξης. Έρευνα στην Εκπαίδευση, 11(1), 217–240. https://doi.org/10.12681/hjre.30562
- Τεύχος
- Τόμ. 11 Αρ. 1 (2022)
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Τα πνευματικά δικαιώματα των άρθρων του περιοδικού ανήκουν στους συγγραφείς. Τα άρθρα διατίθενται με άδειες Creative Commons CC-BC-SA 4.0