Η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών μέσω της ενδοσχολικής επιμόρφωσης. Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Περίληψη
Η ενδοσχολική επιμόρφωση είναι μια οριζόντια μορφή επιμόρφωσης μέσω της οποίας οι εκπαιδευτικοί μπορούν να καταρτιστούν και να ενδυναμωθούν, προκειμένου να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στο έργο τους. Σε μια εποχή που η ενδοσχολική επιμόρφωση καταγράφεται ως οργανωτική υποχρέωση του διευθυντή του σχολείου, η διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών είναι αναγκαία για την κατανόηση των πρακτικών και των αποφάσεών τους. Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών διαδραματίζουν βασικό ρόλο στον τρόπο με τον οποίο φιλτράρουν τις πληροφορίες και καθορίζουν τι θεωρείται σημαντικό και έχει αξία για τα παιδιά. Η περιγραφή της διδακτικής πρακτικής τους αντανακλά το σχολικό κλίμα καθώς και την κοινωνικά δομημένη κουλτούρα τους, η οποία διαμορφώνεται από τα πολλά πλαίσια στα οποία είναι ενταγμένοι (σχολείο, κοινότητα, εκπαιδευτικό σύστημα, αναλυτικό πρόγραμμα). Η παρούσα ποιοτική έρευνα διερευνά τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την ενδοσχολική επιμόρφωση και την αξία της για την επαγγελματική τους ανάπτυξη. Η έρευνα αξιοποιεί τη θεωρία της δραστηριότητας ως εργαλείο ανάλυσης για να φωτίσει το πλαίσιο δράσης των εκπαιδευτικών και να ερμηνεύσει τα ερευνητικά δεδομένα, καθώς είναι μια θεωρία μάθησης και ένα εργαλείο ανάλυσης που δίνει ιδιαίτερη σημασία στο πλαίσιο εντός του οποίου αναπτύσσουν τη δράση τους οι εκπαιδευτικοί.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Στυλιανού Π. (2022). Η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών μέσω της ενδοσχολικής επιμόρφωσης. Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Έρευνα στην Εκπαίδευση, 11(1), 264–275. https://doi.org/10.12681/hjre.31356
- Τεύχος
- Τόμ. 11 Αρ. 1 (2022)
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Τα πνευματικά δικαιώματα των άρθρων του περιοδικού ανήκουν στους συγγραφείς. Τα άρθρα διατίθενται με άδειες Creative Commons CC-BC-SA 4.0