Διερευνώντας τη σημασία των ήπιων δεξιοτήτων κατά τη μαθησιακή διαδικασία


Δημοσιευμένα: Jan 21, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Ήπιες δεξιότητες, ενδοπροσωπικές, διαπροσωπικές και κοινωνικοσυναισθηματικές δεξιότητες, Sostra κλίμακα
Νεκταρία Παλαιολόγου
https://orcid.org/0000-0001-9647-4507
Ζωή Καρανικόλα
https://orcid.org/0000-0002-6484-4646
Περίληψη

Οι ταχύτατες δημογραφικές αλλαγές, οι έντονες μεταναστευτικές εισροές, η έλευση της 4ης βιομηχανικής επανάστασης και η παγκοσμιοποίηση συνιστούν μερικούς από τους σημαντικότερους παράγοντες που διαμορφώνουν τον σύγχρονο τρόπο μάθησης και εκπαίδευσης. Η παρούσα έρευνα έρχεται να διερευνήσει, με τη χρήση της κλίμακας Sostra, τις απόψεις 159 (Ν) φοιτητών/τριών και εκπαιδευτικών, εκ των οποίων οι 105 φοιτούν σε προπτυχιακά προγράμματα σε τρία Πανεπιστημιακά Ιδρύματα και οι 54 εκπαιδευτικοί φοιτούν σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα τις ήπιες δεξιότητες που θεωρούν ως σημαντικές κατά τη μαθησιακή διαδικασία. Ακολουθήθηκε η βολική δειγματοληψία και η ανάλυση των δεδομένων έγινε με την εφαρμογή του λογισμικού IBM SPSS v.28. Η εσωτερική συνοχή του ερωτηματολογίου τεκμηριώθηκε από τον υπολογισμό του συντελεστή Cronbach's Alpha ο οποίος ήταν υψηλός (0,932>0,70). Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν ότι και για τις δύο ομάδες οι τρεις υποκατηγορίες των δεξιοτήτων-ενδοπροσωπικές, διαπροσωπικές και κοινωνικο-συναισθηματικές- θεωρούνται πολύ σημαντικές. Παρατηρήθηκαν στατιστικά σημαντικά διαφοροποιημένες απαντήσεις ως προς την ηλικία και την ιδιότητα (προπτυχιακοί/ές ή μεταπτυχιακοί/ές) των συμμετεχόντων.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Bryman, A. (2017). Social research methods. Gutenberg.
Briga, E., Jones, S.L., Howland, C., & Liles, M. (2021). Global Competence and Education Policies: implications for the classroom. In N. Guler & C. Ullom (Eds.), At School in the World: Developing Globally Engaged Teachers. Rowman & Littlefield Publishing.
Chung, R.G., & Lo, C.L. (2007). The development of teamwork competence questionnaire: Using students of business administration department as an example. International Journal of Technology and Engineering Education, 55-57.
De Vos, A., De Hauw, S., & Willemse, I. (2011). Competency development in organizations: Building an integrative model through a qualitative study. Vlerick Leuven Gent: Management School.
Ευρωπαϊκή Επιτροπή. (2018). Σύσταση του Συμβουλίου, της 22ας Μαΐου 2018, σχετικά με τις βασικές ικανότητες της διά βίου μάθησης (2018/C 189/01). Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32018H0604(01)&from=ES
Ευρωπαϊκή Επιτροπή. (2020). Ανακοίνωση της Επιτροπής προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το Συμβούλιο, την Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή και την Επιτροπή των Περιφερειών. Σχέδιο δράσης για την ψηφιακή εκπαίδευση 2021-2027. Επαναπροσδιορίζοντας την εκπαίδευση και την κατάρτιση για την ψηφιακή εποχή. https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX%3A52020DC0624&from=EN
European Commission. (2018). ANNEX of Proposal for a Council recommendation on the core competencies of lifelong learning. https://ec.europa.eu/transparency/regdoc/rep/1/2018/EL/COM-2018-24-F1-EL-ANNEX-1-PART-1.PDF
Gibert, A., Tozer, W.C., & Westoby, M. (2017). Teamwork, Soft Skills, and Research Training. Trends in Ecology & Evolution, 32(2), 81-84. https://doi.org/10.1016/j.tree.2016.11.004
Howland, C., Jones, S.L., Liles, M., & Vasquez, C.R. (2021). Global Competence Education and the Non-Formal Sector. In N. Guler & C. Ullom (Eds.), At School in the World: Developing Globally Engaged Teachers. Rowman & Littlefield Publishing. Rowman & Littlefield Publishing.
Palaiologou, N., & Dietz, G. (2012). Mapping the field of Multicultural and Intercultural Education. Cambridge Scholars Publishing. https://www.cambridgescholars.com/product/978-1-4438-4031-6
Parmigiani, D., Jones, S.L., Palaiologou, N., Murray, M., Korkealehto, K., Kunnari, I., Campora, A., Magioncalda, A., & Zucca, D. (2020). Global competence across European teacher education programmes. 14th Annual Teacher Education Policy in Europe (TEPE) Conference, Helsinki, Finland. May 13-15, 2020.
Parmigiani, D., Jones, S.-L., Silvaggio, C., Nicchia, E., Ambrosini, A., Pario, M., Pedevilla, A., & Sardi, I. (2022a). Assessing Global Competence Within Teacher Education Programs. How to Design and Create a Set of Rubrics With a Modified Delphi Method. SAGE Open, 12(4). https://doi.org/10.1177/21582440221128794
Parmigiani, D., Jones, S.L., Kunnari, I, & Nicchia, E. (2022b). Global competence and teacher education programmes. A European perspective. Cogent Education, 9(1), 2022996. https://doi.org/10.1080/2331186X.2021.2022996
Pachauri, D., & Aruna, Y. (2014). Importance of soft skills in teacher education programme. International Journal of Educational Research and Technology, 5(1), 22-25.
Παναγιωτόπουλος, Γ., Καρανικόλα, Ζ., & Ζωγόπουλος, Κ. (2022). Δεξιότητες στο σύγχρονο συγκείμενο. Ένας ερευνητικός διάλογος. Γρηγόρης.
Proctor, R.W., & Dutta, A. (1995). Skill acquisition and human performance. Sage.
Robles, M. (2012). Executive Perceptions of the Top 10 Soft Skills Needed in Today’s Workplace. Business Communication Quarterly, 75(4), 453–465. https://doi.org/10.1177/1080569912460400
Sanna, R., Satu-Maarit, F., Sanfelice, D., Tien, H.T.H. & Pekka, V. (2021). A comparative study of Brazil, Finland and Vietnam: Soft skills for adult educators. European Journal of Education Studies, 8(4), 199-224.
Sekhar, R. (2019). Teaching soft skills: a necessity in modern era. Research Journal of English Language and Literature, 7(1), 109-117. https://doi.org/10.33329/rjelal.7119.109
Sostra. (2019). Intellectual Οutput 2 Identified 15 Key Soft Skills. www.sostra.eu
Vasanthakumari, S. (2019). Soft skills and its application in work place. World Journal of Advanced Research and Reviews, 3(2), 66-72.
Watkins, K.E., & Marsick, V.J. (2010). Group and organizational learning. In C.E. Kasworm, A.D. Rose, & L.M. Ross-Gordon (Eds), Handbook of Adult and Continuing Education. Sage.
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)