Αναδυόμενοι Πολυγραμματισμοί: Προς μια Κατανόηση της Θεωρίας και της Παιδαγωγικής Πρακτικής
Περίληψη
Η εργασία αυτή διερευνά την έννοια των αναδυόμενων πολυγραμματισμών στην προσχολική αγωγή, εμβαθύνοντας στις θεωρητικές τους βάσεις και στις παιδαγωγικές τους προεκτάσεις. Επικαλούμενοι το έργο μελετητών όπως οι Cope & Kalantzis (2009), New Londong Group (1996), και Αρβανίτη (2009; 2013), η εργασία εξετάζει τον τρόπου με τον οποίο οι πολυγραμματισμοί προσφέρουν ένα μετασχηματιστικό πλαίσιο για την καλλιέργεια της ολιστικής ανάπτυξης των μικρών παιδιών. Οι αναδυόμενοι πολυγραμματισμοί αντανακλούν τα δυναμικά αρχικά και εξελισσόμενα στάδια ανάπτυξης του γραμματισμού, κατά τα οποία τα μικρά παιδιά εμπλέκονται σε ποικίλες δραστηριότητες νοηματοδότησης μέσα από πολλαπλούς τρόπους και συγκείμενα. Μέσα από μια λεπτομερή ανάλυση των γνωσιακών διαδικασιών, η εργασία αναδεικνύει τη σημασία της πρακτικής εξερεύνησης, της συνεργατικής επίλυσης προβλημάτων και της δημιουργικής έκφρασης στην προσχολική αγωγή. Επιπλέον, η εργασία υπογραμμίζει τη σημασία της ευελιξίας, της συμπεριληπτικότητας και της πολιτισμικής ενημερότητας στις παιδαγωγικές πρακτικές, τονίζοντας την ανάγκη προσαρμογής των προσεγγίσεων προς μία ανταπόκριση στις ποικίλες ανάγκες και προτιμήσεις των παιδιών. Τέλος, η εξερεύνηση των αναδυόμενων πολυγραμματισμών προσφέρει μια οπτική για το μέλλον της προσχολικής γλωσσικής αγωγής, θέτοντας θεμέλια για δια βίου μάθηση και επιτυχία σε έναν ολοένα και πιο περίπλοκο και αλληλοσυνδεόμενο κόσμο.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Παπαδόπουλος Ι., & Μπισίρη Ε. (2024). Αναδυόμενοι Πολυγραμματισμοί: Προς μια Κατανόηση της Θεωρίας και της Παιδαγωγικής Πρακτικής. Έρευνα στην Εκπαίδευση, 13(2), 74–90. https://doi.org/10.12681/hjre.37458
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Τα πνευματικά δικαιώματα των άρθρων του περιοδικού ανήκουν στους συγγραφείς. Τα άρθρα διατίθενται με άδειες Creative Commons CC-BC-SA 4.0