| More

Διερεύνηση της Ικανότητας παρακολούθησης της κατανόησης κειμένων εσωτερικής αντίφασης σε μαθητές και μαθήτριες σχολικής ηλικίας

Views: 973 Downloads: 654
Μαρία Σοφολόγη, Maria Efstratopoulou
Μαρία Σοφολόγη, Maria Efstratopoulou

Περίληψη


Σκοπός: Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της ικανότητας παρακολούθησης της κατανόησης κειμένου στην επίδοση μαθητών και μαθητριών  δημοτικού. Μέθοδος: Για τις ανάγκες της έρευνας επιλέχθηκε μαθητικός πληθυσμός πέμπτης δημοτικού από διαφορετικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα (σχολεία). Συνολικά εξετάστηκαν 80 μαθητές και μαθήτριες τυπικής ανάπτυξης. Η εξέταση ήταν ατομική και στην πρώτη φάση περιλάμβανε την αξιολόγηση του γενικότερου νοητικού δυναμικού των συμμετεχόντων/ουσών με τη χορήγηση των υπο-κλιμάκων του Λεξιλογίου και της Μνήμης από το WISC-III καθώς και του γενικότερου επιπέδου της αναγνωστικής ικανότητας και κατανόησης κειμένου με τη χορήγηση του Τεστ-Α. Στη δεύτερη φάση της εξέτασης οι συμμετέχοντες/ουσες εξετάστηκαν ατομικά σε τρία κείμενα με εσωτερικές νοηματικές αντιφάσεις και ένα κείμενο ελέγχου σε υπολογιστικό περιβάλλον. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα αποκάλυψαν ότι οι συμμετέχοντες/ουσες δεν φαίνεται να παρακολουθούν με επιτυχία το επίπεδο της κατανόησής τους, όπως αυτό προκύπτει από τις λανθασμένες απαντήσεις στις ερωτήσεις με αντιφατικό περιεχόμενο. Συζήτηση: Η συμβολή της έρευνας συνίσταται στην παροχή εμπειρικών δεδομένων για τη συνδυασμένη επίδραση γνωστικών και μεταγνωστικών παραγόντων στην επίδοση σε έργα κατανόησης κειμένου σε παιδιά σχολικής ηλικίας, καλύπτοντας ένα σημαντικό κενό στην ελληνική σχετική βιβλιογραφία.

Λέξεις κλειδιά: Ικανότητα παρακολούθησης, Κατανόηση κειμένου, Εσωτερικές νοηματικές αντιφάσεις, σχολικός πληθυσμός

                                       


Λέξεις κλειδιά


κανότητα παρακολούθησης, Κατανόηση κειμένου, Εσωτερικές νοηματικές αντιφάσεις, σχολικός πληθυσμός

Πλήρες Κείμενο:

PDF

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Copyright (c) 2020 Μαρία Νικόλαος Σοφολόγη, Maria Efstratopoulou

Creative Commons License
Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.