Οι σχολές γονέων με τη ματιά της διαγενεαλογικής προσέγγισης


Δημοσιευμένα: janv. 1, 2014
Λέξεις-κλειδιά:
Συστημική Θεωρία Συμβουλευτική Γονέων Διαγενεαλογικό μοντέλο Βιωματικές ασκήσεις
Μαρίζα Κατσιώτη
Παρασκευή Μπασιώτη
Άρτεμις Γιώτσα
Περίληψη
Η θεωρία των οικογενειακών συστημάτων, η οποία βασίστηκε στη θεωρία των
γενικών συστημάτων του βιολόγου Ludwig von Bertalanffy (1940), εστιάζει στο
σύνολο των σχέσεων ενός οικογενειακού συστήματος και όχι στην εκδήλωση
συμπεριφοράς ενός μεμονωμένου μέλους. Τα τελευταία χρόνια, η εξέλιξη της
Συστημικής Θεωρίας την καθιστά κατάλληλη για εφαρμογή όχι μόνο σε θεραπευτικά
πλαίσια, αλλά και στον τομέα της πρωτογενούς πρόληψης, όπως είναι οι ομάδες
συμβουλευτικής γονέων. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η εφαρμογή των
θεωρητικών εννοιών και τεχνικών ενός από τα σημαντικότερα μοντέλα της
συστημικής θεωρίας, της διαγενεαλογικής προσέγγισης του Bowen, στις Ομάδες
Συμβουλευτικής Γονέων με τη μέθοδο των βιωματικών ασκήσεων. Οι έννοιες που
μελετήθηκαν και εφαρμόστηκαν σε τρεις ομάδες συμβουλευτικής γονέων είναι οι
εξής: η διαφοροποίηση του εαυτού, τα τρίγωνα και η μεταβίβαση μέσω των γενεών.
Επίσης, έγινε εφαρμογή ποικίλων βιωματικών ασκήσεων που βοήθησαν στην
επίτευξη των στόχων των Ομάδων Συμβουλευτικής Γονέων, οι οποίοι είναι η
ενημέρωση-πληροφόρηση των γονέων και η διαμόρφωση και διαφοροποίηση της
στάσης των μελών της οικογένειας
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)