"Dynamics Implementation of the Learning Theories in the teaching process"


Published: Oct 26, 2016
Keywords:
teaching learning theories teaching implementation
Ιωάννης Μόσχος Φύκαρης
Abstract

The reflection and construction of new meanings from existing or from emerging situations function as determining factors for the effectiveness of teaching. Each teaching, however, is characterized by the elements of the uniqueness and unrepeatable. The data, therefore, are differentiated and meriting every time proportional treatment and approach. For this reason there are many different types of learning theories, each of which is a complete systematic view of the nature of the process, through which people increase their ability to manage themselves, but also the sociocultural environment in which they belong. Therefore, every teacher should be aware of the functionality of the learning theories, the exploitation of which will be useful for the appropriate adjustments of teaching. This paper attempts to show this necessity, pursuing to reconcile the dynamics implementation of the learning theories in the daily teaching practice.

Keywords: teaching, learning theories, teaching implementation

Article Details
  • Section
  • Articles
Downloads
Download data is not yet available.
Author Biography
Ιωάννης Μόσχος Φύκαρης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Ο Ιωάννης Φύκαρης είναι Επίκουρος Καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, στο γνωστικό αντικείμενο "Διδακτική Μεθοδολογία". Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Είναι απόφοιτος της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Μυτιλήνης, του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, κάτοχος του European Diploma of Education and Teacher's Training της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, όπου και αναγορεύτηκε Διδάκτορας της Φιλοσοφίας. Υπηρέτησε ως εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, διετέλεσε Υπεύθυνος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Χαλκιδικής και Σχολικός Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Πιερίας. Έχει, επίσης, διδάξει στα Πανεπιστήμια Δυτικής Μακεδονίας, Θεσσαλίας και συγγράψει οκτώ βιβλία παιδαγωγικού προσανατολισμού, ενώ σειρά άρθρων του έχουν δημοσιευθεί σε έγκριτα ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά.

 Τίτλοι στη βάση Βιβλιονέτ(2015)Θέματα παιδαγωγικής επιστήμης, Εκδόσεις Κυριακίδη Μονοπρόσωπη ΙΚΕ(2014)Εκπαιδευτική και διδακτική προσέγγιση των ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων, Εκδόσεις Κυριακίδη Μονοπρόσωπη ΙΚΕ(2014)Οι τεχνολογίες της πληροφορίας και των επικοινωνιών και η διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Εκδόσεις Κυριακίδη Μονοπρόσωπη ΙΚΕ(2014)Όρια και δυνατότητες της σύγχρονης διδασκαλίας, Εκδόσεις Κυριακίδη Μονοπρόσωπη ΙΚΕ(2014)Τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνιών και διδακτική μεθοδολογία, Εκδόσεις Κυριακίδη Μονοπρόσωπη ΙΚΕ(2010)Σύγχρονες διαστάσεις του διδακτικού έργου και ρόλου του εκπαιδευτικού, Κυριακίδη Αφοί(2008)Οι κατ' οίκον εργασίες ως διδακτική στρατηγική, Κυριακίδη Αφοί(2005)Ο περιβάλλων κόσμος και η περιβαλλοντική εκπαίδευση, Επίκεντρο(2002)Τα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία στην ελληνική εκπαίδευση, Κυριακίδη Αφοί(2001)Ο περιβάλλων κόσμος και η περιβαλλοντική εκπαίδευση, Παρατηρητής(1998)Η περιβαλλοντική εκπαίδευση στην εκπαίδευση εκπαιδευτικών στην Ελλάδα, Κυριακίδη Αφοί Συμμετοχή σε συλλογικά έργα(2013)Διαφοροποιημένη διδασκαλία, Πεδίο(2010)Οι κατ' οίκον εργασίες στο ελληνικό σχολείο σήμερα, Γρηγόρη
Most read articles by the same author(s)