ΒΕΛΤΙΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ: ΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΔΡΑΣΗΣ ΟΠΟΥ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΟΝΤΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ


Δημοσιευμένα: Ιουλ 1, 2014
Λέξεις-κλειδιά:
κλίμα της τάξης έρευνα δράσης ομαδοσυνεργατική διδασκαλία εκπαιδευτικό στυλ
Ιωάννα Ευαγγέλου (Ioanna Evaggelou)
Δόμνα-Μίκα Κακανά (Domna-Mika Kakana)
Περίληψη
Η δημιουργία ενός θετικού κλίματος μέσα στην τάξη μπορεί να επηρεάσει θετικά τα μαθησιακά επιτεύγματα των παιδιών, τη συμπεριφορά τους αλλά και την ατομική τους ανάπτυξη γενικότερα. Πώς διαμορφώνεται ένα ιδανικό περιβάλλον μάθησης; Ποιοι παράγοντες το καθορίζουν; Είναι δυνατή η μετατροπή ενός προβληματικού περιβάλλοντος μάθησης σε ιδανικό; Στόχος της παρούσας εργασίας ήταν η υλοποίηση μιας Έρευνας Δράσης με σκοπό την αξιολόγηση του κλίματος της τάξης στην οποία δίδασκε η εκπαιδευτικός-ερευνήτρια και κατόπιν η εφαρμογή μιας παρέμβασης με σκοπό να το βελτιώσει.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Επιστημονική αρθρογραφία & εκπαιδευτικές δράσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Architecture Foundation (2000). We cherish out homes; we aspire to beautiful places of work: why should our schools be different? School Works: A secondary schools design initiative. London:
Architecture Foundation/Arts Council.
Berndt, T. J., & Keefe, K. (1996). Friend’s influence on school adjustment: A motivational analysis. In J., Juvonen & K. R., Wentzel (Eds.), Social motivation: Understanding children’s school adjustment
(248-278). New York, NY, US: Cambridge University Press.
Cheng, Y.C. (1994). Classroom Environment and Student Affective Performance: An Effective Profile. The Journal of Experimental Education, 62(3), 221-239.
Dorman, J. P. (2008). Using student perceptions to compare actual and preferred classroom environment in Queensland schools. Educational Studies, 34(4), 299-308.
Evans, I. M., Harvey, S. T., Buckley, L., & Yan, E. (2009). Differentiating classroom climate concepts: Academic management, and emotional environments. Journal of social Sciences, 4(2), 131-146.
Fraser, B. J., Anderson, G. J., & Walberg, H. J. (1982). Assessment of learning environments: Manual for Learning Environment Inventory (LEI) and My Class Inventory (MCI). Perth: Western Australian Institute of Technology.
Fraser, B. J. (1986). Classroom environment. London: Croom Helm.
Fraser, B. J. (1989). Twenty years of classroom climate work: progress and prospect. Journal of curriculum studies, 21(4), 307-327.
Fraser, B. J. (1998). Science learning environments: Assessment, effects and determinants. In B.J Fraser & K.G. Tobin (Eds.), International Handbook of science education (527-564). Dordrecht, The Netherlands: Kluwer.
Fraser, B.J., & Fisher, D. L. (1983). Use of actual and preferred classroom environment scales in person-environment fit research. Journal of Educational Psychology, 75(2), 303-313.
Γερμανός, Δ. (1999). Ο χώρος ως παράγοντας της σχολικής αποτυχίας στο ελληνικό σχολείο. Στο Χ., Κωνσταντίνου & Γ., Πλειός (Επιμ.), Σχολική αποτυχία και κοινωνικός αποκλεισμός (282-299). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Γερμανός, Δ. (2006). Οι τοίχοι της γνώσης. Σχολικός χώρος και εκπαίδευση. Αθήνα: Gutenberg.
Goh, S. C., Young, D. J., & Fraser, B. J. (1995). Psychosocial climate and student outcomes in elementary mathematics classrooms: a multilevel analysis. Journal of Experimental Education, 64, 29-40.
Ghaith, G. (2003). The relationship between forms of instruction, achievement and perceptions of classroom climate. Educational Research, 45(1), 83-93.
Ho, M. S. (1989). The effect of leadership behavior and use of power of Hong Kong secondary school teachers on classroom climate. Educational Research Journal, 4, 57-68.
Hughes, J. N., A Cavell, T., & Willson, V. (2001). Further support for the developmental significance of the quality of the teacher – student relationship. Journal of School Psychology, 39(4), 289-301.
Johnson, D. W. (1981). Student-Student Interaction: The neglected variable in education. Educational Researcher, 1(10), 5-10.
Johnson, D. W., & Johnson, R. (1989). Cooperation and Competition: Theory and Research. Edina, Minn.: Interaction Book Co.
Κακανά, Δ. Μ. (2008). Η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση. Θεωρητικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικές προοπτικές. Θεσσαλονίκη: Αφών Κυριακίδη Α.Ε.
Kuperminc, G. P., Leadbeater, B. J., & Blatt, J. B. (2001). School social climate and individual differences in vulnerability to psychopathology among Middle school students. Journal of school psychology, 39(2), 141-159.
Lackney, J.A. (2000). Thirty-three educational design principles for school as community learning centers. Ανακτήθηκε από
Madden, N., & Slavin, R. (1983). Cooperative learning and social acceptance of mainstreamed academically handicapped students. Journal of Special Education, 17, 171-182.
Ματσαγγούρας, Η. Γ. (2003). Η Σχολική Τάξη. Χώρος, Ομάδα, Πειθαρχία, Μέθοδος. Αθήνα: Αυτοέκδοση.
Pianta, R. C., & Steinberg, M.S. (1992). Teacher – child relationships and the process of adjusting to school. New directions for child development, 57, 61-80.
Τριλιανός, Θ. (2003). Μεθοδολογία της Σύγχρονης διδασκαλίας. Αθήνα: Ατραπός.
Weinstein, C.S., & David, T. G. (1987). Spaces for children: the built environment and child development. New York: Plenum.
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)