ΜΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΕΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΟΜΕΝΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ


Δημοσιευμένα: Ιουλ 1, 2014
Λέξεις-κλειδιά:
συνεργατικές αλληλεπιδράσεις είδη ομιλίας εκπαιδευτική ρομποτική προγραμματισμός
Αναστασία Μισιρλή (Anastasia Misirli)
Αγγελική Κοκκόση (Aggeliki Kokkosi)
Βασίλης Κόμης (Vasilis Komis)
Περίληψη
Η παρούσα εργασία αναφέρεται στις συνεργατικές αλληλεπιδράσεις που αναπτύσσονται μεταξύ των υποκειμένων της εκπαιδευτικής διαδικασίας για την επίλυση προβλημάτων μέσα από τη χρήση προγραμματιζόμενων παιχνιδιών τύπου Logo (σε συμβατική και ψηφιακή μορφή). Πρόκειται για μια μελέτη περίπτωσης (case study), ποιοτική έρευνα κατά την υλοποίηση της οποίας επιδιώκεται αρχικά ο προσδιορισμός των συνεργατικών αλληλεπιδράσεων που προκύπτουν και ύστερα η κατηγοριοποίηση τους. Στο πλαίσιο αυτής της κατηγοριοποίησης αναλύθηκαν οι συμπεριφορές των παιδιών, όπως αυτές αναπτύχθηκαν μέσα από την υλοποίηση κατάλληλου εκπαιδευτικού σεναρίου. Επιχειρείται ακόμη, μια αντιστοίχιση μεταξύ των κατηγοριών που προέκυψαν και των ειδών ομιλίας του Mercer. Τέλος, αποφαίνονται συμπεράσματα για την καταλυτική συνεισφορά της εκπαιδευτικής ρομποτικής στην ανάπτυξη κοινωνικών συνεργατικών αλληλεπιδράσεων και στη γενικότερη συνεισφορά των νέων τεχνολογιών τόσο στην κοινωνική όσο και ατομική ανάπτυξη των παιδιών.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Επιστημονική αρθρογραφία & εκπαιδευτικές δράσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Clements, D., Nastasi, B. & Swaminathan, S.(1993). Young Children and Computers: Crossroads and Directions From Research. Young Children, 48 (2), 56-64. ISSN 0044-0728, National Association for the Education of Young Children, Washington DC, USA.
Dimitriou, A. & Xatzikraniotis, E. (2003). Educational robotics as a tool for skills development. In Proceedings of the 2nd national teachers’ conference on “ICT in Education”, (pp. 146-157). Syros. May.
Ελευθεριώτη, Ε., Καρατράντου, Α. & Παναγιωτακόπουλος, Χ. (2010). Χρησιμοποιώντας τα Lego Mindstorms ΝΧΤ για την διδασκαλία του Προγραμματισμού σε ένα διαθεματικό πλαίσιο: μία πιλοτική μελέτη. Στο Α. Τζιμογιάννης (Επιμ.), Πρακτικά Εργασιών 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή «Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση» (τόμος II, σελ. 137-144). Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Κόρινθος.
Fessakis, G., Gouli, E. & Mavroudi, E. (2012). Problem solving by 5–6 years old kindergarten children in a computer programming environment: A case study. Computers & Education, 63, 87-97.
Fox, L. & Lentini, R.H. (2006). "You got it!" Teaching social and emotional skills. National Association for the Education of Young Children (naeyc), 61(6), 36-42. Από: http://journal.naeyc.org/btj/200611
Κόμης, Β. (2005). Εισαγωγή στη διδακτική της πληροφορικής. Αθήνα: Εκδόσεις Κλειδάριθμος.
Κόμης, Β. (2010). Οδηγίες σχεδίασης και εφαρμογής εκπαιδευτικού σεναρίου. Ένατη ανανεωμένη Έκδοση. Πάτρα: Πανεπιστημιακές Παραδόσεις.
Mercer, N. (2000). Η συγκρότηση της γνώσης. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Μπερερής, Π., & Τρούκη, Ε.(2009). Λόγος και επικοινωνία στην εκπαιδευτική πράξη. Αθήνα: Εκδόσεις Καστανιώτη.
Τσεκούρα, Ο. (2006). Συνεργατικές Δραστηριότητες με εκπαιδευτικό λογισμικό στο νηπιαγωγείο: Μια μελέτη περίπτωσης (Διπλωματική Εργασία ΜΠΣ Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η, Πανεπιστήμιο Πατρών).
Stoeckelmayr, K., Tesar, M. & Hofmann, A. (2011). Kindergarten Children Programming Robots: A First Attempt. Ανακτήθηκε 8 Μαΐου 2012: http://www.innoc.at/fileadmin/user_upload/_temp_/RiE/Proceedings/51.pdf
Strand, E. (1986). A Descriptive Study Comparing Preschool and Kindergarten LOGO Interaction. Annual Meeting of the American Educational Research Association (70th, San Francisco, CA, April 16-20, 1986), Texas, USA, ED270213, ERIC – Education Resources Information Center, Computer Sciences Corporation, Lanham, MD, USA.
Φεσάκης, Γ., Γουλή, Ε., & Μαυρουδή, Ε.(2010). Επίλυση Προβλήματος σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον από Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας. 5ο Συνέδριο Διδακτική της Πληροφορικής. Αθήνα.
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)