Μαθηματικά, φυσικές επιστήμες και τεχνολογία στο νηπιαγωγείο: Απλή πρόκληση ή αναγκαιότητα


Δημοσιευμένα: Jul 1, 2003
Λέξεις-κλειδιά:
επιστημονική σκέψη προσχολική εκπαίδευση μαθηματικά φυσικές επιστήμες τεχνολογία
Μαρία Παπανδρέου (Maria Papandreou)
Περίληψη

Δεν διατίθεται περίληψη.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Επιστημονική αρθρογραφία & εκπαιδευτικές δράσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Barody, Α. Ι. (1993). Fostering the mathematical learning of young children. Στο Β. Spodek (επιμ.), Handbook of Research of the Education of Young Children (σσ. 151-175). New York: MacMillan Publishing Company.
Bonnafé, M. (1996). La qaulité littéraire: son rôle dans la transmission de l'expérience culturelle. Στο S. Rayna, F. Laevers & M. Deleeau (επιμ.), L'Education Préscolaire: quels Objectifs Pédagogiques (σσ. 201216). Paris: Nathan Pedagodie, INRP.
Bowman, Β. T. (1999). Policy implications for math, science and technology in early childhood education. Στο Dialogue on Early Childhood Science, Mathematics and Technology Education (σσ. 40-49). Washington: American Association for the Advancement of Science.
Bredekamp, S. & Coppie, C. (1998). Καινοτομίες στην Προσχολική, Εκπαίδευση,: Αναπτυξιακά Κατάλληλες Πρακτικές στα Προσχολικά Προγράμματα. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Bruner, J. (1996). Ce que nous avons appris de premiers apprentissages. Στο S. Rayna, F. Laevers & M. Deleeau (επιμ.), U Education Préscolaire: quels Objectifs Pédagogiques (σσ. 125-144). Paris: Nathan Pedagodie, INRP.
Campbell, P. F., Fein, G.G. & Schwartz, S.S. (1991). The effects of Logo experience on first-grade children's ability to estimate distance. Journal of Educational Computing Research, 7, 3, 331349.
Clements, D. (1999). Young children and technology. Στο Dialogue on Early Childhood Science, Mathematics and Technology Education (σσ. 92-105). Washington: American Association for the Advancement of Science.
Clements, D. H., Battista, M. T., Swaminathan, S. & McMillen, S. (1997). Students development of length concepts in a logo-based unit on geometric paths. Journal for Research in Mathematics Education, 78, 1, 70-95.
Day, B. & Yarbrough, T. (1999). The state of early childhood programs in America: challenges for the new millenium. Στο Dialogue on Early Childhood Science, Mathematics and Technology Education (σο. 29-39). Washington: American Association for the Advancement of Science.
Deleau, M., Rayna, S. & Laevers, F. (1996). Introduction. Στο S. Rayna, F. Laevers & M. Deleeau (επιμ.), U Education Préscolaire: quels Objectifs Pédagogiques (σσ. 11-33). Paris: Nathan Pedagodie, INRP.
Donaldson, M. (1984). Children's Mind. London: Fontana Paperbacks.
Frangos, C. (1996). Des modèles nationaux aux modèles multicultureles dans les objectifs de l'éducation préscolaire. Στο S. Rayna, F. Laevers & M. Deleeau (επιμ.), L'Education Préscolaire: quels Objectifs Pédagogiques (σσ. 145-164). Paris: Nathan Pedagodie, INRP.
Gelman, R. (1992). H σκέψη στη προσχολική ηλικία. Στο Σ. Βοσνιάδου (επιμ.), Κείμενα Εξελικτικής Ψυχολογίας: Σκέψη. (σσ. 3753). Αθήνα: Gutenberg.
Gelman, S. Α. (1999). Concept development in preschool children. Στο Dialogue on Early Childhood Science, Mathematics and Technology Education (σσ. 5061). Washington: American Association for the Advancement of Science.
Inagaki, K. (1992). Piagetian and post-piagetian conceptions of development and their implications for science education in early childhood. Early Childhood Research Quarterly, 7, 115-133.
Johnson, J.R. (1999). The forum of early childhood Science, Mathematics and technology education. Στο Dialogue on Early Childhood Science, Mathematics and Technology Education (σσ. 1426). Washington: American Association for the Advancement of Science.
Kamii, C. & De Clark, G. (1995). Ta παιδιά Ξαναεφευρίσκονν την Αριθμητική. Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη.
Malcom, S. (1999). Making sense of the world. Στο Dialogue on Early Childhood Science, Mathematics and Technology Education (σσ. 8-13). Washington: American Association for the Advancement of Science.
Neuwmann, K. (1996). Families ouvertes, institutions ouvertes: un critère de qualité pour l'éducation des jeunes enfants. Στο S. Rayna, F. Laevers & M. Deleeau (επιμ.), L' Education Préscolaire: quels Objectifs Pédagogiques (σσ. 165182). Paris: Nathan Pedagodie, INRP.
Plaisance, E. & Rayna, S. (1997). L'éducation préscolaire aujourd' hui: réalités, questions et perspectives. Revue Française de Pedagogie, 119, 107-139.
Resnick, L. (1995). Αναπτύσσοντας τη μαθηματική γνώση. Στο Σ. Βοσνιάδου (επιμ.), Η Ψυχολογία των Μαθηματικών (σσ. 128-153). Αθήνα: Gutenberg.
Zacharos, Κ. & Ravanis, Κ. (2000). The transformation of natural to geometrical concepts, concerning children 5-7 years old. The case of measuring surfaces. European Early Childhood Education Research Journal, 8, 2, 63-72.
Βελλοπούλου, A. & Παπανδρέου, M. (2001). Οι Φυσικές Επιστήμες στο Νηπιαγωγείο. «Και μετά τον πειραματισμό τι;» Αξιολόγηση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος για τη διδασκαλία του χρόνου. Στο Κ. Ραβάνης (επιμ.) Η Μύηση των Μικρών Παιδιών στις Φυσικές Επιστήμες: Εκπαιδευτικές και Διδακτικές Διαστάσεις (σσ. 149-155). Πάτρα.
Ζόγκζα, Β. & Γκρίτση, Φ. (2001). Τα εσωτερικό του σώματος και το «ταξίδι» της τροφής: αναπαραστάσεις των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Στο Κ. Ραβάνης (επιμ.) Η Μύηση των Μικρών Παιδιών στις Φυσικές Επιστήμες: Εκπαιδευτικές και Διδακτικές Διαστάσεις (σσ. 113-119). Πάτρα.
Καλαβάσης, Φ. (1997). Προϋποθέσεις εισαγωγής μαθηματικών εννοιών και τεχνικών στην προσχολική εκπαίδευση. Αναλυτικά Προγράμματα Προσχολικής Αγωγής: Πρακτικά 1ου Συνεδρίου Προσχολικής Αγωγής, Τόμος Β' (σσ. 219-233). Ιωάννινα: Παν/μιο Ιωαννίνων.
Καλέρη, Μ & Ψύλλος, Δ. (2001). Οι αντιλήψεις των νηπιαγωγών για έννοιες και φαινόμενα του φυσικού κόσμου. Στο Κ. Ραβάνης (επιμ.) Η Μύηση των Μικρών Παιδιών στις Φυσικές Επιστήμες: Εκπαιδευτικές και Διδακτικές Διαστάσεις (σσ. 83-89). Πάτρα.
Καμπεζά, Μ., Γκρίτση, Φ., Χρηστίδου, Β., Τζιμογιάννης, Α. & Ραβάνης, Κ. (2001). Η συγκρότηση του φαινομένου της εναλλαγής της μέρας και της νύχτας στη σκέψη των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Η Μύηση των Μικρών Παιδιών στις Φυσικές Επιστήμες: Εκπαιδευτικές και Διδακτικές Διαστάσεις (σσ. 178-184). Πάτρα.
Μηναδοπούλου, Δ. & Παρτσάλη Ε. (2001). Οι στάσεις των Νηπιαγωγών για τις φυσικές επιστήμες. Στο Κ. Ραβάνης (επιμ.) Η Μύηση των Μικρών Παιδιών στις Φυσικές Επιστήμες: Εκπαιδευτικές και Διδακτικές Διαστάσεις (σσ. 9094). Πάτρα.
Παπανδρέου, Μ. (1999). «Διαδικασία μάθησης πρώτων μαθηματικών εννοιών: μήκος απόσταση, μέτρηση». Στο OMEP, 2. Μεταπτυχιακά: Εξελίξεις και Προοπτικές στη Προσχολική και Πρωτοσχολική Ηλικία (σσ. 116-123). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Πούλος, Α. (1994). Παιδαγωγική Παρέμβαση για τη Διαμόρφωση Εννοιών του Γεωμετρικού Χώρου σε Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας. Διδακτορική διατριβή, Παν/μιο Θεσσαλονίκης, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών.
Πούλος, Α. (1997). Πρόγραμμα δραστηριοτήτων επαφής και εξοικείωσης με γεωμετρικές έννοιες. Αναλυτικά Προγράμματα Προσχολικής Αγωγής: Πρακτικά 1ου Συνεδρίου Προσχολικής Αγωγής, Τόμος £' (σσ. 257-268). Ιωάννινα: Παν/μιο Ιωαννίνων.
Ραβάνης, Κ. (1999). Οι Φυσικές Επιστήμες στο Νηπιαγωγείο. Αθήνα: Τυποθήτω-Γιώργος Δάρδανος.
Τζεκάκη, Μ. (1996). Μαθηματικές Δραστηριότητες για την Προσχολική Ηλικία. Αθήνα: Gutenberg.
Τζεκάκη, Μ. (1997). Διδακτική προσέγγιση στην προσέγγιση των πρωτομαθηματικών εννοιών. Στο Κ. Χρυσαφίδης & Μ. Καλμδρυμίδου (επιμ.), Αναλυτικά Προγράμματα Προσχολικής Αγωγής: Πρακτικά 1ου Συνεδρίου Προσχολικής Αγωγής, Τόμος Ε' (σσ. 281-300). Ιωάννινα: Παν/μιο Ιωαννίνων.
Χρηστίδου, Β. (2001). Φυσικές επιστήμες και περιβαλλοντική εκπαίδευση στο Νηπιαγωγείο: μια προοπτική για την αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων της προσχολικής εκπαίδευσης. Στο Κ. Ραβάνης (επιμ.) Η Μύηση των Μικρών Παιδιών στις Φυσικές Επιστήμες: Εκπαιδευτικές και Διδακτικές Διαστάσεις (σσ. 58-64). Πάτρα.
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)