Εξηγήσεις και επεξηγήσεις σε ένα μάθημα Φυσικών Επιστήμων στο Νηπιαγωγείο


Δημοσιευμένα: Ιουλ 1, 2007
Λέξεις-κλειδιά:
γλώσσα της επιστήμης επιστημονικός γραμματισμός κειμενικά είδη εξήγηση αιτιολογική εξήγηση διαδοχική εξήγηση
Μαρία Ποιμενίδου (Maria Pimenidou)
Μαρία Παπαδοπούλου (Maria Papadopoulou)
Περίληψη

Δεν διατίθεται περίληψη.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Επιστημονική αρθρογραφία & εκπαιδευτικές δράσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Bakhtin, Medvedev, & Voloshinov (1994). The Bakhtin Reader. London: Arnold.
Barnes, D. (1987). From communication to curriculum. London: Penguin Books.
Bathia, V. K. (1993). Analysing Genre: Language Use in Professional Settings. London: Longman.
Bernstein, B. (1974). Class, Codes and Control: Theoretical Studies Towards a Sociology of Language. London: Routledge and Kegan Paul.
Bernstein, B. (1990) The structure of Pedagogic Discourse. London: Routledge.
Carey, S. (1985). Conceptual change in Childhood. Cambridge: MIT Press.
Christidou, B., & Hatzinikita, B. (2006). Preschool Children's Explanation of Plant Growth and Rain Formation: A Comparative Analysis. Research in Science Education. 2005, 187-210.
Christidou, B. (2005/2006) Accounting for Natural Phenomena. Explanatory Modes Used by Children. International Journal of Learning, 12, 21-28.
Christie, F. and Martin, J. R. (Eds.) (1997). Genres and Institutions: Social process in the workplace and school [Open Linguistics]. London: Cassell.
Γεωργακοπούλου, Α., & Γούτσος, Δ. (1999). Κείμενο και Επικοινωνία. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Δημητρίου, Av., & Χατζηνικήτα, Β. (2003). Απόψεις εκπαιδευτικών της προσχολικής αγωγής για περιβαλλοντικά θέματα. Στο Μ. Τσιτουρίδου (επιμ). Οι Φυσικές Επιστήμες και οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Προσχολική Εκπαίδευση. Θεσσαλονίκη: Τζιόλα.
Eggins, S., & Slade, D. (1997). Analysing Casual Conversation. London: Cassell.
Feez, S. (2002). Heritage and Innovation in Second Language Education. Στο A. Johns: Genre in Classroom. Multiple Perspectives. Mahwah, New Jersey: Lawrence
Erlbaum Associates.
Halliday, M.A.K. (1989). Spoken and written languge. Hong Kong: Oxford University Press.
Halliday, M.A.K. (1989). "Part Α.". In M.A.K. Halliday and Ruqaiya Hasan (eds). Language, context and Text: Aspects of language in a social-semioticperspective. Oxford: Oxford University Press, 1-49.
Halliday, M.A.K. (1999). Η γλώσσα και η αναμόρφωση της ανθρώπινης εμπειρίας. Γλωσσικός Υπολογιστής, 1. (http://www.komvos. edu.gr/periodiko).
Halliday, M.A.K. & Martin, J. R. (2000). Η γλώσσα της Επιστήμης. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Hyland, Κ. (2002). Genre: Language, Context and Literacy. Annual Review of Applied Linguistics 22: 113-135.
Κόκκοτας, Π. (2000). Πρόλογος. Στο R. Driver, An. Squires, P. Rushworth & V. Wood-Robinson: Οικο-Δομώντας τις Έννοιες των Φυσικών Επιστημών. Μια παγκόσμια σύνοψη των Ιδεών των μαθητών. Αθήνα: Τυπωθήτω.
Κολιόπουλος, Δ. (2003). Η Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της προσχολικής Εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες. Η περίπτωση του Διδασκαλείου Αθηνών και η διατύπωση του προβλήματος. Στο Μ. Τσιτουρίδου (επιμ.). Οι Φυσικές Επιστήμες και οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Προσχολική Εκπαίδευση. Θεσσαλονίκη: Τζιόλα.
Λέκκα, Β. (2001). Η δομή του επιστημονικού λόγου από κειμενογλωσσολογικής πλευράς. Διδακτορική διατριβή. Καποδιστρικακό Πανεπιστήμιο, Φ.Λ.Σ., Τμήμα Φιλολογίας, Τομέας Γλωσσολογίας.
Lemke, J. (1990). Talking Science: Language, Learning and Values. New Jersey: Ablex Publishing.
Λύκου, X. (2000). Η συστημική λειτουργική γραμματική του Μ.Α.Κ. Halliday. Γλωσσικός Υπολογιστής 2: 57-71.
Macken-Horarik, Μ. (2002). "Something to shoot for": A Systemic Functional Approach to teaching Genre in Secondary School Science. In A. Johns (ed). Genre in the Classroom: Multiple Perspectives. N.J. & London: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
Martin, J.R. (1984). Types of writing in infants and primary school. In I. Unsworth (ed.) Reading, Writing, Spelling (Proceedings of the Fifth Macarthur Reading/Language Symposium). Sydney: Macarthur Institute of Higher Education.
Martin, J.R. (1990). Literacy in science: learning to handle the text as technology. In F. Christie (ed.). Literacy for a Changing World. Melbourne: Australian Council for Educational Research (ACER), 79-117.
Martin, J.R. (1992). English Text: System and Structure. Amsterdam: Benjamins.
Newkirk, T. (1984). Archimedes' dream. Language Arts 61(4).
Piaget, J. (1929). The Child's Conception of the World. London: Routledge and Kegan Paul.
Ποιμενίδου, Μ., & Παπαδοπούλου, Μ. (υπό δημ.). Απλοποιήσεις της γλώσσας των Φυσικών Επιστημών στο νηπιαγωγείο. Εισήγηση στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο για τις Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση (23-25 Ιουνίου 2005). Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος.
Shea, Ν. (1988). The language of school science textbooks. BA Thesis. University of Sydney, Department of Linguistics.
Swales, J. (1990). Genre Analysis. Cambridge: Cambridge University Press.
Tsatsaroni, Α., Ravanis, K., & Falaga, A. (2004) Studying the Recontextualisation of Science in Pre-school Classrooms: Drawing on Bernstein's Insights into Teaching and Learning Practices. International Journal of Science and Mathematics Education 1: 385-417.
Veel, R. (2000). Learning how to mean-scientifically speaking: apprenticeship into scientific discourse in the secondary school. In F. Christie & J.R. Martin (eds.) Genre and Institutions. London: Continuum, 161-195.
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)