Further Training of Kindergarten Teachers in Organizing and Managing Educational Units


Published: Jul 1, 2013
Keywords:
lifelong learning professional development kindergarten
Ευφροσύνη Κατσικονούρη (Efrosyni Katsikonouri)
Abstract
Kindergarten teachers are those educators who are bound to have managing duties in the educational unit for which they work at some point in their professional life. As a result, it is necessary that they become aware of the basic principles of managing and organizing educational units. To make this possible, they need to acquire the appropriate kind of knowledge, skills and attitudes in areas such as: designing, planning and management with objectives, managing Human Resources, linking educational units to social institutions, managing financial resources, etc. The present study aims at highlighting the need for kindergarten teachers to get further training as regards the organization and the management of educational units, as well as the ''source'' of acquiring this specific kind of knowledge. Τhe inclination towards learning and constant self-improvement which characterizes kindergarten teachers and leads them to lifelong learning, is made clear.
Article Details
  • Section
  • Scientific articles & educational projects
Downloads
Download data is not yet available.
References
Βεργίδης, Δ., (1999). Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της Εκπαίδευσης Ενηλίκων στην Ελλάδα στο: Βεργίδης, Δ., Abrahamsson, K., Davis, M., Fay, R., Κοινωνική και Οικονομική Λειτουργία. Πάτρα:Ε.Α.Π.
Bird, M., Hammersley M., Gomm R. & Woods P., (1999). Εκπαιδευτική Έρευνα στην Πράξη. Εγχειρίδιο Μελέτης. Πάτρα: ΕΑΠ.
Cohen, L., Manion, L., (1994). Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Hargreaves, A., & Fullan, M., (1995). Η εξέλιξη των εκπαιδευτικών, Μτφρ. Π. Χατζηπαντελή. Αθήνα: Πατάκης.
Γκότοβος, Α, Μαυρογιώργος, Γ. & Παπακωνσταντίνου, Π., (2000). Κριτική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Πράξη. Αθήνα: GUTENBERG.
Δημητρόπουλος, Ε., (2004). Εισαγωγή στη μεθοδολογία της επιστημονικής έρευνας. Αθήνα: ΕΛΛΗΝ.
Καραγιώργος, Δ., (2002). Μεθοδολογία έρευνας στις επιστήμες της αγωγής. Αθήνα: Σαββάλας.
Κόκκος, Α. (n.d). Η εκπαίδευση Ενηλίκων στην Ευρώπη και στην Ελλάδα: προσδιορισμός του πεδίου, τάσεις, πολιτικές. Διαθέσιμο στο δικτυακό τόπο: http:// eap.gr – Χρήσιμο Υλικό. (12/10/05). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
MacBeath, J., (2005). Μπορούν να μάθουν οι εκπαιδευτικοί. Στο Γ. Μπαγάκης (Επιμ.) Επιμόρφωση και επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Νόμος 1566/1985 (ΦΕΚ Α΄ 167/30-9-1985).
Παπαναούμ, Ζ., (2003). Το επάγγελμα του εκπαιδευτικού. Αθήνα: Τυπωθήτω.
Rogers, A., (1999). Η Εκπαίδευση Ενηλίκων. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Τρούλης, Γ., (1985). Η διαρκής επιμόρφωση των Ελλήνων εκπαιδευτικών: κίνητρα–προσδοκίες–σχέδια (ερευνητική – ψυχοπαιδαγωγική προσέγγιση). Αθήνα: Δίπτυχο.
Φίλιας, Β., (1998), Εισαγωγή στη μεθοδολογία και τις τεχνικές των κοινωνικών ερευνώ. Αθήνα:Gutenberg.
Χατζηπαναγιώτου, Π., (2001). Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών: ζητήματα Οργάνωσης, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης. Αθήνα: Τυπωθήτω.
Stenhouse, L., (1975). An introduction to curriculum Research and Development. London:heinemman.
Most read articles by the same author(s)