Εμπόδια χρήσης του υπολογιστή σε τάξεις νηπιαγωγείων: συνεντεύξεις με νηπιαγωγούς


Κλεοπάτρα Νικολοπούλου (Kleopatra Nikolopoulou)
Résumé
Η εργασία αυτή αφορά τη διερεύνηση των απόψεων των νηπιαγωγών για τα περισσότερο σημαντικά εμπόδια αναφορικά με τη χρήση και αξιοποίηση του υπολογιστή στην τάξη με τα νήπια. Συμμετείχαν 11 νηπιαγωγοί από δέκα δημόσια νηπιαγωγεία της Αττικής, τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω συνεντεύξεων και κάθε νηπιαγωγείο αποτέλεσε ξεχωριστή μελέτη περίπτωσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα σημαντικότερα εμπόδια ήταν η έλλειψη ή ο μικρός αριθμός υπολογιστών, ο μεγάλος αριθμός των νηπίων σε μία τάξη, ο χώρος και η έλλειψη επιμόρφωσης των νηπιαγωγών. Όλες οι νηπιαγωγοί, ανεξάρτητα από το εάν χρησιμοποιούν ή όχι τον υπολογιστή στην τάξη με τα νήπια, εξέφρασαν την άποψη ότι η τεχνολογία είναι κατάλληλη για την τάξη του νηπιαγωγείου.
Article Details
  • Rubrique
  • Επιστημονική αρθρογραφία & εκπαιδευτικές δράσεις
Téléchargements
Les données relatives au téléchargement ne sont pas encore disponibles.
Références
Clements, D., & Sarama J. (2003). Strip mining for gold: Research and policy in educational technology - A response to ‘Fool’s Gold’. Educational Technology Review, 11(1), 7-69.
Gialamas, V., & Nikolopoulou, K. (2010). In-service and pre-service early childhood teachers’ views and intentions about ICT use in early childhood settings: a comparative study. Computers & Education, 55(1), 333-341.
Haugland, S. (2000). Computers and young children. ERIC Digest. http://www.eric.ed.gov.
Ihmeideh, Μ. (2009). Barriers to the use of technology in Jordanian pre-school settings. Technology, Pedagogy and Education, 18(3), 325-341.
McCarrick, K., & Li, X. (2007). Buried treasure: the impact of computer use on young children’s social, cognitive, language development and motivation. AACE Journal, 15(1), 73-95.
Nikolopoulou, K. (2010). Methods for investigating young children’s learning and development with information technology. In A. McDougall, J. Murnane, A. Jones & N. Reynolds (Εds.), Researching IT in Education: Theory, Practice and Future Directions (pp.183-191). London:
Routledge.
Sandberg, A. (2002). Preschool teachers’ conceptions of computers and play. Information Technology in Childhood Education Annual, 14, 245-262.
Siraj-Blatchford, I., & Siraj-Blatchford, J. (2006). A guide to developing the ICT curriculum for early childhood education. UK: Trentham books.
Stephen, C., & Plowman, L. (2008). Enhancing learning with information and communication technologies in pre-school. Early Child Development and Care, 178(6), 637-654.
Turbill, J. (2001). A researcher goes to school: Using technology in the kindergarten literacy curriculum. Journal of Early Childhood Literacy, 1(3), 255-279.
Yelland, N. (2005). Curriculum, pedagogies and practice with ICT in the information age. In N. Yelland (Εd.), Critical issues in early childhood education (pp. 224-242). UK: Open University Press.
ΕΤΠΕ (2001). Μελέτη για την εισαγωγή των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στο δημοτικό σχολείο. http://www.etpe.gr.
Νικολοπούλου, Κ. (2009). Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Προσχολική Εκπαίδευση: Ένταξη, χρήση και αξιοποίηση. Αθήνα: Πατάκης.
ΥΠΕΠΘ (2012). Έργο «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών Β’ επιπέδου για την αξιοποίηση κι εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη». http://b-epipedo2.cti.gr/project-m/about-project-bepipedom.html.
Articles les plus lus par le même auteur ou la même autrice