Προκλήσεις και καλές πρακτικές για την επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση στον ελληνικό χώρο κατά την περίοδο της πανδημίας
Abstract
Από τον Μάρτιο 2020 με το ξέσπασμα της πανδημίας ως και σήμερα, όπου η δια ζώσης εκπαίδευση δεν καθίσταται ακόμα εφικτή σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση αποτελεί τη μοναδική μέθοδο που κατάφερε να εξασφαλίσει τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε αυτό το πολύ κρίσιμο διάστημα. Παρόλα αυτά, η εφαρμογή της εξαρχής προβλημάτισε και συνεχίζει να προβληματίζει εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς. Κι αυτό γιατί η σωστή εφαρμογή της έγινε εμφανές στην πλειοψηφία των εμπλεκομένων ότι απαιτεί, όχι μόνο εξοικείωση με τα τεχνολογικά εργαλεία, αλλά κυρίως σε βάθος γνώση των βασικών αρχών και της μεθοδολογίας της.
Το παρόν κείμενο εστιάζει στις προσπάθειες που πραγματοποιήθηκαν μέχρι σήμερα από την ίδια την εκπαιδευτική κοινότητα -επίσημους φορείς αλλά και άτυπες ομάδες κοινοτήτων πρακτικής- με σκοπό να καλύψει το κενό αυτό γνώσης και εξοικείωσης ώστε να εγγυηθεί με αυτό τον τρόπο την ποιότητα του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου. Ποιες ήταν αυτές οι προσπάθειες και σε ποια ζητήματα εστίασαν; Ποια θεματικά πεδία που σχετίζονται με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση απασχόλησαν περισσότερο την εκπαιδευτική κοινότητα αυτό το διάστημα; Ποιες πρακτικές επιμόρφωσης υιοθετήθηκαν και ποιοι προβληματισμοί αναδείχθηκαν; Τέλος, με τι εφόδια ενισχύθηκε η εκπαιδευτική κοινότητα και πώς μπορεί να τα αξιοποιήσει στο μέλλον, για να ενισχύσει τη δια ζώσης εκπαίδευση, όταν η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν θα είναι πια επιβεβλημένη;
Μέσω της επιμορφωτικής διαδρομής που επιχειρείται στο παρόν κείμενο, η οποία φυσικά δεν έχει ολοκληρωθεί, καθώς αυτή την περίοδο ξεκίνησε η πολυαναμενόμενη επιμόρφωση του υπουργείου παιδείας ενώ παράλληλα ανακοινώνονται σε εβδομαδιαία βάση πολλά σχετικά σεμινάρια και επιμορφώσεις, προβάλλονται στοιχεία που απαντούν στους παραπάνω προβληματισμούς, γεννούν όμως και νέους. Όπως συμβαίνει άλλωστε σε κάθε δυναμικό πεδίο που συνεχώς εξελίσσεται.Article Details
- How to Cite
-
Μανούσου Ε., Ιωακειμίδου Β., Παπαδημητρίου Σ., & Χαρτοφύλακα Α.-Μ. (2021). Προκλήσεις και καλές πρακτικές για την επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση στον ελληνικό χώρο κατά την περίοδο της πανδημίας. Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology, 17(1), 19–37. https://doi.org/10.12681/jode.26762
- Issue
- Vol. 17 No. 1 (2021)
- Section
- Section 1
Copyright Notice
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (preferably in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.