Συμπληρωματική σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση με χρήση μαθησιακών αντικειμένων από το Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων – Φωτόδεντρο
Abstract
Το παρόν άρθρο παρουσιάζει τρόπους ένταξης των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία και διερευνά την επίδραση συμπληρωματικής εξ αποστάσεως σχολικής εκπαίδευσης στην ακαδημαϊκή επίδοση και την ικανοποίηση των μαθητών, καθώς και την αποτελεσματικότητα/χρησιμότητα των μαθησιακών αντικειμένων του Φωτόδεντρου ως εργαλείων εμπλουτισμού του εκπαιδευτικού της υλικού. Επιλέχτηκε η φαινομενικά (οιονεί) πειραματική μέθοδος, που εφαρμόστηκε για δύο μήνες περίπου σε ένα δείγμα 90 μαθητών από τέσσερα τμήματα της Α’ γυμνασίου. Δύο από τα τμήματα αυτά αποτέλεσαν την 1η πειραματική ομάδα, όπου οι μαθητές της συμμετείχαν σε συμπληρωματική εξ αποστάσεως εκπαίδευση και είχαν στη διάθεσή τους online εκπαιδευτικό υλικό εμπλουτισμένο με μαθησιακά αντικείμενα από το Φωτόδεντρο. Στη 2η πειραματική ομάδα τα ίδια μαθησιακά αντικείμενα εντάχθηκαν στο σχολικό εκπαιδευτικό υλικό, ενώ στη 3η ομάδα ελέγχου δεν εφαρμόστηκε καμία πειραματική παρέμβαση. Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν τη θετική συσχέτιση ανάμεσα στη συχνότητα χρήσης του online εκπαιδευτικού υλικού της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, της ακαδημαϊκής επίδοσης των μαθητών και της ικανοποίησης που αντλούν. Παράλληλα, διαπιστώνεται η αποτελεσματικότητα των μαθησιακών αντικειμένων του Φωτόδεντρου ως εργαλείων εμπλουτισμού του εκπαιδευτικού υλικού της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, που υπολείπεται όμως σε σύγκριση με την αντίστοιχη της συμβατικής.
Article Details
- Come citare
-
- Fascicolo
- V. 12 N. 2 (2016)
- Sezione
- Μέρος πρώτο / Section 1