Ανακοινώσεις
"Περί Χαρισματικότητος"
2021-10-03
Κυκλοφόρησε το νέο τεύχος του Παιδαγωγικού Λόγου με ειδικό αφιέρωμα στην Χαρισματικότητα.
Η εκπαίδευση των χαρισματικών παιδιών αποτελεί ένα από τα πλέον αμφιλεγόμενα αλλά και απαιτητικά σύγχρονα εκπαιδευτικά ζητήματα. Ορισμένοι επικριτές της χαρισματικής εκπαίδευσης τείνουν να την αντιμετωπίζουν ως μια αντιδημοκρατική και ελιτίστικη προσπάθεια «ανάδειξης των ικανότερων» και ως ένα επικίνδυνο εγχείρημα για υψηλότερες βαθμολογίες στις σχολικές δοκιμασίες εις βάρος του βάθους και του εύρους της γνώσης και της παιδείας. Παρ’ όλα αυτά, πολλά από τα προγράμματα και τις υπηρεσίες της χαρισματικής εκπαίδευσης αντιμετωπίζονται από την πλειονότητα των εκπαιδευτικών συστημάτων με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Στο «Περί Χαρισματικότητος» αφιερωματικό τεύχος του «Παιδαγωγικού Λόγου» κατεβλήθη προσπάθεια ανάδειξης εξειδικευμένων και σύγχρονων ερευνητικών πορισμάτων, τα οποία να ικανοποιούν την ανάγκη των εκπαιδευτικών για πληρέστερη κατανόηση του χαρακτήρα της χαρισματικότητας και την ενημέρωσή τους για μια σειρά αποτελεσματικών εκπαιδευτικών στρατηγικών ως προς τη διδασκαλία των χαρισματικών μαθητών.
Τον εικοστό πρώτο αιώνα τέθηκαν στο επίκεντρο του επιστημονικού ενδιαφέροντος ποικίλα κοινωνικά και ψυχολογικά θέματα που συνδέονται με τη χαρισματικότητα. Τα εν λόγω θέματα, ορισμένα εκ των οποίων αναλύονται διεξοδικά στα κεφάλαια του ανά χείρας ειδικού τεύχους, αφορούν στην αυτοαντίληψη και τη συναισθηματική νοημοσύνη των χαρισματικών μαθητών, στον ρόλο των γενετικών και βιολογικών παραγόντων στη διαμόρφωση της νοημοσύνης, στις αιτίες της υποεπίδοσης, στην πολιτισμική ετερότητα της χαρισματικότητας, στην επαγγελματική συμβουλευτική των χαρισματικών μαθητών, στις διεθνείς εκπαιδευτικές πρακτικές της χαρισματικής εκπαίδευσης και στις στρατηγικές διαχείρισης της κοινωνικής αλληλεπίδρασης των χαρισματικών μαθητών.
Την επιστημονική επιμέλεια του τεύχους έχει ο Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου, Αναπληρωτής Καθηγητής ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Αθηνών και Διευθυντής του ΠΜΣ «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση»
Τρέχον τεύχος
Τόμ. 27 Αρ. 1 (2021): Περί Χαρισματικότητος
Πλήρες τεύχος
Articles
«Παιδιά-Θαύματα» με Εξαιρετικά Υψηλό Δείκτη Νοημοσύνης
Ευτυχία Μητσοπούλου, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου
Αίτια που Οδηγούν στην Υποεπίδοση των Χαρισματικών Παιδιών
Ειρήνη Ξυπολιτά, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου
Ο Ρόλος των Βιολογικών και Γενετικών Παραγόντων στο Επίπεδο της Ευφυΐας
Βασιλική Ντόφη, Καλομοίρα Νιαστή, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου
Εκπαιδευτικές στρατηγικές σε χαρισματικά παιδιά: Mια συγκριτική μελέτη σε Αυστραλία, Ουγγαρία, Ρωσία και Ελλάδα
Μάνια Παππά, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου
H Επαγγελματική Συμβουλευτική των Χαρισματικών Μαθητών: Όταν το Ταλέντο γίνεται Δίλημμα
Καλιόππη Σωτηράκη, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου
Επίπεδα συναισθηματικής νοημοσύνης στα χαρισματικά παιδιά
Αικατερίνη Πλούμπη, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου
Στρατηγικές Διαχείρισης Κοινωνικής Αλληλεπίδρασης Χαρισματικών και Ταλαντούχων Μαθητών
Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου, Ευτυχία Μητσοπούλου
Επίδραση του Βαθμού Τελειοθηρίας στα Ψυχοσυναισθηματικά και Γνωστικά Χαρακτηριστικά των Παιδιών με Υψηλές Ακαδημαϊκές Επιδόσεις
Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου, Ειρήνη Ξυπολιτά
Σοφία και δημιουργικότητα σε χαρισματικούς μαθητές
Ευαγγελία Καρανάνα, Όλγα Κόφα, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου