Αξιολόγηση των γνωστικών ικανοτήτων ενηλίκων στην Ελλάδα: Μελέτη της διαφορικής λειτουργίας των ερωτήσεων στην Κλίμακα Γενικής Νοημοσύνης Ενηλίκων (GAMA)


Δημοσιευμένα: Απρ 15, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Αξιολόγηση νοημοσύνης, Διαπολιτισμική αξιολόγηση, Διαφορική λειτουργία στοιχείων/ερωτήσεων
Gary Rempe
https://orcid.org/0000-0002-8309-0552
Αχιλλέας Ν. Μπάρδος
Ζωή Μπαμπλέκου
https://orcid.org/0000-0002-4559-2738
Παναγιώτης Σίμος
https://orcid.org/0000-0002-0116-8564
Μαρία Ντοροπούλου
https://orcid.org/0000-0002-2119-5252
Περίληψη

Ο σκοπός αυτής της μελέτης ήταν να αξιολογήσει την πιθανή χρήση μιας μη-λεκτικής κλίμακας γενικής νοημοσύνης για ενήλικες (GAMA; Naglieri & Bardos, 1997) στην Ελλάδα, ερευνώντας τη διαφορική λειτουργία των ερωτήσεων. Η ανάλυση πραγματοποιήθηκε χρησιμοποιώντας τη διαδικασία λογιστικής παλινδρόμησης με συμμετέχοντες/ουσες από τις Ηνωμένες Πολιτείες (n =2,369) και την Ελλάδα (n = 1,273). Η μεθοδολογία της στατιστικής ανάλυσης χρησιμοποιεί τις δυσανάλογες ομαδικές πιθανότητες των συμμετεχόντων να απαντήσουν σωστά στις ερωτήσεις της κλίμακας GAMA. Τα ευρήματα από την ανάλυση δείχνουν έναν μικρό αριθμό στοιχείων (<1%) που λειτουργούν διαφορικά μεταξύ αυτών των δύο πολιτισμικών ομάδων. Συζητιούνται οι επιπτώσεις σχετικά με την ανάπτυξη και στάθμιση διαπολιτισμικών δοκιμασιών αξιολόγησης της νοημοσύνης χρησιμοποιώντας μη-λεκτικές μετρήσεις.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΕΜΠΕΙΡΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Angoff, W. H. (1993). Perspectives on differential item functioning methodology. In P. W. Holland & H. Wainer (Eds.), Differential item functioning (pp. 3-23). Lawrence Erlbaum.
Bond, L. (1987). The golden rule settlement: A minority perspective. Educational Measurement: Issues and Practice, 6(2). 10-20. https://doi.org/10.1111/j.1745-3992.1987.tb00406
Dorans, N. J., & Holland, P. W. (1993). DIF detection and description: Mantel-Haenszel and standardization. In P. W. Holland & H. Wainer (Eds.), Differential item functioning (pp. 35-66). Lawrence Erlbaum.
Flynn, J. R. (1984). The mean IQ of Americans: Massive gains 1932–1978. Psychological Bulletin, 95(1). 29–51. https://doi.org/10.1037/0033-2909.95.1.29
Green, A., Bardos, A. N., & Doropoulou, M. (2016). The General Ability Measure for Adults-second edition. In R.S. McCallum. Handbook of Nonverbal Assessment. pp 207–216. Kluwer Academic.
Golden Rule Insurance Company v. Washburn, 419-76 Illinois Cir. Ct., 7th Ind. Cir. Ct. (1984). Consent decree.
Holland, P. W., & Thayer, D. (1988). Differential item performance and the Mantel Haenszel procedure. In H. Weiner & H. I. Braun (Eds.), Test validity (pp. 129-145). Lawrence Erlbaum.
International Test Commission. (2001). International guidelines for test use, International Journal of Testing, 1(2), 93-114. https://doi.org/10.1207/S15327574IJT0102_1
Lemonaki, R., Xanthopoulou, D., Bardos, A.N., Karademas, E., & Simos, P. (2021). Burnout and job performance: a two-wave study on the mediating role of employee cognitive functioning. European Journal of Work and Organizational Psychology, 30(3), 1-13. https://doi.org/10.1080/1359432X.2021.1892818
Li, H. H., & Stout., W. (1996). A new procedure for detection of crossing DIF. Psychometrica, 61(4), 647-677. https://eric.ed.gov/?id=EJ540314
Monahan, P., McHorney, C., Stump T., & Perkins A. (2007). Odds ratio, delta, ETS classification, and standardization measures of DIF magnitude for binary logistic regression, Journal of Educational and Behavioral Statistics, 32(1), 92 – 102. https://doi.org/10.3102/1076998606298035
Naglieri, J. & Bardos, A. (1997). General Ability measure for Adults. National Computer Systems.
Ong, Y., M., Lamprianou, I., & Williams J. (2015). Exploring crossing differential item functioning by gender in mathematics assessment. International Journal of Testing, 15(4), 337-355. https://doi.org/10.1080/15305058.2015.1075639
Penfield, R. D. (2003). Applying the Breslow-day test of trend in odds ratio heterogeneity to the analysis of nonuniform DIF. Alberta Journal of Educational Research, 49(3), 231-243. https://psycnet.apa.org/record/2003-10912-002
Roivainen, E. (2013). Are cross-national differences in IQ profiles stable? A comparison of Finnish and U.S. WAIS norms. International Journal of Testing, 13(2), 140-151. https://doi.org/10.1080/15305058.2012.657315
Simos, P., Papadopoulou, S., Vakis, A., Tsagaraki, P., Papastefanakis, E. & Bardos, A. N. (2014). Anterograde verbal episodic memory deficits after traumatic brain injury: The effects of trauma severity and presence of executive deficits. Hellenic Journal of Psychology, 11(1), 1-25.
Spyridaki, E., Simos, P., Avgoustinaki, P., Demirtzaki, E., Venihaki, M., Bardos, A.N. & Margiotis, A. (2014). The association between obesity and fluid intelligence impairment is mediated by chronic low grade inflammation. British Journal of Nutrition. 112, 1724-1734 https://doi.org/10.1017/S0007114514002207
Stalikas, A., Triliva, S., & Roussi, P. (2012). Ta psychometrica ergaleia stin Ellada [Psychometric tools in Greece]. Pedio.
Swaminathan, H., & Rodgers, H. J. (1990). Detecting differential item functioning using logistic regression procedures. Journal of Educational Measurement, 27, 361–270. https://doi.org/10.1111/j.1745-3984.1990.tb00754.x
Trahan, L., Stuebing, K. K., Hiscock, M. K., & Fletcher, J. M. (2014). The Flynn Effect: A Meta-analysis. Psychological Bulletin, 140(5), 1332–1360. https://doi.org/10.1037/a0037173
Walker, C. M. (2011). What's the DIF? why differential item functioni analyses are an important part of instrument development and validation. Journal of Psychoeducational Assessment, 29(4), 364-376. https://doi.org/10.1177/0734282911406666
Wechsler, D. (2014). WAIS IV GR Κlimaka Noimosinis gia enilikes WECHSLER –Tetarti ekdosi: Egxeiridio xorigisis kai aksiologisis NCS Pearson, (Greek Edition) [WAIS-IV GR-Wechsler Adult Intelligence Scale - 4th Edition Administration and Scoring Manual]. ΜΟΤΙΒΟ.
Zumbo, B. D. (1999). A handbook on the theory and methods of differential item functioning (DIF): Logistic regression modeling as a unitary framework for binary and Likert-type (ordinal) item scores. Directorate of Human Resources Research and Evaluation, Department of National Defense.
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)