Συνείδηση: Η Δύναμη Επανέκαμψε


Δημοσιευμένα: Dec 31, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
συνείδηση νοημοσύνη μάθηση εκπαίδευση
Ανδρέας Δημητρίου
https://orcid.org/0000-0002-3773-4601
Περίληψη

Αυτό το σχόλιο συζητά άρθρα που περιλαμβάνονται σε αυτό το ειδικό τεύχος που είναι αφιερωμένο στον ρόλο της συνείδησης ως προς διάφορες απόψεις της συμπεριφοράς. Το σχόλιο αρχικά σκιαγραφεί τις κυρίαρχες θεωρίες της συνείδησης και της αυτεπίγνωσης. Στη συνέχεια συζητά τις εργασίες που περιλαμβάνονται στο ειδικό τεύχος, περιγράφοντας τα κύρια ευρήματα ή τις θέσεις του κάθε άρθρου, με σκοπό να τα εντάξει στο γενικό πλαίσιο της τρέχουσας έρευνας για τη συνείδηση. Τέλος, το σχόλιο καταλήγει προτείνοντας ορισμένες γενικές αρχές που πρέπει να ικανοποιεί μια γενική θεωρία της συνείδησης, επισημαίνοντας τη θέση του όλου ειδικού τεύχους ως προς αυτές τις αρχές.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΕΙΔΙΚΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Baars, B. J. (2005). Global workspace theory of consciousness: toward a cognitive neuroscience of human experience. Progress in brain research, 150, 45-53. https://doi.org/10.1016/S0079-6123(05)50004-9
Cleeremans, A., & Tallon-Baudry, C. (2021, May 18). The function of consciousness is to generate experience. PsyArXiv. https://doi.org/10.31234/osf.io/jfpw2
Coward, L. A., & Sun, R. (2007). Hierarchical approaches to understanding consciousness. Neural Networks, 20(9), 947-954. https://doi.org/10.1016/j.neunet.2007.09.009
Dehaene, S. (2014). Consciousness and the brain: Deciphering how the brain codes our thoughts. Penguin.
Demetriou, A., (2000). Organization and development of self-understanding and self­regulation: Toward a general theory. In M. Boekaerts, P.R. Pintrich, & M. Zeidner (Eds.), Handbook of self-regulation (pp. 209-251). Academic Press.
Demetriou, A. (2014). Learning to learn, know, and reason. In R. D. Crick, C. Stringher , & K. Ren Learning to learn: International perspectives from theory and practice (pp. 41-65). Routledge.
Demetriou, A., Makris, N., Spanoudis, G., Karousou, A., Kazi, A., Oikonomakou, D., & Bikos. T. (submitted.). How Intelligence Changes with Development: A Theory of General Intelligence and Cognitive Development.
Demetriou, A., Spanoudis, G., Greiff, S., Vajinikainen, M.-P., Panaoura, R. Kazi, S., & Makris, N., (2024). Educating the developing mind: A developmental theory of instruction. Routledge.
Efklides, A. (2008). Metacognition: Defining its facets and levels of functioning in relation to self-regulation and co-regulation. European psychologist, 13(4), 277-287. https://doi.org/10.1027/1016-9040.13.4.277
Freud, S. (1911). Formulations on the two principles of mental functioning, in The Standard Edition of the Complete Psychological Works of Sigmund Freud, trans. J. Strachey, ed. J. Strachey (W.W. Norton & Company).
Freud, S. (1915). The unconscious, in The Standard Edition of the Complete Psychological Works of Sigmund Freud, trans. J. Strachey, ed. J. Strachey (W.W. Norton & Company).
Hilgard, E. R. (1980). Consciousness in contemporary psychology. Annual review of Psychology, 31(1), 1-28. https://doi.org/10.1146/annurev.ps.31.020180.000245
Gilead, M., Trope, Y., & Liberman, N. (2020). Above and beyond the concrete: The diverse representational substrates of the predictive brain. Behavioral and Brain Sciences, 43, e121. https://doi.org/10.1017/S0140525X19002000
Kouider, S., & Faivre, N. (2017). Conscious and unconscious perception. The Blackwell companion to consciousness, 551-561. https://doi.org/10.1002/9781119132363.ch39
LeDoux, J. E., Michel, M., & Lau, H. (2020). A little history goes a long way toward understanding why we study consciousness the way we do today. Proceedings of the National Academy of Sciences, 117(13), 6976-6984.
Melloni, L., Mudrik, L., Pitts, M., Bendtz, K., Ferrante, O., Gorska, U., ... & Tononi, G. (2023). An adversarial collaboration protocol for testing contrasting predictions of global neuronal workspace and integrated information theory. Plos one, 18(2), Article e0268577. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0268577
Tononi, G. (2004). An information integration theory of consciousness. BMC neuroscience, 5, 1-22. https://doi.org/10.1186/1471-2202-5-42
Spearman, C. (1927). The abilities of man. MacMillan.
Wellman, H. M. (2014). Making minds: How theory of mind develops. Oxford University Press.

Παρόμοια άρθρα

Μπορείτε επίσης ξεκινήστε μια προηγμένη αναζήτηση ομοιότητας για αυτό το άρθρο.

Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)