Πολιτικός πλουραλισμός και ειδησεογραϕική πολυμέρεια
Δημοσιευμένα:
Apr 27, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
ΠΟΛΥΜΕΡΕΙΑ ΠΛΟΥΡΑΛΙΣΜΟΣ ΜΕΣΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Περίληψη
Η αξίωση του πλουραλισμού βρίσκεται στον πυρήνα των σύγχρονων κανονιστικών θεωριών της δημοκρατίας ενώ η απαίτηση για πολυμέρεια στην ενημέρωση αποτελεί βασική αρχή της δημοσιογραφικής δεοντολογίας και κύριο πρόταγμα των ρυθμιστικών παρεμβάσεων στο χώρο των Μέσων Επικοινωνίας. Η παρούσα εργασία διερευνά εκ παραλλήλου το περιεχόμενο και τις χρήσεις του πλουραλισμού και της πολυμέρειας μέσα από την επισκόπηση των κύριων ρευμάτων του πλουραλισμού στην πολιτική θεωρία και την αναλυτική περιγραφή των βασικότερων εννοιολογήσεων και ταξινομήσεων της πολυμέρειας στο επικοινωνιακό πεδίο.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
ΧΑΤΖΗΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Μ. (2022). Πολιτικός πλουραλισμός και ειδησεογραϕική πολυμέρεια. Επιστήμη και Κοινωνία: Επιθεώρηση Πολιτικής και Ηθικής Θεωρίας, 41, 106–131. https://doi.org/10.12681/sas.28139
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι Συγγραφείς που δημοσιεύουν εργασίες τους σε αυτό το περιοδικό συμφωνούν στους παρακάτω όρους:- Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές , που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όχι για εμπορικούς σκοπούς, με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό και με διανομή τυχόν τροποποιήσεων υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο.
- Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.
- Το περιοδικό επιτρέπει και ενθαρρύνει τους Συγγραφείς να καταθέτουν τις εργασίες τους μέσω διαδικτύου (π.χ. σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή στους προσωπικές τους ιστοσελίδες) πριν και μετά από τις διαδικασίες της δημοσίευσης, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παραγωγική ανταλλαγή ιδεών και σκέψεων καθώς επίσης και σε γρηγορότερη και μεγαλύτερη χρήση και ευρετηρίαση της δημοσιευμένης εργασίας (See The Effect of Open Access).
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Αλεξανδρόπουλος, Σ. (2006) «Ο πραγματισμός και η κατασκευή της κοινωνικής πράξης. Μια κριτική προσέγγιση», Αξιολογικά, 15.
Alexander, P. J. & Cunningham, B. M. (2007) “Public and private decision making: the value of diversity in news”, στο Napoli, P. M. (επιμ.) Media Diversity and Localism: Meaning and Metrics. New York: Routledge.
Bagdikian, B.H. (2004) The New Media Monopoly. Boston: Beacon Press.
Baker, C. E. (2007) Media concentration and democracy: Why ownership matters. New York: Cambridge University Press.
Barnett, S. (2009) Journalism, Democracy and the Public Interest: Rethinking Media Pluralism for the Digital Age. Working Paper. Oxford: Reuters Institute for the Study of Journalism. Oxford: Oxford University, RISJ.
Bednarski, A. (2003) “From Diversity to Duplication: Mega-Mergers and the Failure of the Marketplace Model Under the Telecommunications Act of 1996”, Federal Communications Law Journal, τόμ. 55, τχ. 2, σ. 273-295.
Bevir, M. (2012) “A history of modern pluralism”, στο Bevir, M. (επιμ.) Modern Pluralism: Anglo-American Debates Since 1880. Cambridge: Cambridge University Press.
Cavallin, J. (2000) “Public Policy Uses of Diversity Measures”, στο Picard, R.G. (επιμ) Measuring Media Content, Quality, and Diversity: Approaches and Issues in Content Research. Turku: Media Group, Business Research and Development Centre, Turku School of Economics and Business Administration.
Chambers, S. A. & Carver, T. (επιμ.) (2008) William E. Connolly, Democracy, Pluralism and Political Theory. Oxon: Routledge.
Connolly, W. E. (1995) The Ethos of Pluralization. Minneapolis: The University of Minnesota Press.
Connolly, W. E. (2005) Pluralism. Durham: Duke University Press.
Connolly, W. E. (2011) A World of Becoming. Durham: Duke University Press.
Dahl, R. A. (1982) Dilemmas of pluralist democracy. New Haven: Yale University Press.
Dahl, R. A. & Lindblom, C. E. (1976) Politics, economics, and welfare. Chicago: University of Chicago Press.
D’ Haenens, L., Van der Wurff, R., Van Cuilenburg, J. ; Vettehen, P.H., Vergeer, M. Huysmans, F. & de Haan, J. (2005) “Defining Media Diversity. Commentary and Debate special Section Introduction”, Communications, τόμ. 30, τχ. 3, σ. 293-324.
Doyle, G. (2002) Media Ownership: The economics and politics of convergence and concentration in the UK and European media. London: Sage.
Entman, R. (1993) “Framing: Toward Clarification of a Fractured Paradigm”, Journal of Communication, τόμ. 43, τχ. 4, σ. 51 – 58.
Garnham, N. (2000) Emancipation, the Media and Modernity: Arguments about the Media and Social Theory. Oxford: Oxford University Press.
Habermas, J. (1992) “Further Reflections on the Public Sphere”, στο Calhoun, G. (επιμ.), Habermas and the Public Sphere. Cambridge: MIT Press.
Habermas, J. (1997 [1962]) Αλλαγή δομής της δημοσιότητας. Αθήνα: Νήσος.
Hallin, D. C. & Mancini, P. (2004) Comparing media systems: Three models of media and politics. Cambridge: Cambridge University Press.
Harcourt, A. & Picard, R. G. (2009) “Policy, Economic, and Business Challenges of Media Ownership Regulation”, Journal of Media Business Studies, τόμ. 6, τχ. 3, σ. 1-17.
Held, D. (1995) Μοντέλα Δημοκρατίας. Αθήνα: Στάχυ.
Hitchens, L. (2006) Broadcasting Pluralism and Diversity: A Comparative Study of Policy and Regulation. London: Hart Publishing.
Hoffmann-Riem, W. (1987) “National Identity and Cultural Values: Broadcasting Safeguard”, Journal of Broadcasting and Electronic Media, τόμ. 31, τχ. 1, σ. 57– 72.
Jacklin, P. (1978) “Representative diversity”, Journal of Communication, τόμ. 28, τχ.2, σ. 85–88.
Καλτσάς, Σ. (2020) “Δημόσια σφαίρα και θρησκευτικό επιχείρημα στο πλαίσιο της μετακοσμικής κοινωνίας”, Ελληνική Επιθεώρηση Πολιτικής Επιστήμης, τόμ. 46, σ. 18-47.
Karppinen, K. (2013) Rethinking Media Pluralism. New York: Fordham University Press.
Kirk, G. S., Raven, J. E. & Schofield, M. (2001) Οι προσωκρατικοί φιλόσοφοι. Αθήνα: Μορφωτικό Ίδρυμα της Εθνικής Τράπεζας.
Klimkiewicz, B. (2008) “Media pluralism and enlargement: The limits and potential for media policy change”, στο Ward, D. (επιμ.) The European Union and the Culture Industries: Regulation and the Public Interest. London: Ashgate.
Klimkiewicz B. (2015) “Cultural and Geographical Dimensions of Media Pluralism”, στο Valcke, P., Picard, R. G. & Sukosd, M. Α. (επιμ.) Media Pluralism and Diversity: Concepts, Risks and Global Trends. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
Laski, H. (1999 [1917]) Studies in the problem of sovereignty. Kitchener: Batoche Books.
Lieberson, S. (1969) "Measuring population diversity", American Sociological Review, τόμ. 34, τχ. 6, σ. 850- 862.
Λίποβατς, Θ. & Δεμερτζής, Ν. (1994) Δοκίμιο για την ιδεολογία: Ένας διάλογος της κοινωνικής θεωρίας με την ψυχανάλυση. Αθήνα: Οδυσσέας.
Leach, R. (1996). British political ideologies, 2nd ed. London: Prentice Hall.
Lecheler, S. & de Vreese, C. H. (2019) News framing effects. London: Routledge.
Litman, B. R. (1979) “The television networks, competition and program diversity”, Journal of Broadcasting, τόμ. 23, τχ. 4, σ. 393-409.
Lindblom, C. E. (1977) Politics and markets. New York: Basic Books.
Masouras, A. (2013). “An empirical approach to Greek viewpoint diversity – The economic crisis and the outflow of the news content”, The Mediterranean e-journal of Communication and Media, τόμ. 2, τχ. 1.
McClure, K. (1992) “On the Subject of Rights: Pluralism, Plurality and Political Identity”, στο Mouffe, C. (επιμ.) Dimensions of Radical Democracy. London: Verso.
McQuail, D. (1992) Media Performance: Mass Communication in the Public Interest. London: Sage Publications.
McQuail, D. (2003) Η θεωρία της Μαζικής Επικοινωνίας για τον 21ο αιώνα. Αθήνα: Καστανιώτης.
McQuail, D. & Van Cuilenburg, J. (1983) “Diversity as a Media Policy goal: A strategy for Evaluative Research and a Netherlands Case Study”, Gazette, τόμ. 31, τχ. 3, σ. 145-162.
Mouffe, C. (2004) Το Δημοκρατικό Παράδοξο. Αθήνα: Πόλις.
Mouffe, C. (2008) Επί του Πολιτικού. Αθήνα: Εκκρεμές.
Napoli, P. M. (1999) “Deconstructing the Diversity Principle”, Journal of Communication, τόμ. 49, τχ. 4, σ. 7–34.
Napoli, P.M. (2011) “Exposure Diversity Reconsidered”, Journal of Information Policy, τόμ. 1, σ. 246–259.
Nicholls, D. (1975) The Pluralist State. London: Macmillan Press.
Παπαθανασόπουλος, Σ. (2000) “Τα Μέσα Επικοινωνίας Στην Ευρώπη: Ένα Πεδίο σε Εξέλιξη”, στο Σ. Παπαθανασόπουλος (επιμ.) Επικοινωνία και Κοινωνία από τον Εικοστό στον Εικοστό Πρώτο Αιώνα. Αθήνα: Καστανιώτης.
Παπαθανασόπουλος, Σ. (2005) Η τηλεόραση στον 21ο αιώνα. Αθήνα: Καστανιώτης.
Papathanassopoulos, S. & Negrine, R. (2010) “Public Broadcasters in the Digital Age”, στο Papathanassopoulos, S. & Negrine, R. (επιμ.) Communications Policy: Theories and Issues. Hampshire: Palgrave Macmillan.
Πλειός, Γ. (2011) Η κοινωνία της ενημέρωσης: Ειδήσεις και νεωτερικότητα. Αθήνα: Καστανιώτης.
Porto, M. P. (2005) “The Principle of Diversity in Journalism: Jornal Nacional and Political Deliberation in Brazil”, Brazilian Journalism Research, τόμ. 1, τχ. 1, σ. 135-153.
Porto, M. P. (2007) “Frame Diversity and Citizen Competence: Towards a Critical Approach to News Quality”, Critical Studies in Media Communication, τόμ. 24, τχ. 4, σ. 303-321.
Prichard, A. (2011) “What can the absence of anarchism tell us about the history and the purpose of International Relations?”, Review of International Studies, τόμ. 37, τχ. 4, σ. 1647-1669.
Picard, R.G. & Dal Zotto, C. (2015) “The Dimension of Ownership and Control of Media” στο Valcke, P., Picard, R. G. & Sukosd, M. Α. (επιμ.) Media Pluralism and Diversity: Concepts, Risks and Global Trends. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
Ratner, S. (1958) “Arthur F. Bentley, 1870-1957”, The Journal of Philosophy, τόμ. 55, τχ. 14, σ. 573-578.
Renaut, A., Billier, J-C., Savidan, P. & Thiaw-Po-Une, L. (2009) Η φιλοσοφία. Αθήνα: Πόλις.
Ripley, R. B. (1963) Pluralism and Christianity: the Political Thought of Ernest Barker. The Christian Scholar, τόμ. 46, τχ. 4, σ. 300-311.
Roessler, P. (2007) “Media Content Diversity: Conceptual Issues and Future Directions for Communication Research”, Communication Yearbook, τόμ. 31, τχ. 1, σ. 464-520.
Sassi, M. M. (2018) “Αναξαγόρας και Δημόκριτος” στο Eco, U. & Fedriga, R. (επιμ). Η Ιστορία της Φιλοσοφίας: Από τους Προσωκρατικούς στον Αριστοτέλη, τόμ. 1. Αθήνα: Το Βήμα.
Schlosberg, D. (1999) Environmental Justice and the New Pluralism. Oxford: Oxford University Press.
Schmidt, M. (2004) Θεωρίες της Δημοκρατίας. Αθήνα: Σαββάλας.
Smith, M. (2011) «Πλουραλισμός», στο Hay, C., Lister, M. & Marsh, D. (επιμ.) Το Κράτος: Θεωρίες και προσεγγίσεις. Αθήνα: Σαββάλας.
Stears, M. (2002) Progressives, Pluralists and the Problems of the State: Ideologies of Reform in the United States and Britain, 1909-1926. Oxford: Oxford University Press.
Taylor, R. (1952) “Arthur Bentley’s Political Science”, The Western Political Quarterly, τόμ. 5, τχ. 2, σ. 214-230.
Teachman, J. D. (1980) “Analysis of Population Diversity”, Sociological Methods & Research, τόμ. 8, τχ. 3, σ. 341-362.
Van Cuilenburg, J. (1998) “Diversity revisited: Towards a Critical Rational Model of Media Diversity” στο Brants, K., Hermes, J. & Van Zoonen L. (επιμ.) The Media in Question. London: Sage.
Van Cuilenburg, J. (2007) “Media Diversity, Competition and Concentration: Concepts and Theories”, στο De Bens, E. (επιμ.) Media between Culture and Commerce. Changing Media, Changing Europe, Vol. 4. Bristol: Intellect.
Walzer, M. (1992) What It Means to Be an American. New York: Marsilio.
Walzer, M. (1997) On Toleration. New Haven: Yale University Press.
Weaver, D. H. (2015) “Journalists, Journalism and Research: What Do We Know and Why Should We Care?”, στο Coleman, S., Moss, G. & Parry, K. (επιμ.) Can the Media Serve Democracy: Essays in Honour of Jay G. Blumler. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
Χατζηκωνσταντίνου, Μ. (2020) Γνωστική και θυμική πολυμέρεια της ειδησεογραφικής πλαισίωσης των μετακινούμενων πληθυσμών. Η περίπτωση της “προσφυγικής κρίσης”, (μη δημοσιευμένη διδακτορική διατριβή). Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.