Γλώσσα, ξενοφοβία και εκπαίδευση
Περίληψη
Σε αυτή τη συνέντευξη ο καθηγητής Donaldo Macedo αναλύει τις κοινωνικές διαστάσεις της διγλωσσίας και το φάσμα των πολιτισμικών διακρίσεων που αντιμετωπίζουν οι μετανάστες. Καταθέτοντας τις δικές του εμπειρίες ως δίγλωσσος μαθητής στα σχολεία της Αμερικής, τονίζει τον κεντρικό ρόλο των εκπαιδευτικών στο να αντιληφθούν την πολιτική διάσταση του έργου τους και να υιοθετήσουν μια κριτική παιδαγωγική προσέγγιση στην εκπαίδευση δίγλωσσων ατόμων. Τέλος, αναφέρεται στη σχέση του με τον Paulo Freire και στον ρόλο που μπορούν να έχουν οι ακαδημαϊκοί ως διανοούμενοι.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Macedo, D. (2015). Γλώσσα, ξενοφοβία και εκπαίδευση. Επιστήμη και Κοινωνία: Επιθεώρηση Πολιτικής και Ηθικής Θεωρίας, 29, 69–84. https://doi.org/10.12681/sas.869
- Ενότητα
- Άρθρα
Οι Συγγραφείς που δημοσιεύουν εργασίες τους σε αυτό το περιοδικό συμφωνούν στους παρακάτω όρους:
- Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές , που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όχι για εμπορικούς σκοπούς, με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό και με διανομή τυχόν τροποποιήσεων υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο.
- Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.
- Το περιοδικό επιτρέπει και ενθαρρύνει τους Συγγραφείς να καταθέτουν τις εργασίες τους μέσω διαδικτύου (π.χ. σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή στους προσωπικές τους ιστοσελίδες) πριν και μετά από τις διαδικασίες της δημοσίευσης, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παραγωγική ανταλλαγή ιδεών και σκέψεων καθώς επίσης και σε γρηγορότερη και μεγαλύτερη χρήση και ευρετηρίαση της δημοσιευμένης εργασίας (See The Effect of Open Access).
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Fanon, F. (1965). Black skin, White masks, New York: Grove Press.
Freire, P. (1985). Politics of Education: Culture, Power, and Liberation. South Hadley, MA: Bergin & Garvey Publishers, Inc.
Freire, P. & D. Macedo (1987). Literacies: Reading the Word and the World. South Hadley, MA: Bergin & Garvey Publishers, Inc.
Giroux, A. G. (1983). Theory and Resistance. South Hadley, MA: Bergin & Garvey Publishers, Inc.
Habermas, J. (2010). “Leadership and Leitkutlur’, New York Times, 28 Οκτωβρίου, http:// www.ny times, com/ 2010/10/29/ opinion / 29Habermas.html?pagewanted=all
Macedo, D. (1993). “Literacy for Stupidification: The Pedagogy of Big Lies’, Harvard Educational Review, 63,2:183-206.
Macedo, D. (1994). Literacies of Power: What Americans Are Not Allowed to Know. Boulder, CO: Westview Press.
Macedo, D., B. Dendrinos & P. Gounari (2003). The Hegemony of English. Boulder, CO: Paradigm Publishers.
Macedo, D. & P. Gounari, επιμ., (2007). The Globalization of Racism. Boulder, CO: Paradigm Publishers.
The Nation (2010). Time for a Wealth Tax’, Δεκέμβριος.