Ονόματα που μιλούν Η δηλωτική χρήση της ονοματολογία ς στη νεοελληνική δραματουργία
Abstract
Τα “Ονό ατα που ο ιλούν”, δηλαδή η “δηλωτική” ονο ασία, - όπου το όνο α περιέχει
και άλλα ση ασιολογικά επίπεδα πέρα από την απλή επωνυ ία και ατο ική ταυτότητα,
όσον αφορά τον χαρακτήρα του σκηνικού προσώπου, την κοινωνική του θέση, την
δραστηριότητά του ή την ε φάνισή του, - είναι στοιχείο της δρα ατουργικής τακτικής της
πρόσθετης πληροφόρησης έσω των ονο άτων των σκηνικών προσώπων. Το ικρό αυτό
ελέτη α σκοπό έχει απλώς να αναδείξει το θέ αασχολείται ενδεικτικά και
δειγ ατοληπτικά ε ορισ ένες περιπτώσεις δρα ατικών έργων, για να σκιαγραφήσει ε
αδρές γρα ές την ιστορική εξέλιξη της χρήσης της στρατηγικής αυτής, ια εξέλιξη που
δείχνει ση αντικές διακυ άνσεις από εποχή σε εποχή αλλά και από δρα ατικό είδος σε
δρα ατικό είδος. Ξεκινά από το Κρητικό θέατρο και φτάνει ως τους δρα ατικούς
συγγραφείς της εταπολε ικής περιόδου.
Article Details
- How to Cite
-
Πούχνερ Β. (2023). Ονόματα που μιλούν : Η δηλωτική χρήση της ονοματολογία ς στη νεοελληνική δραματουργία . Theater Polis. An Interdisciplinary Journal for Theatre and the Arts, 10–18. Retrieved from https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/theatrepolis/article/view/34539
- Issue
- Τεύχος 2ο (2016)
- Section
- Articles
Τα πνευματικά δικαιώματα των δημοσιευμένων άρθρων ανήκουν στο περιοδικό. Απαγορεύεται η μερική ή/και ολική αναδημοσίευση κειμένων που δημοσιεύονται στο περιοδικό, χωρίς την συγκατάθεση της των Επιμελητών ή της Συντακτικής Επιτροπής και επιβάλλεται αναφορά στην πρώτη δημοσίευσή τους στο περιοδικό Θεάτρου Πόλις.