Δοκιμασίες και αδιέξοδα της σύγχρονης θεατρικής κριτικής


ΣΑΒΒΑΣ ΠΑΤΣΑΛΙΔΗΣ
Abstract

Η εργασία αυτή εξετάζει τις νέες συνθήκες που δη ιούργησε η ιντερνετική κουλτούρα για
τον θεατρικό κριτικό. Εκείνο που υποστηρίζεται είναι ότι το εκτόπισ α της επανάστασης
που προκάλεσε ο ερχο ός του Ίντερνετ πορεί να συγκριθεί όνο ε εκείνο της
επανάστασης που προκάλεσε ο Γουτε βέργιος ε την τυπογραφία. Ποτέ στην ιστορία δεν
είχαν τόσο πολλοί άνθρωποι πρόσβαση στη γνώση καθώς επίσης και τη δυνατότητα να
εκφράσουν την άποψή τους όσο σή ερα. Βέβαια καλό είναι να θυ ό αστε ότι ο
εκδη οκρατισ ός της αποστολής όσο και της υποδοχής πληροφοριών, πορεί να είναι
γε άτος υποσχέσεις και ενθουσιασ ό, δεν παύει ωστόσο να εγκυ ονεί πολλούς κινδύνους.
Το να έχει κάποιος γνώ η για ια παράσταση, για παράδειγ α, είναι αναφαίρετο
δικαίω ά του, ωστόσο αυτό δεν ση αίνει ότι έχει και τη σωστή γνώ η που του δίνει το
δικαίω α να τη δη οσιοποιεί κατά το δοκούν και οπουδήποτε. Αυτό δεν συ βάλει στην
ποιοτική άνοδο του διαλόγου ανά εσα στο θέατρο και την κοινότητα, αλλά στην ακύρωσή
του. Σε κάθε περίπτωση, η θέση του άρθρου λέει ότι η τεχνολογία είναι εκείνη που θα
ορίσει από δω και πέρα τη φυσιογνω ία της θεατρικής κριτικής. Για την ώρα, οι κριτικοί
του χώρου βιώνουν, απόλυτα φυσιολογικά, ια εταβατική περίοδο χωρίς ξεκάθαρα
περιθώρια. Αργά ή γρήγορα αυτός ο ανοικτός και χωρίς σύνορα χώρος θα βάλει τα όριά
του, όπως τα είχαν βάλει πριν από δεκαετίες οι εφη ερίδες, τα περιοδικά, και ο ερχο ός
του νό ου περί πνευ ατικών δικαιω άτων.

Article Details
  • Section
  • Articles
Downloads
Download data is not yet available.
Most read articles by the same author(s)