Μελέτη της Eμφάνισης της Ημιτονοειδούς Συνάρτησης στα Σχολικά Εγχειρίδια των Μαθηματικών και της Φυσικής στο Γενικό Λύκειο
Περίληψη
Η συνάρτηση αποτελεί θεμελιώδη έννοια στα Μαθηματικά και έχει κεντρικό ρόλο στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών της σχολικής εκπαίδευσης. Η παρούσα εργασία εστιάζει στη μελέτη της ημιτονοειδούς συνάρτησης, στα εγχειρίδια των Μαθηματικών και της Φυσικής του Γενικού Λυκείου στην Ελλάδα. Αρχικά, γίνεται συστηματική καταγραφή των αναπαραστάσεων της ημιτονοειδούς συνάρτησης στα ανωτέρω εγχειρίδια και στη συνέχεια γίνεται διερεύνηση των μετασχηματισμών στους οποίους εμπλέκεται. Επιπλέον, η ανάλυση εντοπίζει και καταγράφει το πλαίσιο των δραστηριοτήτων μέσα στο οποίο εντάσσονται οι αναπαραστάσεις της ημιτονοειδούς συνάρτησης. Στα Μαθηματικά, αποτυπώνεται κυρίως μονολειτουργική χρήση της συνάρτησης, ενώ δεν αναδεικνύεται ο διεπιστημονικός της χαρακτήρας. Στα εγχειρίδια της Φυσικής, η συνάρτηση εμφανίζεται σε μεγαλύτερο βαθμό πολυλειτουργικά, καθώς πολλές δραστηριότητες προωθούν σύνθετους συλλογισμούς, όπου ενεργοποιούνται περισσότερα από ένα μητρώα αναπαράστασης, ευνοώντας τον γνωστικό τους συντονισμό.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Ματσίγκος Α., & Κρητικός Γ. (2024). Μελέτη της Eμφάνισης της Ημιτονοειδούς Συνάρτησης στα Σχολικά Εγχειρίδια των Μαθηματικών και της Φυσικής στο Γενικό Λύκειο. Έρευνα για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία, 4(2), 111–146. https://doi.org/10.12681/riste.37733
- Ενότητα
- Άρθρο Ερευνητικό
Οι συγγραφείς διατηρούν τα πνευματικά δικαιώματα και παρέχουν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης μαζί με την αδειοδότηση της εργασίας με CC-BY-NC-SA, που επιτρέπει σε άλλους να μοιράζονται αυτή την εργασία με αναγνώριση του συγγραφικού δικαιώματος και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.