Επαναπροσδιορίζοντας τον ρόλο της σχεδιαστικής δραστηριότητας στη μάθηση των μικρών παιδιών: Ένα συνεργατικό πρόγραμμα επαγγελματικής ανάπτυξης


Δημοσιευμένα: Δεκ 17, 2019
Λέξεις-κλειδιά:
Συνεχιζόμενη επαγγελματική ανάπτυξη παρατήρηση και καταγραφή συλλογικός αναστοχασμός προσχολική εκπαίδευση
Μαρία Παπανδρέου
Περίληψη
Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται ένα πρόγραμμα επαγγελματικής ανάπτυξης με στόχο την ενδυνάμωση 12 εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας στο σχεδιασμό του εκπαιδευτικού τους έργου λαμβάνοντας υπόψη τις δυνατότητες που προσφέρει για σκέψη, επικοινωνία και μάθηση η σχεδιαστική δραστηριότητα. Εφαρμόζοντας διαδικασίες συστηματικής παρατήρησης και καταγραφής στις τάξεις τους και αναλύοντας τις σχεδιαστικές προσπάθειες των παιδιών μέσω συλλογικού αναστοχασμού στο υποστηρικτικό περιβάλλον των ομαδικών συναντήσεων, οι εκπαιδευτικοί συν-διαμόρφωσαν, υλοποίησαν και αξιολόγησαν καινοτόμες δράσεις αξιοποίησης και ενίσχυσης της σχεδιαστικής δραστηριότητας των παιδιών.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Παρουσιάσεις καινοτόμων προγραμμάτων
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Μαρία Παπανδρέου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Αναφορές
Αυγητίδου, Σ. (2014). Οι εκπαιδευτικοί ως ερευνητές και ως στοχαζόμενοι επαγγελματίες: Υποστηρίζοντας την επαγγελματική μάθηση για μια συμμετοχική και συνεργατική εκπαίδευση. Αθήνα: Gutenberg.
Anning, A. (2002). Conversations around young children’s drawing: Τhe impact of the beliefs of significant others at home and school. International Journal of Art and Design Education, 21(3), 197-208.
Anning, A., & Ring, K. (2004). Making sense of children’s drawings. Maidenhead: Open University Press.
Bronfenbrenner, U. (1979). The ecology of human development. Cambridge, MA: Harvard University Press.
Brooks, M. (2009). Drawing to learn. In M. Narey (Ed.), Making meaning: constructing multimodal perspectives of language, literacy, and learning through arts-based early childhood education (pp. 9-30). New York: Springer.
Day, C., & Gu, Q. (2010). The new lives of teachers. London: Routledge.
Easton, L. B. (2008). Teaching: a developing profession. From professional development to professional learning. Phi Delta Kappan, 89(10), 755-761.
Endwards, C., Gandini, L., & Forman, G. (2001). Reggio Emilia: Οι χίλιες γλώσσες των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Αθήνα: Πατάκης.
Eurofound. (2015). Working conditions, training of early childhood care workers and quality of services: A systematic review. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
Fraser, C., Kennedy, A., Reid, L., & Mckinney, S. (2007). Teachers’ continuing professional development: Contested concepts, understandings and models. Journal of In-Service Education, 33(2), 153-169.
Hall, E. (2009). Mixed messages: The role and value of drawing in early education. International Journal of Early Years Education, 17(3), 179-190.
Hopperstad, M. H. (2008). Relationships between children's drawing and accompanying peer interaction in teacher-initiated drawing sessions. International Journal of Early Years Education, 16(2), 133-150.
Knight, L. (2008). Communication and transformation through collaboration: rethinking drawing activities in early childhood. Contemporary Issues in Early Childhood, 9(4), 306-316.
Kress, G. (1977). Before writing: Rethinking the paths to literacy. New York: Routledge.
McIntyre, J. D., & Byrd, M. D. (Eds.) (2000). Research on effective models for teacher education, teacher education yearbook VIII. Thousand Oaks: Corwin Press.
MacNaughton. G., & Hughes, P. (2009). Doing action research in early childhood education. Maidenhead: Open University Press.
Narey, Μ. (Ed.) (2017). Educating the young child. multimodal perspectives of language, literacy, and learning in early childhood: The creative and critical ‘art’ of making meaning. Cham: Springer.
Papandreou, M., & Birbili, M. (2017). Not just a recreational activity: Giving artmaking the place it deserves in early childhood classrooms. Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair, 4(1), 94-106.
Papandreou, M. (2014). Communicating and thinking through drawing activity in early childhood. Journal of Research in Childhood Education, 28, 85-100.
Ring, K. (2006). Supporting young children drawing: Developing a role. International Journal of Education through Art, 2(3), 195-209.
Rose, S. E., Jolley, R. P., & Burkitt, E. (2006). A review of children’s, teachers’ and parents’ influences on children’s drawing experience. Journal of Art and Design Education, 25(3), 341-349.
Tschannen-Moran, M., & Woolfolk Hoy, A. (2001). Teacher efficacy: Capturing an elusive construct. Teaching and Teacher Education, 17, 783-805.
Yelland, N., Lee, L., O’Rourke, M., & Harrisson, C. (2008). Rethinking learning in early childhood education. Maidenhead: Open University Press.
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)