Children’s play in a changing world: Introduction
Abstract
Children’s play in a changing world: Introduction
Article Details
- How to Cite
-
Birbili, M. (2016). Children’s play in a changing world: Introduction. Dialogoi! Theory and Praxis in Education, 2, 4–8. https://doi.org/10.12681/dial.10889
- Issue
- Vol. 2 (2016)
- Section
- Special Theme
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (preferably in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Downloads
Download data is not yet available.
References
Αυγητίδου, Σ. (2010). Η συμμετοχή των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία: Προϋποθέσεις και διαδικασίες ενίσχυσής της στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Στο Ε. Κατσαρού & Μ. Λιακοπούλου (Επιμ.), Θέματα διδασκαλίας και αγωγής στο πολυπολιτισμικό σχολείο. Ανακτήθηκε από
Δαφέρμου, Χ., Κουλούρη, Π., & Μπασαγιάννη, Ε. (2006). Οδηγός νηπιαγωγού. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα (ΟΕΔΒ).
Glover, K., & Dewey, E. (1934). Children of the new day. New York: D. Appleton - Century.
Λεμονίδης, Χ. (2015). Μαθηματικά της φύσης και της ζωής. Εναλλακτικό βιβλίο για τον δάσκαλο και τον μαθητή. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Κυριακίδη.
Marsh, J., Plowman, L., Yamada-Rice, D., Bishop, J., & Scott, F. (2016). Digital play: A new classification. Early Years, 36(3), 242-253. doi:10.1080/09575146.2016.1167675
Nicolopoulou, A. (2010). The alarming disappearance of play from early childhood education. Human Development, 53(1), 1-4. doi:10.1159/000268135
Poland, M., & van Oers, B. (2007). Effects of schematising on mathematical development. European Early Childhood Education Research Journal, 15(2), 269-293. doi:1080/13502930701321600
Ραβάνης, Κ. (2003). Δραστηριότητες για το νηπιαγωγείο από τον κόσμο της Φυσικής (Β’ έκδοση). Αθήνα: ΔΙΠΤΥΧΟ.
Rogers, S. (2010). Powerful pedagogies and playful resistance: Children’s experiences of role play in the early childhood classroom. In L. Brooker & S. Edwards (Eds.), Engaging play (pp. 152-165). Milton Keynes: Open University Press.
Τζεκάκη, Μ. (2015). Μαθηματική δραστηριότητα μέσα στο παιχνίδι και στο εκπαιδευτικό υλικό. Στο Χ. Σκουμπουρδή & Μ. Σκουμιός (Επιμ.), Πρακτικά 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή «Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Υλικού στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες» (σσ. 60-71). Ρόδος, Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
van Oers, B. (2013). Is it play? Towards a reconceptualization of role-play from an activity theory perspective. European Early Childhood Education Research Journal, 21(2), 185-198. doi:10.1080/1350293X.2013.789199
Worth, K. (2010). Science in early childhood classrooms: Content and process. Ανακτήθηκε από http://ecrp.illinois.edu/beyond/seed/worth.html