| More

ΔΙΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΑΠΕΙΡΟ

Views: 361 Downloads: 450
Αγγελική Τσαμπουράκη (Aggeliki Tsampouraki), Σόνια Καφούση (Sonia Kafousi)

Περίληψη


Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται στοιχεία μιας έρευνας η οποία πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή μαθητών της ΣΤ΄ τάξης δημοτικού για την μαθηματική έννοια του ‘‘άπειρου’’, με την οποία δεν έχουν ασχοληθεί στη διάρκεια του μαθήματος των μαθηματικών, σύμφωνα με τα ΔΕΠΣ και ΑΠΣ. Σκοπός της έρευνας ήταν η διερεύνηση και καταγραφή των πεποιθήσεών τους, όπως υποβάλλονται από συνειδητούς ή και υποσυνείδητους κανόνες, ιδέες, γνώσεις, αναπαραστάσεις και ερμηνείες σε έμμεση ή άμεση σχέση με την καθαρά μαθηματική εμπειρία. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το άπειρο γίνεται αντιληπτό από τους μαθητές αυτής της ηλικίας με ποικίλους τρόπους σε διαφορετικά πλαίσια.

Λέξεις κλειδιά


μαθηματικό άπειρο; πρωτοβάθμια εκπαίδευση; πεποιθήσεις μαθητών

Πλήρες Κείμενο:

PDF

Αναφορές


Αναπολιτάνος, Δ. Α. (2005). Εισαγωγή στη φιλοσοφία των μαθηματικών. Αθήνα: Εκδόσεις Νεφέλη.

Βαμβακούση, Ξ., & Βοσνιάδου, Σ. (2007). Πόσοι αριθμοί υπάρχουν ανάμεσα…; Όψεις της κατανόησης των παιδιών για τους ρητούς αριθμούς και το συμβολισμό τους. Στο Χ. Σακονίδης & Δ. Δεσλή (Επιμ.), Πρακτικά του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Ένωσης Ερευνητών της Διδακτικής των Μαθηματικών (σελ.145-155). Αθήνα: Τυπωθήτω.

Barrow, J. D. (2007). Άπειρο: Τα μαθηματικά της αθανασίας. Αθήνα: Εκδόσεις Τραυλός.

Davis, P.I., & Hersh, R. (1981). Η μαθηματική εμπειρία. Αθήνα: Εκδόσεις Τροχαλία.

Duval, R. (1983). L’obstacle du dédoublement des objets mathématiques. Educational Studies in Mathematics, 14, 385- 414.

Falk, R., Gassner, D., Ben Zoor, F., & Ben Simon, K. (1986). How do children cope with the infinity of numbers? In Proceedings of the 10th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (pp. 13-18). London, England: University of London Institute of Education.

Fischbein, E., Tirosh, D., & Hess, P. (1979). The intuition of infinity. Educational Studies in Mathematics, 10, 3-40.

Καφούση, Σ., & Χαβιάρης, Π. (2013). Σχολική τάξη, οικογένεια, κοινωνία και μαθηματική εκπαίδευση. Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη.

Mamolo, A., & Zazkis, R. (2008). Paradoxes as a window to infinity. Research in Mathematics Education, 10(2), 167-182.

Monaghan, J. (1986) Adolescents' understanding of limits and infinity. Unpublished PhD thesis, University of Warwick.

Monaghan, J. (2001). Young peoples’ ideas of infinity. Educational Studies in Mathematics, 48, 239-257.

Núñez, R. (1994). Cognitive development and infinity in the small: Paradoxes and consensus. http://www.cogsci.ucsd.edu/~nunez/web/publications.html

Tall, D., & Schwarzenberger, L.(1978). Conflicts in the learning of real numbers and limits. Mathematics Teaching, 82, 44-49.

Tirosh, D., & Tsamir, P. (1996). The role of representations in student’s intuitive thinking about infinity. Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 27, 33-40.

Tsamir, P. (1999). When ‘the same’ is not perceived as such: The case of infinite sets. Educational Studies in Mathematics, 38 , 289-307.

Τσαμπουράκη, Α., & Καφούση, Σ. (2014). Η έννοια του απείρου-Σκέψεις και προσεγγίσεις από μαθητές της Στ τάξης Δημοτικού. Πρακτικά 31ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας, 940-949.


Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Copyright (c) 2017 ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΤΣΑΜΠΟΥΡΑΚΗ, ΣΟΝΙΑ ΚΑΦΟΥΣΗ

Creative Commons License
Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδειαCreative Commons Attribution 4.0 International License.