| More

ΑΜΕΣΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΟΣΟΤΗΤΩΝ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ 3-6 ΕΤΩΝ

Views: 90 Downloads: 73
Σόνια Καφούση (Sonia Kafousi)

Περίληψη


Τα τελευταία χρόνια, πολλοί ερευνητές αναφέρουν ότι ο σχεδιασμός μαθησιακών δραστηριοτήτων σχετικά με την άμεση εκτίμηση ποσοτήτων σε παιδιά προσχολικής ηλικίας είναι ιδιαίτερα σημαντικός για την ανάπτυξη της μα­ θηματικής τους σκέψης (Baroody, 2004' Clements, 1999). Η παρούσα έρευνα εστιάζεται στις δυνατότητες παιδιών 3-6 ετών για άμεση εκτίμηση ποσοτή­ των, χρησιμοποιώντας μια ποικιλία χωρικών σχηματισμών για τους αριθμούς 2 έως 6. Στην έρευνα συμμετείχαν 113 νήπια από τρεις παιδικούς σταθμούς και τέσσερα νηπιαγωγεία της πόλης της Ρόδου. Η συλλογή των δεδομένων στηρίχθηκε σε δομημένες συνεντεύξεις. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδει­ ξαν ότι οι ικανότητες των παιδιών επηρεάζονται από την ηλικία τους καθώς και τις διαφορετικές χωρικές διατάξεις των αριθμών.


Λέξεις κλειδιά


άμεση εκτίμηση ποσοτήτων; προσχολική ηλικία

Πλήρες Κείμενο:

PDF

Αναφορές


Baroody, Α. (2004). The developmental bases for early childhood number and operations standards. In D. H. Clements, & J. Sarama (Eds.), Engaging Young Children in Mathematics: Standards for Early Childhood Mathematics Education (pp.173-220). Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.

Benoit, L., Lehalle, H. & Jouen, F. (2004). Do young children acquire number words through subitizing or counting? Cognitive development, 19, 291-307.

Clements, H. D. (1999). Subitizing: What is it? Why teach it? Teaching Children Mathematics, 400-405.

Clements, H. D. (2004). Major themes and recommendations. In D. H. Clements & J. Sarama (Eds.), Engaging Young Children in Mathematics: Standardsfor Early Childhood Mathematics Education (pp.7-72). Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.

Clements, H. D. & Sarama, J. (Eds.) (2004). Engaging Young Children in Mathematics: Standards for Early Childhood Mathematics Education. Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.

Fischer, J. P. (1992). Subitizing: The discontinuity after three. In J. Bideaud, C. Meljack, & J. P. Fisher (Eds.), Pathways to number: Children's developing numerical abilities (pp. 191-208). Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.

Gallistel, C. R. & Gelman, R. (1992). Preverbal and verbal computation. Cognition, 44, 43-74.

Καφούση, Σ. & Σκουμπουρδή, Χ. (2008). Τα μαθηματικά των παιδιών 4-6 ετών. Αριθμοί και χώρος. Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη

Kline, Κ. (1998). Kindergarten is more than counting. Teaching Children Mathematics, 5(2), 84-87.

Payne, J. N. & Huinker, D. M. (1993). Early number and numeration. In R. Jensen (Ed.), Earlychildhoodmathematics (pp.43-71).NCTM,NY.

Perry, B. & Dockett, S. (2002). Young children's access to powerful mathematical ideas. In L. English (Ed.), Handbook of International Research in Mathematics Education (pp. 81 -111). NJ: Lawrence Erlbaum Associates.

Sophian, C. (1992). Learning about numbers: Lessons for mathematics education from

preschool number development. In J. Bideaud, C. Meljack, & J. P. Fisher (Eds.), Pathways to number: Children's developing numerical abilities (pp. 19-40). Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.

von Glasersfeld, E. (1982). Subitizing: The role of figural patterns in the development of numerical concepts. Archives de Psychologie, 50, 191-218.

Wagner, S. H. & Walters, J. (1982). A longitudinal analysis of early number concepts: From numbers to number. In G. Forman (Ed.), Action and thought: From sensorimotor schemes to symbolic operations (pp.137-161). NY: Academic Press.


Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Copyright (c) 2018 Sonia Kafousi

Creative Commons License
Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδειαCreative Commons Attribution 4.0 International License.