Η επίδραση του σχολικού κλίματος στην επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Περίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να μελετήσει τη σχέση μεταξύ σχολικού κλίματος και επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Παράλληλα, να διερευνήσει την επίδραση που ασκούν τα δημογραφικά - επαγγελματικά χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων (φύλο, ηλικία, σχέση εργασίας, έτη υπηρεσίας, ειδικότητα, μορφωτικό επίπεδο) στη σχέση αυτή. Το δείγμα αποτέλεσαν 161 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που υπηρετούσαν σε δημοτικά σχολεία της περιφερειακής ενότητας Αχαΐας. Η συλλογή των δεδομένων έγινε με τη βοήθεια ενός ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου. Ειδικότερα, για να μετρήσουμε την επαγγελματική ικανοποίηση χρησιμοποιήσαμε το Job Satisfaction Index, ενώ για το σχολικό κλίμα το Revised School Level Environment Questionnaire. Στα ευρήματά μας διαφαίνεται ότι υπάρχει θετική και στατιστικά σημαντική συσχέτιση μεταξύ όλων των μεταβλητών του σχολικού κλίματος με την επαγγελματική ικανοποίηση, με ισχυρότερες αυτές που αφορούν τη συνεργασία μαθητών - εκπαιδευτικών, καθώς και των εκπαιδευτικών μεταξύ τους. Επίσης, ο βαθμός επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών είναι υψηλός, ενώ το κλίμα των σχολείων που υπηρετούν χαρακτηρίζεται ως ανοιχτό - θετικό. Το φύλο και το μορφωτικό επίπεδο δε διαφοροποιούν καμία από τις μελετώμενες μεταβλητές. Αντίθετα, η ειδικότητα αποτελεί σημαντικό παράγοντα διαφοροποίησης της επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών, ενώ η ηλικία, η σχέση εργασίας, τα έτη προϋπηρεσίας και η ειδικότητα επιδρούν σχεδόν σε όλες τις μεταβλητές του σχολικού κλίματος.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Κοζιώρη Κ. Β., & Αλεξανδρόπουλος Γ. (2020). Η επίδραση του σχολικού κλίματος στην επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Έρευνα στην Εκπαίδευση, 9(1), 35–57. https://doi.org/10.12681/hjre.22354
- Τεύχος
- Τόμ. 9 Αρ. 1 (2020)
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Τα πνευματικά δικαιώματα των άρθρων του περιοδικού ανήκουν στους συγγραφείς. Τα άρθρα διατίθενται με άδειες Creative Commons CC-BC-SA 4.0