Η ικανοποίηση των διευθυντών σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την επάρκεια χρηματοδότησης των λειτουργικών δαπανών και συντήρησης των εγκαταστάσεων και των υποδομών των σχολείων


Θαλασσογραφία, 50Χ60,ελαιογραφία, Μαρία Τσιβά, 2015
Δημοσιευμένα: Dez. 16, 2021
Λέξεις-κλειδιά:
οικονομική κρίση δημόσια εκπαίδευση λειτουργικές δαπάνες σχολικών μονάδων
Ελευθερία Αργυροπούλου
https://orcid.org/0000-0003-4235-8740
Εμμανουήλ Γκαραβέλλας
https://orcid.org/0000-0001-8373-5093
Ελισσάβετ Λιντζεράκου
https://orcid.org/0000-0002-4670-114X
Περίληψη

Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει την ικανοποίηση των διευθυντών των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τη χρηματοδότηση των λειτουργικών αναγκών και δευτερευόντως με τη συντήρηση των εγκαταστάσεων και των υλικοτεχνικών υποδομών των σχολικών μονάδων, όπως αυτή διαμορφώθηκε μετά την επιβολή των οικονομικών μέτρων για την ανάκαμψη της χώρας από την πρόσφατη οικονομική κρίση. Για τη διερεύνηση υιοθετήθηκε η ποσοτική μεθοδολογία. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 852 διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από όλη τη χώρα. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν ότι ο βαθμός ικανοποίησης των διευθυντών –προϊσταμένων είναι μέτριος έως χαμηλός, αφού τα κονδύλια που διατέθηκαν ήταν ικανά να καλύψουν μόνον ένα μέρος των επειγουσών αναγκών λειτουργίας. Η σημασία της έρευνάς μας έγκειται στο γεγονός ότι προσπορίζει πρόσφατα και επίκαιρα στοιχεία από το πεδίο και αποπειράται να τεκμηριώσει με αυτά την μέχρι τώρα θρυλούμενη υποχρηματοδότηση των σχολικών μονάδων.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
Ελευθερία Αργυροπούλου, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Αναπληρώτρια Καθηγήτρια

[Οργανωση, Διοικηση και Ηγεσια στην Εκπαιδευση]

Παιδαγωγικο τμημα Προσχολικης Εκπαιδευσης 

Σχολη Επιστημων της Αγωγης

Πανεπιστημιο Κρητης

Εμμανουήλ Γκαραβέλλας, Πανεπστημιο Κρητης

Διδάκτορας ΠΤΠΤΕ ΠΚ

Εκπαιδευτικος Πρωτοβαθμιας Εκπαιδευσης 

Ελισσάβετ Λιντζεράκου, Εθνικο και Καποδιστριακο Πανεπιστημιο Αθηνων

Υποψήφια Διδάκτορας ΕΚΠΑ, ΠΑΙΤΔΕ

Εκπαιδευτικος Δευτεροβαθμιας Εκπαιδευσης 

Αναφορές
Αργυροπούλου, Ε. (2015). Προσεγγίζοντας το αβέβαιο μέλλον: Η λειτουργία του Προγραμματισμού στην Εκπαίδευση, εκδόσεις Δίσιγμα
Αργυροπούλου, Ε. (2012). Η οικονομική διαχείριση της σχολικής μονάδας και ο ρόλος του Διευθυντή, στο Μ. Νικολαΐδου (εκδ.) Εκπαιδευτική Ηγεσία. Ε, και; Αθήνα, εκδοτικός όμιλος ΙΩΝ, 228-244.
Argyropoulou, E. (2009). Financial Management in Greek State Schools, International Studies in Educational Administration, 37 (2), 111-124.
Αργυροπούλου, Ε. και Γκαραβέλλας, Ε. (2019). Αντιλήψεις των προέδρων των ενιαίων Σχολικών Επιτροπών ΟΤΑ (του Ν.3852/2010) για τους κινδύνους διαφθοράς στη διαχείριση των κονδυλίων για τις σχολικές μονάδες, Το Βήμα των Κοινωνικών Επιστημών, ΙΗ, 17, 138-159.
Γεωργόπουλος, Ι. (2009). Οικονομικοί πόροι-δαπάνες και ανάπτυξη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην περιφέρεια Ηπείρου, διδακτορική διατριβή, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, διαθέσιμο στο www.ekt/didaktorika.gr/eadd/handle/10442/237633
Caldwell, B.J. (1993). The changing role of the school principal a review of developments in Australia and New Zealand, in C. Dimmock (ed.) School-based Management and School Effectiveness, London and N. York, Routledge, 165-184
Cuttance, P. (1993). School development and review in an Australian state education system, in C. Dimmock (ed.) School-based Management and School Effectiveness, London and N. York, Routledge, 142-164
Dimmock, C. (1993, ed.). School-based Management and School Effectiveness, London and N. York, Routledge
Friedman, B., Friedman, M. & Markow, D. (2008). Predictors of principals’ satisfaction with their schools, Journal of Educational Administration, 46 (5), 598-612
Johnes, J. (2015). Operational Research in Education, European Journal of Operational Research, 243, 683-696. http://dx.doi.org/10.1016/j.ejor.2014.10.043
Knight, B. (1993). Delegated Financial Management and School Effectiveness, in C. Dimmock (ed.) School-based Management and School Effectiveness, London and N. York, Routledge, 114-141
Levačič, R. (1994 ed.). Financial Management in Schools, Milton Keynes, Open University Press
Λιναρδής, Α., Παπαγιαννόπουλος, Κ. και Καλησπεράτη, Ε. (2011). Η Διαδικτυακή Έρευνα. Πλεονεκτήματα, μειονεκτήματα και εργαλεία διεξαγωγής διαδικτυακών ερευνών. Διαθέσιμο στην ηλεκτρονική σελίδα: https://www.ekke.gr/publication_files/i-diadiktiaki-ereuna-pleonektimata-mionektimata-kai-ergalia-diexagogis-diadiktiakon-ereunon
Liu, Y. & Bellibas, M. S. (2018). School factors that are related to school principal’s job satisfaction and organizational commitment, International Journal of Educational Research, 90, 1-19, https://doi.org/10.1016/j.ijer.2018.04.002
Mulford, B. (2003). School Leaders: challenging roles and impact on teachers and school effectiveness, OECD commissioned paper, https://www.oecd.org/education/school/2635399.pdf
Σαΐτης, Χ. (2000). Η συμβολή της Σχολικής Επιτροπής στην αποτελεσματική λειτουργία της σχολικής μονάδας, Διοικητική Ενημέρωση, 17, 28-49.
Πηγές
Ν. 3852/7.6.2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης - Πρόγραμμα Καλλικράτης» (ΦΕΚ 87, τεύχος Α)
Ιστότοποι
Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛ.ΣΤΑΤ). Διαθέσιμο στην ηλεκτρονική σελίδα: https://www.statistics.gr/el/home
Eurydice. (2020). Διαθέσιμο στην ηλεκτρονική σελίδα: https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/content/funding-education-33_el
Υπουργείο Εσωτερικών (ΥΠ.ΕΣ). Διαθέσιμο στην ηλεκτρονική σελίδα: https://www.ypes.gr
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)