Αξιοποιώντας την Αφηγηματική Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας για την Ενίσχυση της Βιώσιμης Επαγγελματικής Ανάπτυξης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Περίληψη
Oι θεωρητικές προσεγγίσεις της αφηγηματικής συμβουλευτικής για τη σταδιοδρομία έχουν επηρεαστεί από το κίνημα του κονστρουκτιβισμού και βρίσκονται, όπως και η επαγγελματική ζωή, σε συνεχή εξέλιξη. Σύμφωνα με τις προσεγγίσεις αυτές η επαγγελματική πορεία των ατόμων είναι αποτέλεσμα της «κατασκευής» που αυτά κάνουν, ανάλογα με το πώς νοηματοδοτούν την πραγματικότητα που τα περιβάλλει. Παράλληλα, η βιωσιμότητα στη σταδιοδρομία σηματοδοτεί τη δυναμική αλληλεπίδραση του ατόμου με το περιβάλλον με τέτοιο τρόπο, ώστε το άτομο να αυτορυθμίζεται και να εξελίσσεται. Έτσι, η παρούσα έρευνα επιχειρεί να διερευνήσει την επαγγελματική ιστορία μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών σε σχέση με τη βιώσιμη επαγγελματική τους ανάπτυξη και την πραγματοποίηση στόχων με κοινωνικό περιεχόμενο. Οι συμμετέχοντες της έρευνας ήταν 26 μεταπτυχιακοί φοιτητές και φοιτήτριες που παρακολουθούν μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών στη συμβουλευτική και τον επαγγελματικό προσανατολισμό. Για την ανάλυση των δεδομένων αξιοποιήθηκε η θεματική ανάλυση περιεχομένου προκειμένου να αναδυθούν επιμέρους θεματικές κατηγορίες, θέματα και υποθέματα, όπως επίσης και οι σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ τους. Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι το αφηγηματικό εργαλείο «Η Επαγγελματική Μου Ιστορία» τους βοήθησε να σχεδιάσουν τα επόμενα εκπαιδευτικά και επαγγελματικά τους βήματα, ενώ συνετέλεσε στην ανάπτυξη βιώσιμων σχεδίων για το μέλλον και την απόδοση νοήματος και σκοπού στο ρόλο της επαγγελματικής τους δραστηριότητας, με τη συνειδητοποίηση του αντίκτυπού της στους ίδιους και το κοινωνικό σύνολο.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Αργυροπούλου Κ. (2023). Αξιοποιώντας την Αφηγηματική Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας για την Ενίσχυση της Βιώσιμης Επαγγελματικής Ανάπτυξης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση . Έρευνα στην Εκπαίδευση, 12(1), 164–181. https://doi.org/10.12681/hjre.34640
- Τεύχος
- Τόμ. 12 Αρ. 1 (2023)
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Τα πνευματικά δικαιώματα των άρθρων του περιοδικού ανήκουν στους συγγραφείς. Τα άρθρα διατίθενται με άδειες Creative Commons CC-BC-SA 4.0