Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία: Προσπάθεια εφαρμογής της μεθόδου σε μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με στόχο την πρόληψη εξαρτητικών συμπεριφορών
Περίληψη
Η επαφή με όλες τις μορφές τέχνης μπορεί να αποτελέσει αποτελεσματικό εργαλείο στην προσπάθεια ενίσχυσης της προσωπικής ανάπτυξης και της διαμόρφωσης υγιών αξιών και στάσεων για τη ζωή του ατόμου. Στόχο της παρούσας εργασίας αποτέλεσε η υλοποίηση και η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας ενός προγράμματος πρόληψης εξαρτητικών συμπεριφορών στο Δημοτικό Σχολείο, το οποίο αξιοποίησε τη μέθοδο «Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία» ως εργαλείο ενίσχυσης της ψυχικής ανθεκτικότητας και των δεξιοτήτων ζωής των μαθητών. Στην έρευνα συμμετείχαν 109 μαθητές που φοιτούσαν στις δύο τελευταίες τάξεις του Δημοτικού σε Σχολεία της Πάτρας. Στους μαθητές που συμμετείχαν στην εφαρμογή του προγράμματος χορηγήθηκε ερωτηματολόγιο αντιλαμβανόμενης αποτελεσματικότητας του προγράμματος. Η αποτελεσματικότητα του προγράμματος είναι υψηλή στους παράγοντες που αφορούν στις κοινωνικές δεξιότητες, στο ρόλο της τέχνης στην ψυχοκοινωνική υποστήριξη των μαθητών, στην ενημέρωση για εξαρτητικές συμπεριφορές και την πρόληψη, καθώς και στις νέες πληροφορίες και γνώσεις που αποκόμισαν οι μαθητές. Από τα ευρήματα της έρευνας αναδεικνύεται η ανάγκη για το σχεδιασμό συγκεκριμένης εκπαιδευτικής πολιτικής που αφορά στην πρόληψη, μέσα από την εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων που χρησιμοποιούν εργαλεία όπως η μέθοδος «Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία», αναγνωρίζοντας με αυτό τον τρόπο το σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει το σχολικό περιβάλλον ως ένας προστατευτικός παράγοντας για την πρόληψη της εκδήλωσης εξαρτητικών συμπεριφορών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Παππά Ε. (2024). Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία: Προσπάθεια εφαρμογής της μεθόδου σε μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με στόχο την πρόληψη εξαρτητικών συμπεριφορών. Έρευνα στην Εκπαίδευση, 13(1), 223–234. https://doi.org/10.12681/hjre.38405
- Τεύχος
- Τόμ. 13 Αρ. 1 (2024)
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Τα πνευματικά δικαιώματα των άρθρων του περιοδικού ανήκουν στους συγγραφείς. Τα άρθρα διατίθενται με άδειες Creative Commons CC-BC-SA 4.0