The 6th grade students' representations regarding the cell concept


Published: Oct 31, 2019
Keywords:
cell students' representations teaching textbook
Ιωάννα Δημήτριος Δημοπούλου
https://orcid.org/0000-0002-9865-551X
Μαρία Φρούντα
https://orcid.org/0000-0003-1602-3111
Abstract

This study investigates the students' representations of 6th grade about the cell concept. Specifically, the research question examine whether students perceive the cell as a structural unit of all organisms, after teaching of τhe corresponding module. The survey was conducted in April 2017 in two primary schools in Rhodes. The sample consisted of 90 students (40 boys and 50 girls) who had been taught the corresponding module 4 months ago. As research tool, a questionnaire was used which consists of closed and open questions. Data analysis has revealed that most students don’t perceive the cell as a structural unit of all organisms. They, also, have difficulty in realizing that a cell can exist independently as a unicellular organism. The findings of this study are compared with similar findings from other relevant studies.

 

Article Details
  • Section
  • Articles
Downloads
Download data is not yet available.
References
Αποστολάκης, Ε., Παναγοπούλου, Ε., Σάββας, Σ., Τσαγλιώτης, Ν., Μακρή, Β., Πανταζής, Γ., Πετρέα, Κ., Σωτηρίου, Σ., Τόλιας, Β. & Τσακογέωργα, Α. (2009α). Φυσικά ΣΤ΄ Δημοτικού -Ερευνώ και Ανακαλύπτω- Βιβλίο Μαθητή. Αθήνα: ΟΕΔΒ
Αποστολάκης, Ε., Παναγοπούλου, Ε., Σάββας, Σ., Τσαγλιώτης, Ν., Μακρή, Β., Πανταζής, Γ., Πετρέα, Κ., Σωτηρίου, Σ., Τόλιας, Β. & Τσακογέωργα, Α. (2009β). Φυσικά ΣΤ΄ Δημοτικού -Ερευνώ και Ανακαλύπτω- Τετράδιο Εργασιών. Αθήνα: ΟΕΔΒ
Αποστολάκης, Ε., Παναγοπούλου, Ε., Σάββας, Σ., Τσαγλιώτης, Ν., Μακρή, Β., Πανταζής, Γ., Πετρέα, Κ., Σωτηρίου, Σ., Τόλιας, Β. & Τσακογέωργα, Α. (2009γ). Φυσικά ΣΤ΄ Δημοτικού -Ερευνώ και Ανακαλύπτω- Βιβλίο Δασκάλου. Αθήνα: ΟΕΔΒ
Al- Cayyar, M. M. (2012). Structure of the cell. General Biology (σ.10-24). Ανακτήθηκε 11/01/2018 από http://www.esalq.usp.br/lepse/imgs/conteudo_thumb/ Structure-of-the-cell.pdf
Ausubel, D. (1968). Educational Psychology. A Cognitive View. N. York: Reinhart
Brewer, J. & Hunter, A. (1989). Multimethod research: A synthesis of styles. Newbury Park, CA: Sage.
Cavas, B., & Kesercioglu, T. (2010). A qualitative study on student’ understanding and misconceptions regarding the living cell. NWSA: Education Sciences, 5(1), 321-331. doi = {10.12739/10.12739}
Δασκαλάκης, Ζηκίδης, Μ., Θεοδοσιάδης, Α., Κώνστας, Κ., Λυμπεροπούλου, Σ. & Σπηλιώτης, Μ. (1995). Ερευνώ το φυσικό κόσμο. Φυσικά Ε΄ τάξης (δεύτερο μέρος). Αθήνα: ΟΕΔΒ
Δερβίσης, Σ. (1999). Σύγχρονη Γενική Μεθοδολογία της Διδασκαλίας – Μάθησης. Ε΄ Έκδοση. Θεσσαλονίκη: έκδοση του ιδίου
Dreyfus, A., & Jungwirth, E. (1988). The cell concept of 10th graders: curricular expectations and reality. International Journal of Science Education, 10(2), 221-229. https://doi.org/10.1080/0950069880100210.
Dreyfus, A., & Jungwirth, E. (1989). The pupil and the living cell: a taxonomy of dysfunctional ideas about an abstract idea. Journal of biological Education, 23(1), 49-55. https://doi.org/10.1080/00219266.1989.9655024.
Driver, R., Guesne, Α., & Tiberghien, Α. (1993). Οι ιδέες των παιδιών στις φυσικές επιστήμες. (Μτφρ. Κρητικός Θ, Σπηλιοτοπούλου - Παπαντωνίου Β, Σταυρόπουλος Α). Αθήνα: Τροχαλία – Ένωση Ελλήνων Φυσικών
Driver, R., Squires, A., Rushworth, P. & Wood-Robinson, V. (1998). Οικοδομώντας τις έννοιες των φυσικών επιστημών. Αθήνα: Έκδοση Τυπωθήτω - Δαρδανός.
Ευαγγέλου, Φ. (2007). «Το πείραμα στα σχολικά εγχειρίδια του Δημοτικού Σχολείου: «Ερευνώ τον Φυσικό Κόσμο», «Φυσικές Επιστήμες» και «Ερευνώ και Ανακαλύπτω». Μελέτη των εννοιών του ηλεκτρισμού, της τριβής, της τήξης και της πήξης. Πρακτικά 2ου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου «Γλώσσα, Σκέψη και Πράξη στην Εκπαίδευση». Ιωάννινα. Ανακτήθηκε 24/6/2018 από http://ipeir.pde.sch.gr/educonf/2/17Afises/evaggelou/evaggelou.pdf
Ευαγγέλου, Φ. (2012). Η επίδραση πραγματικών και εικονικών πειραμάτων φυσικής στη μάθηση. (Διδακτορική Διατριβή). Ανακτήθηκε 16/02/2017 από http://hdl.handle.net/10442/hedi/27084.
Flores, F., Tovar, M. E., & Gallegos, L. (2003). Representation of the cell and its processes in high school students: an integrated view. International Journal of Science Education, 25(2), 269-286. https://doi.org/10.1080/09500690210126793.
Ζόγκζα, Β. (2009). Θέματα Διδακτικής της Βιολογίας. Διδασκαλία και μάθηση βιολογικών εννοιών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Αθήνα: Εκδόσεις Μεταίχμιο
Κόκκοτας, Π. (1997). Σύγχρονες προσεγγίσεις στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών: Η εποικοδοµητική προσέγγιση της διδασκαλίας και της µάθησης.
Αθήνα
Κόμης, Β. (2008). Εισαγωγή στη Διδακτική της Πληροφορικής. Αθήνα: Κλειδάριθμος
Κώτσης, Κ. & Κολοβός, Χ. (2002). «Οι εναλλακτικές αντιλήψεις των παιδιών, η εννοιολογική αλλαγή και η διάρκεια γνώσης από την διδασκαλία στο ∆ηµοτικό στην έννοια της δύναµης». Ανακοίνωση στο 3ο Πανελλήνιο συνέδριο «Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Εφαρμογή των Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση». Ανακτήθηκε 16/3/2018 από http://www.clab.edc.uoc.gr/aestit/3rd/contributions/250.pdf.
Kırık, Ö. T., & Kaya, H. (2014). A Qualitative Study Concerning the 6th Grade Students’ Conceptual Structures about the Cell Concept. International Online Journal of Educational Sciences, 6(3), 737-760. DOI: http://dx.doi.org/10.15345/iojes.2014.03.018
Μαυρικάκη, Ε., Αλευριάδου, Α., Σακόγλου, Μ. & Μάνθου, Ε. (2003). «Το κύτταρο είναι κάτι σαν κρέας…». Η κατανόηση της έννοιας του κυττάρου από τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου. Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών- Έρευνα και Πράξη, (5), 14-22.
Παπασταματίου, Ν. (2011). Οι ιδέες των μαθητών για τις έννοιες και τα φαινόμενα των φυσικών επιστημών. Ανακτήθηκε 25/1/2018 από: https://www.slideshare.net/npapastam/ss-9126321
Ραβάνης, Κ. (2003). Εισαγωγή στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών. Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών.
ΥΠΕΠΘ (2003). Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών και Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών. ΦΕΚ, τ.Β΄/303/13-03-03. Ανακτήθηκε 25/11/2018 από http://www.pi-schools.gr/download/programs/depps/fek303.pdf
Vijapurkar, J., Kawalkar, A., & Nambiar, P. (2014). What do Cells Really Look Like? An Inquiry into Students’ Difficulties in Visualising a 3-D Biological Cell and Lessons for Pedagogy. Research in Science Education, 44(2), 307-333. DOI 10.1007/s11165-013-9379-5
Wikipedia «Τουρκικό εκπαιδευτικό σύστημα» Ανακτήθηκε στις 25/1/2018 από http://wikipedia.qwika.com/en2el/Turkish_education_system#Elementary_School
Φιλιππίδου, Ε. (2014). «Ιστορία του τουρκικού εκπαιδευτικού συστήματος και απόψεις των πανεπιστημιακών για τη διδασκαλία της ιστορίας: ιδεολογία και κριτική» (Διδακτορική Διατριβή). Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Επιστημών της Αγωγής
Most read articles by the same author(s)