Διερεύνηση της Ικανότητας παρακολούθησης της κατανόησης κειμένων εσωτερικής αντίφασης σε μαθητές και μαθήτριες σχολικής ηλικίας
Περίληψη
Σκοπός: Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της ικανότητας παρακολούθησης της κατανόησης κειμένου στην επίδοση μαθητών και μαθητριών δημοτικού. Μέθοδος: Για τις ανάγκες της έρευνας επιλέχθηκε μαθητικός πληθυσμός πέμπτης δημοτικού από διαφορετικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα (σχολεία). Συνολικά εξετάστηκαν 80 μαθητές και μαθήτριες τυπικής ανάπτυξης. Η εξέταση ήταν ατομική και στην πρώτη φάση περιλάμβανε την αξιολόγηση του γενικότερου νοητικού δυναμικού των συμμετεχόντων/ουσών με τη χορήγηση των υπο-κλιμάκων του Λεξιλογίου και της Μνήμης από το WISC-III καθώς και του γενικότερου επιπέδου της αναγνωστικής ικανότητας και κατανόησης κειμένου με τη χορήγηση του Τεστ-Α. Στη δεύτερη φάση της εξέτασης οι συμμετέχοντες/ουσες εξετάστηκαν ατομικά σε τρία κείμενα με εσωτερικές νοηματικές αντιφάσεις και ένα κείμενο ελέγχου σε υπολογιστικό περιβάλλον. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα αποκάλυψαν ότι οι συμμετέχοντες/ουσες δεν φαίνεται να παρακολουθούν με επιτυχία το επίπεδο της κατανόησής τους, όπως αυτό προκύπτει από τις λανθασμένες απαντήσεις στις ερωτήσεις με αντιφατικό περιεχόμενο. Συζήτηση: Η συμβολή της έρευνας συνίσταται στην παροχή εμπειρικών δεδομένων για τη συνδυασμένη επίδραση γνωστικών και μεταγνωστικών παραγόντων στην επίδοση σε έργα κατανόησης κειμένου σε παιδιά σχολικής ηλικίας, καλύπτοντας ένα σημαντικό κενό στην ελληνική σχετική βιβλιογραφία.
Λέξεις κλειδιά: Ικανότητα παρακολούθησης, Κατανόηση κειμένου, Εσωτερικές νοηματικές αντιφάσεις, σχολικός πληθυσμός
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Σοφολόγη Μ., & Efstratopoulou, M. (2020). Διερεύνηση της Ικανότητας παρακολούθησης της κατανόησης κειμένων εσωτερικής αντίφασης σε μαθητές και μαθήτριες σχολικής ηλικίας. Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, 13(2), 52–83. https://doi.org/10.12681/jret.20292
- Τεύχος
- Τόμ. 13 Αρ. 2 (2020)
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι συγγραφείς που δημοσιεύουν σε αυτό το περιοδικό συμφωνούν στους παρακάτω όρους :
1. Οι συγγραφείς διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, χορηγώντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό «Επιστημονική Επετηρίδα του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων» διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0, σύμφωνα με την οποία μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς.
2. Οι συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή του δημοσιευμένου στο περιοδικό έργου (π.χ. κατάθεση σε ένα ιδρυματικό αποθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την αναγνώριση της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό περιοδικό.
3. Στους συγγραφείς επιτρέπεται να δημοσιεύσουν την εργασία τους online (κατά προτίμηση σε ιδρυματικά αποθετήρια ή στην ιστοσελίδα τους) πριν και κατά τη διάρκεια της διαδικασίας υποβολής, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παραγωγικές ανταλλαγές, όπως επίσης και παλαιότερες και ευρύτερες παραπομπές δημοσιευμένων εργασιών (The Effect of Open Access)