• Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  1. Home
  2. Archives
  3. No. 10 (2025)
No. 10 (2025)

Published: 2025-07-01

Full Issue

PDF (ελληνικά)
Articles

Action and learning

Reconsidering John Dewey's legacy

Δημήτρης Αλεξάκης

3-14

PDF (ελληνικά)
Η Παιδαγωγική Φρενέ ως όχημα βελτίωσης του παιδαγωγικού κλίματος της τάξης

ΜΑΡΙΑ ΤΣΟΓΚΑ

15-25

PDF (ελληνικά)
Η εκπαιδευτική δραστηριότητα στο Νομό Πιερίας μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο: Το παράδειγμα του Δημοτικού Σχολείου Μοσχοποτάμου κατά την περίοδο 1951-1968

Στέργιος Ιωάννης Καλλέργης

27-37

PDF (ελληνικά)
The Corps of Greek Alkimos (SEA): Education, Organization, and Activities

Ανέστης Γιαννακόπουλος

39-51

PDF (ελληνικά)
Αναμόρφωση και Επανένταξη: η Αποκατάσταση Ανηλίκων σε Ελλάδα, Αγγλία και Αμερική την περίοδο 1946-1952

Μαρία Σταύρος Καπκίδη

53-83

PDF (ελληνικά)
Computational Philosophy as a Catalyst for Educational Innovation: A systematic review for Active Learning, Sustainability, and AI Integration

ELEFTHERIOS METAXOUDIS

85-97

PDF (ελληνικά)

Developed By
Open Journal Systems
  • English
    • ελληνικά
    • English
    • Français (France)
    • Deutsch
    • Español (España)
    • Italiano
    • Русский
Information
    For Readers For Authors For Librarians
  • Online ISSN: 2732-7442