Επίλυση προβλημάτων πρόσθεσης σε διαφορετικά πλαίσια συμφραζομένων


Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος (Konstantinos Antonopoulos)
Παρασκευή Τσιούνη (Paraskevι Tsiouni)
Κώστας Ζαχάρος (Kostas Zacharos)
Abstract
Η παρούσα έρευνα διερευνά τις γνώσεις νηπίων σχετικά με την έννοια του αριθμού, καθώς και τις στρατηγικές που επιλέγονται από τους μαθητές του δείγματος μας στην επίλυση προβλημάτων πρόσθεσης. Επιπρόσθετα διερευνάται η αποτελεσματικότητα των στρατηγικών αυτών, ειδικότερα στις περιπτώσεις που προσψέρονται κατάλληλα πλαίσια για την ανάπτυξη των προβλημάτων. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 31 νήπια από δημόσια νηπιαγωγεία που συμμετέχουν σε τρία διαφορετικά έργα. Το πρώτο διερευνά το βαθμό οικειοποίησης της έννοιας του αριθμού, ενώ τα άλλα δύο την ικανότητα τους να ανταποκριθούν σε προβλήματα πρόσθεσης. Η αξιολόγηση των ευρημάτων δείχνει ότι το προτεινόμενο πλαίσιο ανάπτυξης των δραστηριοτήτων επηρεάζει τις επιδόσεις των νηπίων.
Article Details
  • Rubrik
  • Επιστημονική αρθρογραφία & εκπαιδευτικές δράσεις
Downloads
Keine Nutzungsdaten vorhanden.
Literaturhinweise
Baroody, Α. J. (1984). Children's difficulties in subtraction: Some causes and questions. Journal for Research in Mathematics Education, 15, 203-213.
Baroody, A. J. (1999). The roles of estimation and the commutativity principle in the development of third-graders' mental multiplication. Journal of Experimental Child Psychology, 74, 157-193.
Baroody, Α., J. & Tiilikainen, S., H. (2004). Two perspectives on addition development. In A. Baroody and A. Dowker (Eds.) The development of the arithmetic concepts and skills. Constructing adaptive expertise. Lawrence Erlbaum Associates, 75-125.
Cheng, Z. J. & Chan, K. S. (2005). Chinese number-naming advantages? Analyses of Chinese pre-schoolers' computational strategies and errors. International Journal of Early Years Education, 13(2), 179-192.
Clements, D. (2004). Major themes and recommendations. In D. H. Clements and A.-M. DiBiase (eds.), Engaging Young Children in Mathematics. Lawrence Erlbaum Associates, 7-72.
Davydov, V. (1999). The content and unsolved problems of activity theory. In Y., Engeström, R. Miettinem, R.-L. Punamäki (eds.), Perspectives on activity theory. Cambridge University Press, 39-52.
Halford, G. S. (1990). Children's understanding: The development of mental models. Hillsdale, NJ: Erlbaum.
Engeström, Y. (1999). Activity theory and individual and social transformation. In Y., Engeström, R. Miettinem, R.-L. Punamäki (eds.), Perspectives on activity theory. Cambridge University Press, 19-38.
Hudson, T. (1983). Correspondences and numerical differences between sets. Child Development, 54, 84-90.
Hughes, M. (1986). Children and Number. Oxford, Basil Blackwell Ltd.
Johansson, B. S. (2005). Numerical writing skill and elementary arithmetic mental calculations. Scandinavian Journal of Educational Research, 49(1), 3-25.
Kamii, C. & De Clark, G. (1985). Young Children Reinvent Arithmetic, Columbia University.
Kamii C, Rummelsburg J. & Kari A. (2005). Teaching arithmetic to low-performing, low-SES first graders. Journal of Mathematical Behavior, 24, 39-50.
Leontev, A. N., (1978). Activity, Consciousness, and Personality. Prentice-Hall Englewood Cliffs, N.J.
Lester, F. & Charles, R. (2005). Teaching Mathematics through Problem Solving. Prekindergarten-Grade 6. National Council of Teachers of Mathematics.
Luria, A. R. (1976). Cognitive development: Its cultural and social foundations. Cambridge, MA: Harvard University Press.
Nunes, T. & Bryant, P. (1996). Children doing mathematics. Oxford: Blackwell.
Nwabueze, K. (2001). Bruneian children's addition and subtraction methods. Journal of Mathematical Behavior, 20, 173-186.
Oers, B. van (1996). Are you sure? Stimulating Mathematical Thinking During Young Children's Play. European Early Childhood Research Journal, 4(1), 71-87.
Resnick, L. B. (1983). A development theory of number understanding. In H. P. Ginsburg (Ed.), The development of mathematical thinking (pp. 109-151). New York: Academic Press.
Shane, R. (1999). Making connections: A "number curriculum" for preschoolers. Applied image.
Siegler, R. S. (1987). The perils of averaging data over strategies: an example from children's addition, Journal of Experimental Psychology: General, 116, 250-264.
Siegler, R. S. & McGilly, Κ. (1989). Strategy choices in children's time-telling. In Levin, I. & Zakay, D. (Eds.) Psychological time: A life span perspective. Elsevier: The Netherlands.
Steinbring, Η. (2005), The Construction of New Mathematical Knowledge in Classroom Interaction. An Epistemological Perspective. Springer, U.S.A.
Steinbring, Η. (2006). What Makes a Sign a Mathematical Sing?- An Epistemological Perspective on Mathematical Interaction. Educational Studies in Mathematics, 61(1-2), 163-182.
Van de Walle, J. & Lovin, L. (2006). Teaching Student-Centered Mathematics. Grades K-3. Pearson Education, USA.
Vergnaud, G. (1979), Didactics and acquisition of "multiplicative structures" in secondary schools, In Archenhold W., et. al (Eds.), Cognitive Development Research in Science and Mathematics, 190-201.
Vergnaud, G. (1983), Multiplicative Structures. In Richard Lesh & Marsha Landau (eds.), Acquisition of Mathematics concepts and processes, 127-174, Academic Press.
Vygotsky, L. (1978). Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. Edited by Cole, M., John_Steiner, V., Scribner, S. & Souberman, E., Harvard University Press.
Wright, R., Martland, J., Stafford, A. & Stanger, G. (2002). Teaching Number. Advancing Children's Skills and Strategies. Paul Chapman Publishing, London.
Wubbles, Th., Korthagen, Fr. & Broekman, H. (1997). Preparing teachers for realistic mathematics education. Educational Studies in Mathematics, 32, 1-28.
Ζαχάρος, K. (2007). Οι Μαθηματικές Έννοιεs στην Προσχολική Εκπαίδευση και η Διδασκαλία τoυς. Μεταίχμιο, Αθήνα.
Ζαχάρος, Κ., Kóμns, Β., Μπακανδρέα, Ζ. & Παπαδημητρίου, Κ. (2007). Στρατηγικές προσέγγισης προβλημάτων πρόσθεσης και αφαίρεσης στην Προσχολική Εκπαίδευση. Νέα Παιδεία, τόμος 121, 78-94.
Am häufigsten gelesenen Artikel dieser/dieses Autor/in