Σχολική μάθηση και ψυχοκινητικές δραστηριότητες


Βασιλική Ρήγα (Vasiliki Riga)
Abstract
To άρθρο αυτό παρουσιάζει τα αποτελέσματα μιας εμπειρικής έρευνας που πραγματοποιήθηκε για τέσσερα χρόνια στη Γαλλία και συνεχίστηκε για έναν ακόμα χρόνο στην Ελλάδα. Η έρευνα στηρίχθηκε στην υπόθεση ότι η διδασκαλία της σωματικής έκφρασης στην προσχολική ηλικία συμβάλλει ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία και τη νοητική εξέλιξη του παιδιού. Βοηθάει στην ανάπτυξη ικανοτήτων που υποστηρίζουν τη μάθηση. Το μάθημα της σωματικής έκφρασης διδάχτηκε σε παιδιά ηλικίας πέντε ετών επί ένα χρόνο. Η εξέλιξη αυτών των παιδιών αποτέλεσε αντικείμενο παρατήρησης και έρευνας για τα επόμενα τρία χρόνια. Μετρήθηκε η επίδοση τους στο δημοτικό σχολείο σε τρία γνωστικά αντικείμενα (την ανάγνωση, το γραπτό και προφορικό λόγο) και τα αποτελέσματα τους ήταν ιδιαίτερα υψηλά σε σχέση με τα άλλα παιδιά του δημοτικού σχολείου. Τα αποτελέσματα αυτά συγκρίθηκαν με τα δεδομένα μιας αντίστοιχης έρευνας που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα.
Article Details
  • Sezione
  • Επιστημονική αρθρογραφία & εκπαιδευτικές δράσεις
Downloads
I dati di download non sono ancora disponibili.
Biografia autore
Βασιλική Ρήγα (Vasiliki Riga), ΕΑΑΑΠ (Εταιρεία για την Ανάπτυξη και τη Δημιουργική Απασχόληση των Παιδιών)
Αρ. Επιστημών Αγωγής, Επιστημονικός Συνεργάτης: ΤΕΙ-ΑΕΙ Αθήνας, ΕΑΑΑΠ (Εταιρεία για την Ανάπτυξη και τη Δημιουργική Απασχόληση των Παιδιών)
Riferimenti bibliografici
Ξενόγλωσση,
Berges, J . (1978) Teste d'imitation de gestes, coll. «Etudes neurosychologiques de l'enfant», Paris: Masson.
Bernard, M. (1976) Le corps, coll. «Corps et culture», Paris: J.-P. Delarge.
Bertrand, M. & Dumont, M. (1977) L'expression corporelle à l'école, coll. «Psycho-pédagogie du sport», Paris: Vrin.
Bossu, H. & Chalaguier, C. (1974) L'expression corporelle méthode et pratique, coll. «Eduquer aujourd'hui», Centurion.
Campbell, D.T. & Stanley, J.C. (1963) «Experimental and quasiexperimental designs for research on teaching», στο N.L. Cage (éd.) Handbook of Research on Teaching, Chicago: Rand McNally.
Circulaire no 90-039 du 15 février 1990 (B.O. no 9,1 mars 1990).
Delacroix, M., Guesdon, J., Guigni, A. & Napias, F. (1977) Expression corporelle, coll. «L'enfant et l'activité physique et sportive», Paris: Colin.
Dennison, P. (1989) Kinésiologiepour les enfants, coll. «Chrysalide», Barret le bas: Le souffle d'or.
Dida, R. (1975) Le phénomène du transfert dans l'apprentissage de la lecture, Thèse du 3ème cycle, Strasbourg: Université Louis-
Pasteur.
During, Β. (1981) La crise des pédagogies corporelles, coll. «Enjeu», Paris: Scarabée, Cemea.
Fromont, M. F. (1978) L'enfant mimeur, Paris: Epi.
Le Boulch, J. (1984) Le développement psychomoteur de la naissance à 6 ans, coll. «L'éducation par le mouvement», Paris: ESF.
Ministère De L'Education Nationale, Direction de l'évaluation et de la prospective, Direction des écoles, Aide à l'évaluation des élèves, Cycles des apprentissages fondamentaux.
Riga, V. (1995). Expression corporelle, facteur d'apprentissage?, DEA, Strasbourg: USHS.
Riga, V. (1995) Expression corporelle, facteur d'apprentissage ?, Thèse de Doctorat, Strasbourg: USHS.
Salzer, J. (1981) L'expression corporelle un enseignement de la communication, coll. «L'éducateur». Paris: PUF.
Santucci, H. (1964) Epreuve graphique d'organisation perceptive, coll. «Manuel pour l'examen psychologique de l'enfant», fase. 6, 2e ed., Suisse et France: Delachaux et Niestle.
Stambak, M. (1964) Trois épreuves de rythme, coll. «Manuel pour l'examen psychologique de l'enfant», fase. 3, 2e ed., Suisse et France: Delachaux et Niestle.
Vigarello, G. (1978) Le corps redressé, coll. «Corps et culture», Paris: J.-P. Delarge.
Ελληνόγλωσση
Cohen, L. & Manion, L. (2000) Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας, Αθήνα: Μεταίχμιο.
Υπουργική Απόφαση Γ2/5051, Φ.Ε.Κ. 1376/18.10.01 τβ'.
Puoi leggere altri articoli dello stesso autore/i