Mathematical Profile Test: προσαρμογή και στάθμιση στην Ελληνική Γλώσσα


Δημοσιευμένα: Feb 5, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
αξιολόγηση δυσαριθμησία μαθηματικές δυσκολίες μαθηματικές δεξιότητες
Ιωάννης Καραγιαννάκης
https://orcid.org/0000-0002-2839-4123
Πέτρος Ρούσσος
https://orcid.org/0000-0003-1465-2117
Φωτεινή Πολυχρόνη
https://orcid.org/0000-0002-1550-3271
Περίληψη
Η παρούσα εργασία παρουσιάζει την προσαρμογή και στάθμιση στην Ελληνική Γλώσσα του Mathematical Profile Test (MathPro Test – Karagiannakis & Nöel, 2020), ενός θεωρητικά τεκμηριωμένου εργαλείου αξιολόγησης ενός διευρυμένου φάσματος σημαντικών μαθηματικών δεξιοτήτων. Πρόκειται για ένα αυτόνομο διαδικτυακό εργαλείο, το οποίο μπορεί να χορηγηθεί ατομικά ή ομαδικά. Το MathPro Test περιλαμβάνει 18 υποκλίμακες οι οποίες κατηγοριοποιούνται σε μαθηματικές δεξιότητες που εδράζονται είτε σε ειδικά αριθμητικά γνωστικά συστήματα (επίγνωση αριθμού) είτε σε γνωστικές δεξιότητες γενικού τομέα (μνήμη, οπτικο-χωρικό, συλλογιστική). Στη μελέτη έλαβαν μέρος 2371 μαθητές Α΄ έως Στ΄ δημοτικού που επιλέχθηκαν με την μέθοδο των προκαθορισμένων ποσοστών από επτά νομούς της Ελλάδας. Το MathPro Test  διαθέτει ικανοποιητικό βαθμό εσωτερικής συνοχής με βάση το δείκτη omega. Ο συντελεστής γραμμικής συσχέτιση Pearson’ s μεταξύ χορήγησης - επαναχορήγησης σε μέρος του δείγματος επιβεβαίωσε την αξιοπιστία επαναληπτικών μετρήσεων του εργαλείου. Τέλος, βρέθηκαν στατιστικώς σημαντικές συσχετίσεις με τις εκτιμήσεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με την επίδοση των μαθητών στα μαθηματικά ενώ τα παιδιά με δυσκολίες στα μαθηματικά σημείωσαν σημαντικά χαμηλότερη επίδοση με βάση τα αποτελέσματα πολλαπλών ελέγχων t ενός δείγματος. Όλα τα παραπάνω δείχνουν πως το MathPro Test θεωρείται ένα αξιόπιστο εργαλείο ευαίσθητο στο βαθμό δυσκολίας στα μαθηματικά, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο για τη διεξαγωγή μελετών μεγάλης κλίμακας όσο και για τη λεπτομερή αξιολόγηση του μαθηματικού προφίλ παιδιών με (ή χωρίς) μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά – Δυσαριθμησία προκειμένου να χρησιμοποιηθούν για διαγνωστικούς λόγους καθώς και στοχευμένη παρέμβαση με βάση τα δυνατά και αδύναμα σημεία κάθε μαθητή στα μαθηματικά.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΕΜΠΕΙΡΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Andersson, U., & Ostergren, R. (2012). Number magnitude processing and basic cognitive functions in children with mathematical learning disabilities. Learning and Individual Differences, 22, 701–714. https://doi. org/10.1016/j.lindif.2012.05.004
Ashkenazi, S., Black, J. M., Abrams, D. A., Hoeft, F., & Menon, V. (2013). Neurobiological underpinnings of math and reading learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 46(6), 549-569. https://doi.org /10.1177/0022219413483174
Baccaglini-Frank, A. (2021). To tell a story, you need a protagonist: how dynamic interactive mediators can fulfil this role and foster explorative participation to mathematical discourse. Educational Studies in Mathematics, 106(291-312). https://doi.org/10.1007/s10649-020-10009-w
Baccaglini-Frank, A., Karagiannakis, G., Pini, C., Termine, C., & Girelli, L. (2020). Identifying mathematical learning profiles of children between 6 and 12: the Italian standardization of the MathPro battery. RicercAzione, 12,167-199. https://doi.org/10.32076/RA12109
Bartelet, D., Ansari, D., Vaessen, A., & Blomert, L. (2014). Cognitive subtypes of mathematics learning difficulties in primary education. Research in Developmental Disabilities, 35, 657–670. https://doi.org/10.1016/j.ridd .2013.12.010
Butterworth, B. (1999). The mathematical brain. Macmillan.
Cheyette, S. J., & Piantadosi, S. T. (2019). A primarily serial, foveal accumulator underlies approximate numerical estimation. Proceedings of the National Academy of Sciences, 116, 17729-17734. https://doi.org/10.1 073/pnas.1819956116
Dowker, A. (2005). Individual differences in arithmetic: Implications for Psychology, Neuroscience and Education. Psychology Press.
Farrell, R., Falzon, R. & Karagiannakis, G. (2020). The MathPro battery: A tool for the early identification of difficulties in learning mathematics. Early Leaving form Education and Training-The way forward, MEDE, Malta. https://epale.ec.europa.eu/sites/default/files/_early_leaving_from_education_and_training-the_way_forward.pdf
Fletcher, J. M., Lyon, G. R., Fuchs, L. S., & Barnes, M. A. (2007). Learning disabilities: From identification to intervention. Guilford Press.
Geary, D. C. (2004). Mathematics and learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 37(1), 4–15. https://doi.org/10.1177/00222194040370010201
Geary, D. C. (2005). Role of Cognitive Theory in the Study of Learning Disability in Mathematics. Journal of Learning Disabilities, 38(4), 305–307. https://doi.org/10.1177/00222194050380040401
Gebuis, T., & Reynvoet, B. (2012). The interplay between nonsymbolic number and its continuous visual properties. Journal of Experimental Psychology: General, 141, 642-648. https://doi.org/10.1037/a0026218
Gersten, R., Clarke, B., Jordan, N. C., Newman-Gonchar, R., Haymond, K., & Wilkins, C. (2012). Universal Screening in Mathematics for the Primary Grades: Beginnings of a Research Base. Exceptional Children, 78(4), 423-445. https://doi.org/10.1177/001440291207800403
Gilmore, C., Cragg, L., Hogan, G., & Inglis, M. (2016). Congruency effects in dot comparison tasks: Convex hull is more important than dot area. Journal of Cognitive Psychology, 28, 923-931. https://doi.org/10.1080/ 20445911.2016.1221828
Huijsmans, Μ.D.E., Kleemans, M.A.J., Ven, S.H.G. van der., Kroesbergen, E.H. (2020). The relevance of subtyping children with mathematical learning disabilities, Research in Developmental Disabilities, 14, 103704. https://doi.org/10.1016/j.ridd.2020.103704
IBM Corp. Released. (2017). IBM SPSS Statistics for Windows, Version 25.0. IBM Corp.
Jordan, N.C., Hanich, L.B., Kaplan, D., 2003. Arithmetic fact mastery in young children: a longitudinal investigation. J. Exp. Child Psychol. 85 (2), 103–119. https://doi.org/10.1016/S0022-0965(03)00032-8
Καραγιαννάκης, Γ. (2018). Μαθησιακές Δυσκολίες στα Μαθηματικά: Γεφυρώνοντας τη θεωρία με την πράξη. Στο Φ. Βλάχος (Επιμ.), Εγκέφαλος, Μάθηση και Ειδική Αγωγή (σελ. 275-306). Gutenberg.
Καραγιαννάκης, Γ. (2014). Ανάπτυξη δοκιμασίας Διερεύνησης Δυσκολιών στα Μαθηματικά (ανέκδοτη διδακτορική διατριβή). Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. https://doi.org/10.12681/eadd /44165
Karagiannakis, G., & Noël., M.-P. (2020). Mathematical Profile Test: A preliminary evaluation of an online assessment for mathematics skills of children in Grades 1-6. Behavioral Sciences, 10, 126. https://doi.org/10.3390/bs10080126
Karagiannakis, G. N., Baccaglini-Frank, A. E., & Roussos, P. (2017). Detecting strengths and weaknesses in learning mathematics through a model classifying mathematical skills. Australian Journal of Learning Difficulties, 21(2), 115-141. https://doi.org/10.1080/19404158.2017.1289963
Karagiannakis, G., & Baccaglini-Frank, A. (2014). The DeDiMa battery: a tool for identifying students’ mathematical learning profiles. Health Psychology Review, 2(4), 291-297. https://doi.org/10.5114/hpr.2 014.46329
Karagiannakis, G., & Cooreman, A. (2014). Focused intervention based on a classification MLD model. In S. Chinn (Ed.), The Routledge International Handbook of Dyscalculia and Mathematical Learning Difficulties (pp. 265-276). Routledge.
Karagiannakis, G., Baccaglini-Frank, A., & Papadatos, Y. (2014). Mathematical learning difficulties subtypes classification. Frontiers in human neuroscience, 8, 57. https://doi.org/10.3389/fnhum.2014.00057
Καρούση, Τ-Ε., & Καραγιαννάκης Γ. (2020). Διερεύνηση μαθηματικών δεξιοτήτων μαθητών δημοτικού με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Στα πρακτικά του 7ου Συνεδρίου ΑΣΠΑΙΤΕ (σελ. 89-101).
Koumoula, A., Tsironi, V., Stamouli, V., Bardani, I., Siapati, S., Annik, G., Kafantaris, I., Charalambidou, I., Dellatolas, G., von Aster, M. (2004). An epidemiological study of number processing and mental calculation in Greek schoolchildren. Journal of Learning Disabilities, 37, 377–388. https://doi.org/10.1177/0022 2194040370050201
Låg, T., Bauger, L., Lindberg, M., Friborg, O. (2014).The role of numeracy and intelligence in health-risk estimation and medical data interpretation. Journal of Behavioral Decision Making, 27(2), 95-108. https://doi.org/10.1002/bdm.1788
Lewis, K. E., & Fisher, M. B. (2016). Taking stock of 40 years of research on mathematical learning disability: Methodological issues and future directions. Journal for Research in Mathematics Education, 47, 338–371. https://doi.org/10.5951/jresematheduc.47.4.0338
Lusardi, A., Tufano, P. (2015). Debt literacy, financial experiences, and overindebtedness. Journal of Pension Economics and Finance, 14(4), 332-368. https://doi.org/10.1017/S1474747215000232
Murphy, M. M., Mazzocco, M. M. M., Hanich, L. B. & Early, M. C.(2007). Cognitive characteristics of children with mathematics learning disability (MLD) vary as a function of the cutoff criterion used to define MLD. Journal of Learning Disabilities, 40(5), 458–478. https://doi.org/10.1177/00222194070400050901
OECD (2019), PISA 2018 Assessment and Analytical Framework, PISA, OECD Publishing, Paris.
https://doi.org /10.1787/7fda7869-en
Parsons, S. & Bynner, J. (2005). Does numeracy matter more? National research and development centre for adult literacy and numeracy. http://eprints.ioe.ac.uk/4758/1/parsons2006does.pdf.
Peters, E., Tompkins, MK., Knoll, M., Ardoin, SP., Shoots-Reinhard, B., Meara, AS. (2019). Despite high objective numeracy, lower numeric confidence relates to worse financial and medical outcomes. Proceedings of the National Academy Sciences, 116(39), 19386-19391. https://doi.org/10.1073/pnas.1903126116
Rolison, JJ., Morsanyi, K., Peters, E.(2020) Understanding Health Risk Comprehension: The Role of Math Anxiety, Subjective Numeracy, and Objective Numeracy. Medical Decision Making, 40(2), 222-234. https://doi.org/ 10.1177/0272989X20904725
Szücs, D. (2016). Subtypes and co-morbidity in mathematical learning disabilities: Multi-dimensional study of verbal and visual memory processes is key to understanding. Progress in Brain Research, 227, 277–304. https://doi.org/10.1016/bs.pbr.2016.04.027
von Aster, M. G. & Shalev, R. S. (2007). Number development and developmental dyscalculia. Developmental Medicine & Child Neurology, 49, 868–873. https://doi.org/10.1111/j.1469-8749.2007.00868.x
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)