Perceptions and attitudes towards fact-checking in Greece: Α quantitative audience research A quantitative audience research
Περίληψη
This article studies the Greek public’s perceptions and attitudes towards fact-checking. We conducted quantitative audience research with a nationwide convenience sample of 1370 people (aged 17+) using an online questionnaire during the period 26/11/2021 to 26/05/2022. As evident from our own research, parts of the (digital) audience seem to ‘respond’ in a positive way to fact-checking organizations. In terms of the most important findings, political inte rest has the highest effect on the dependent variables of our research questions. More specifically, it has the relative higher positive and statistically significant effect on three dependent variables (‘awareness of fact-checking organizations’, ‘ability to spot fake news on the internet’ and ‘investigation of the accuracy of a strange news item’). Self-positioning on the left-right axis has the relative highest positive effect on two dependent variables (‘belief that the pandemic is an overreaction’ and ‘effectiveness of fact-checking organizations’).
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Poulakidakos, S., Demertzis, N., & Linardis, A. (2024). Perceptions and attitudes towards fact-checking in Greece: Α quantitative audience research: A quantitative audience research. Επιστήμη και Κοινωνία: Επιθεώρηση Πολιτικής και Ηθικής Θεωρίας, 43, 34–68. ανακτήθηκε από https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/sas/article/view/34102
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι Συγγραφείς που δημοσιεύουν εργασίες τους σε αυτό το περιοδικό συμφωνούν στους παρακάτω όρους:- Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές , που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όχι για εμπορικούς σκοπούς, με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό και με διανομή τυχόν τροποποιήσεων υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο.
- Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.
- Το περιοδικό επιτρέπει και ενθαρρύνει τους Συγγραφείς να καταθέτουν τις εργασίες τους μέσω διαδικτύου (π.χ. σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή στους προσωπικές τους ιστοσελίδες) πριν και μετά από τις διαδικασίες της δημοσίευσης, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παραγωγική ανταλλαγή ιδεών και σκέψεων καθώς επίσης και σε γρηγορότερη και μεγαλύτερη χρήση και ευρετηρίαση της δημοσιευμένης εργασίας (See The Effect of Open Access).