Εκπαίδευση και εκλαϊκευμένη κουλτούρα


Δημοσιευμένα: Αυγ 7, 2015
Henry A. Giroux
Περίληψη
Στο κείμενο αοτό υποστηρίζεται ότι η κριτική παιδαγωγική πρέπει να εφαρμοστεί μέσα στα πλαίσια μιας πληρέστερης κατανόησης της πολιτικής διάστασης της εκλαϊκευμένης κουλτούρας. Αναλύονται τόσο οι συντηρητικές όσο και οι ριζοσπαστικές προσεγγίσεις της κουλτούρας αυτής και, με επιχειρήματα από τον Gramsci αλλά και τον Foucault, παρατίθενται προτάσεις για τον επαναπροσδιορισμό της ως πεδίο αγώνα και κυριαρχίας. Το καταληκτικό επιχείρημα είναι ότι ο παιδαγωγός, εάν επιδιώκει μια παιδαγωγική που απαιτεί κάποια άρθρωση γνώσης και απολαύσεων -αναπόσπαστες στην καθημερινή μαθητική ζωή-, οφείλει να αντιμετωπίζει την εκλαϊκευμένη κουλτούρα και την κοινωνική διαφορά ως το πεδίο στο οποίο καλείται να συναντήσει τους μαθητές του σε μια επικριτική και ενδυναμωτική παιδαγωγική συνάντηση.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Adorno, T. W. ([1951] 1974). Minima Moralin, London: New Left Books.
Adorno, T. W. (1957). Television and the Patterns of Mass Culture’, στο B. Rosenberg & D. Manning White, επιμ., Mass Culture: The Popular Arts in America, Glencoe, New York: The Free Press.
Adorno, T. W. (1975). ‘Culture Industry Reconsidered’, New German Critique 6:18-19, Fall.
Apple, M. (1982). Education and Power, New York: Routledge and Kegan Paul.
Apple, M. W. & Weis L, επιμ., (1983). Ideology and Practice in Schooling, Philadelphia: Temple University Press.
Bennett, T. & G. Martin, επιμ., (1982). Popular Culture: Past Present, London: Croom Helm/ Open University.
Bennett, T. (1986). The Politics of the “Popular” and Popular Culture’, στο T. Bennett, C. Mercer & J. Woollacott, επιμ., Popular Culture and Social Relations, London: Open University Press.
Bennett, T., C. Mercer & J. Woollacott, επιμ., (1986). Popular Culture and Social Relations, London: Open University Press.
Bloch, E. ([1959] 1986). The Principle of Hope, Cambridge, Mass.: MIT Press.
Bourdieu, P. & J.-C. Passeron (1977). Reproduction in Education, Society and Culture, London: Sage Publishers.
Bowles, S. & H. Gintis (1976). Schooling in Capitalist America, New York: Basic Books.
Brantlinger, P. (1983). Bread and Circuses: Theories of Mass Culture as Social Decay, Ithaca: Cornell University Press.
Connell, R.W., D.J. Ashenden, S. Kessler & G.W. Dowsett (1982). Making the Difference: Schools, Families and Social Division, Sydney, Australia: George Allen & Unwin.
Culley, M. & C. Portuges, επιμ., (1985). Gendered Subjects: The Dynamics of Feminist Teaching, New York: Routledge and Kegan Paul.
Fine, M. (1991). Framing Dropouts, Albany: SUNY Press.
Giroux, H. A. (1983). Theory and Resistance in Education, South Hadley, Mass.: Bergin and Garvey Publishers.
Giroux, H. A. (1988). Schooling and the Struggle for Public life, Minneapolis: University of Minnesota Press.
Gramsci, A. (1971). Selections from Prison Notebooks, Q. Hoare & G. Nowell-Smith, επιμ., New York: International Publishers.
Gramsci, A. (1985). Selections from Cultural Writings, D. Forgacs & G. Nowell-Smith, επιμ., W. Boelhower, μτφρ., Cambridge: Harvard University Press.
Grossberg, L. (1986). History, Politics and Postmodernism: Stuart Hall and Cultural Studies’, Journal of Communication Inquiry 10,2, Summer.
Grossberg, L. (1986). Teaching the Popular’, oro C. Nelson, επιμ., Theory in the Classroom, Urbana: University of Illinois Press.
Hall, S. (1981). Deconstructing “the Popular”’, erro R. Samuel, επιμ., People's History and Socialist Theory, London: Routledge and Kegan Paul.
Horkheimer, M. & T. W. Adorno ([1944] 1972). Dialectic of Enlightenment, New York: Herder and Herder.
Jameson, F. et al. (1983). Formations of Pleasure, London: Routledge and Kegan Paul.
Livingstone, D. et al. (1988). Critical Pedagogy and Cultural Power, South Hadley, Mass.: Bergin and Garvey Publishers.
MacLeod, J. (1988). Ain't No Makin It, Boulder: Westview Press.
McLaren, P. (1986). Schooling as a Ritual Performance, New York: Routledge and Kegan Paul.
Norton, T. Μ. & B. Oilman, επιμ., (1987). Studies in Socialist Pedagogy, New York: Monthly Review Press.
Sharp, R. (1980). Knowledge, Ideology and the Politics of Schooling, New York: Routledge and Kegan Paul.
Shor, I. (1980). Critical Teaching and Everyday life, Boston: South End Press.
Simon, R. I. (1987). ‘Empowerment as a Pedagogy of Possibility’, Language Arts, 64,4:370- 82, April.
Simon, R. I. (1992). Teaching Against the Grain, New York: Bergin and Garvey Press.
Walkerdine, V. (1985). On the Regulation of Speaking and Silence: Subjectivity, Class and Gender in Contemporary Schooling’, στο C. Steedman, C. Urwin & V. Walkerdine, επιμ., Language, Gender and Childhood, London: Routledge and Kegan Paul.
Willis, P. (1981). Learning to Labour: How Working Class Kids get Working Class Jobs, New York: Columbia University Press.
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)