INTRODUCTION AND ISSUE PRESENTATION


Χαρούλα Σταθοπούλου (Charoula Stathopoulou)
Abstract
Presntetion of the first issue, special for young researchers
Article Details
  • Section
  • Articles
Downloads
Download data is not yet available.
Author Biography
Χαρούλα Σταθοπούλου (Charoula Stathopoulou), UNIVERSITY OF THESSALY
Professor
References
Darragh, L. (2016). Identity Research in Mathematics Education. Educational Studies in Mathematics, 93, 19-33. doi 10.1007/s10649-016-9696-5
Gutiérrez, R. (2013). The Sociopolitical Turn in Mathematics Education. Journal for Research in Mathematics Education, 44(1), 37-68. doi:10.5951/jresematheduc.44.1.0037.
Threlfall, J. (2002). Flexible mental calculation. Educational studies in Mathematics, 50(1), 29-47.
Torbeyns, J., Verschaffel, L., & Ghesquie`re, P. (2006). The development of children’s adaptive expertise in the number domain 20 to 100. Cognition and Instruction, 24(4), 439–465.
Valero, P. (2017). Ένταξη και Αποκλεισμός στη Μαθηματική Εκπαίδευση και ‘Κατασκευή’ του Σύγχρονου Πολίτη. Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών, 0(10), 9-26
Walkerdine, V. (2013). Αποκλείοντας τα κορίτσια: κορίτσια και Μαθηματικά (Ι. Φ. Βλαχόπουλος μτφρ.). Αθήνα: Gutenberg. (Πρωτότυπη έκδοση 1998).
Most read articles by the same author(s)