Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ STATUS ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ


Δημοσιευμένα: Jul 1, 2014
Λέξεις-κλειδιά:
κοινωνικό στάτους κοινωνικό παιχνίδι νήπια
Ιωάννα Βλασίου (Ioanna Vlasiou)
Καφένια Μπότσογλου (Kafenia Mpotsoglou)
Ελευθερία Μπεαζίδου
Περίληψη
Το παιχνίδι αποτελεί τη βασική ενασχόληση των παιδιών από τους πρώτους κιόλας μήνες της ζωής τους. Τα είδη παιχνιδιού τροποποιούνται ανάλογα με την ηλικία του παιδιού. Η αλληλεπίδραση με άλλα παιδιά μέσα στο πλαίσιο του νηπιαγωγείου είναι αυτή που κατά βάση ευνοεί την ανάπτυξη κοινωνικού παιχνιδιού. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση της σχέσης που υπάρχει ανάμεσα στο κοινωνικό στάτους των νηπίων και την εμπλοκή τους σε δραστηριότητες παιχνιδιού στην τάξη και στην αυλή του σχολείου. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως και στα δύο περιβάλλοντα, τα απορριπτόμενα παιδιά εμφανίζονται
κυρίως ως παρατηρητές και κάποιες φορές επιδίδονται σε παράλληλο παιχνίδι, ενώ τα δημοφιλή παίζουν περισσότερο κοινωνικά.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Επιστημονική αρθρογραφία & εκπαιδευτικές δράσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Asher, S. R., Singleton, L. C., Tinsley, B. R., & Hymel, S. (1979). A reliable sociometric measure for preschool children. Developmental Psychology, 15 (4), 443-444.
Cole, M., & Cole, R. S. (2001). Η κοινωνική ανάπτυξη στη μέση παιδική ηλικία. Στο Ζ. Μπαμπλέκου (Επιμ.), Η ανάπτυξη των παιδιών Β’ τόμος, (520-526). Αθήνα: Τυπωθήτω
Coplan, R. J., Rubin, K. H., & Findlay, L. C. (2006). Social and nonsocial play. In D. P., Fromberg & D., Bergen (Eds.), Play from birth to twelve (2nd ed.). New York: Garland.
Damast, A. M., Tamis-LeMonda, C. S. & Bornstein, M. H. (1996). Mother-Child play: Sequential Interactions and the Relation between Maternal Beliefs and Behaviors. Child Development, 67, 1752-1766.
Doliopoulou, E., & Rizou, C. (2012). Greek kindergarten teachers’ and parents’ views about changes in play since their own childhood. European Early Childhood Education Research Journal, 20(1), 133-147.
Gray, P. (2009). Play as a foundation for hunter-gatherer social existence. American Journal of Play, 1(4), 476-522.
Guralnick, M.J. (1993). Developmentally appropriate practice in the assessment and intervention of children’s peer relations. Topics in Early Childhood Education, 13, 344–371.
Harper, L.V., & McCluskey, K.S. (2003). Teacher-child and child-child interactions in inclusive preschool settings: do adults inhibit peer interactions? Early Childhood Research Quarterly, 18, 163-184.
Μπότσογλου, Κ. (2010). Υπαίθριοι χώροι παιχνιδιού και παιδί: Παιδαγωγική ποιότητα, ασφάλεια, παιδαγωγικές εφαρμογές. Αθήνα: Τυπωθύτω. Γ. Δαρδανός.
Putallaz, M., & Gottman, J.M. (1981). An interactional model of children’s entry into peer groups. Child Development, 52, 986–994.
Sood, N., Sangwan S., & Duhan, K. (2011). Social, emotional and behavioral status of preschoolers. Journal of Psychology, 2 (1), 37-44.
Vygotsky, L. (1978). Mind in society. Cambridge, MA: Harvard University Press.
White, C. (2006) The Social Play Record; a toolkit for assessing and developing social play from infancy to adolescence. London and Philadelphia: Jessica Kingsley Publishers.
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)