Διερευνώντας τις σχέσεις ανάμεσα στη Θεωρία του Νου και στις Επιστημικές Πεποιθήσεις
Περίληψη
Στην παρούσα έρευνα διερευνήθηκαν α) οι πεποιθήσεις των παιδιών σχετικά με το νου των άλλων (Θεωρία του Νου), β) οι επιστημικές τους πεποιθήσεις για τη φύση της γνώσης και τη διαδικασία του γιγνώσκειν (Προσωπική Επιστημολογία) και γ) η σχέση ανάμεσα στις επιδόσεις τους σε αυτά τα δυο πεδία προκειμένου να εξεταστεί η υπόθεση ότι η Θεωρία του Νου αποτελεί ένα πρώτο βήμα προς την ανάπτυξη μιας Προσωπικής Επιστημολογίας. Σε 46 μαθητές της πέμπτης δημοτικού δόθηκαν μετρήσεις της ικανότητάς τους να αποδίδουν λανθασμένες πεποιθήσεις στους άλλους καθώς και των επιστημικών τους πεποιθήσεων. Τα αποτελέσματα έδειξαν στατιστικά σημαντική συσχέτιση ανάμεσα στην ικανότητα κατανόησης διαφορετικών πεποιθήσεων και στις επιστημικές πεποιθήσεις των παιδιών. Φάνηκε επίσης μια καλύτερη επίδοση των μαθητών στις δοκιμασίες Θεωρίας του Νου σε σχέση με τις επιστημικές δοκιμασίες, υποδεικνύοντας ότι τα παιδιά κατανοούν πιο εύκολα τον κατασκευαστικό χαρακτήρα της γνώσης στο πεδίο της Θεωρίας του Νου. Οι αναλύσεις παλινδρόμησης που πραγματοποιήθηκαν έδειξαν ότι η Θεωρία του Νου αποτελεί σημαντικό προβλεπτικό παράγοντα για τις επιστημικές απόψεις που καθένας μας διαμορφώνει.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Κυριακοπούλου Ν., & Βοσνιάδου Σ. (2020). Διερευνώντας τις σχέσεις ανάμεσα στη Θεωρία του Νου και στις Επιστημικές Πεποιθήσεις. Ψυχολογία: το περιοδικό της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας, 18(2), 137–158. https://doi.org/10.12681/psy_hps.23714
- Τεύχος
- Τόμ. 18 Αρ. 2 (2011)
- Ενότητα
- ΕΜΠΕΙΡΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Το περιοδικό ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ έχει υιοθετήσει μία πολιτική Platinum open-access. Τα έξοδα υποβολής, επεξεργασίας ή δημοσίευσης των εργασιών καλύπτονται από την Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία. Τα πνευματικά δικαιώματα των δημοσιευμένων εργασιών προστατεύονται από την άδεια 'Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International'. Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Η άδεια αυτή επιτρέπει σε τρίτους, να χρησιμοποιούν την εργασία σε οποιαδήποτε μορφή, με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση στο περιοδικό ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. Επιπλέον, κάθε διανομή της εργασίας οφείλει να γίνεται με τους ίδιους όρους διανομής, δηλαδή με την ίδια άδεια Creative Commons.