ΔΙΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΑΞΙΕΣ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ


Δημοσιευμένα: Ιουλ 24, 2017
Λέξεις-κλειδιά:
αντιλήψεις αξιες εκπαιδευτικών
Σόνια Καφούση (Sonia Kafousi)
Πέτρος Χαβιάρης (Petros Chaviaris)
Περίληψη

Στην εργασία αυτή διερευνώνται οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τις αξίες που διαμορφώνει η μάθηση και η διδασκαλία των μαθηματικών. Στην έρευνα συμμετείχαν 48 εκπαιδευτικοί που δίδασκαν σε τέσσερα σχολεία με διαφορετικά κοινωνικοοικονομικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά. Η συλλογή των δεδομένων στηρίχθηκε στη συμπλήρωση ενός ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η συζήτηση των αξιών με τους εκπαιδευτικούς μπορεί να αποτελέσει ένα πρόσφορο πλαίσιο προβληματισμού για τις επιθυμητές αλλαγές στη μαθηματική εκπαίδευση.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Σόνια Καφούση (Sonia Kafousi), ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ
Αναφορές
Atweh, B., & Seah, W.T. (2008). Theorising values and their study in mathematics education.
In P. L. Jeffery (Ed.), AARE Conference 2007. Fremantle, Western Australia.
Bishop, A. (2008α ). Mathematics teaching and values education- an intersection in need
of research. In P. Clarkson & N. Presmeg (Eds.), Critical Issues in Mathematics
Education (pp. 231-238). New York and London: Springer
Bishop, A. (2008β ). Teachers’ mathematical values for developing mathematical thinking
in classrooms: theory, research and policy. The Mathematics Educator , 11 (1&2),
-88.
Bishop, A. (2008γ ). Values in Mathematics and Science Education: similarities and differences.
The Montana Mathematics Enthusiast , 5 (1), 47-58.
Bishop, A. (2009). Researching family mathematical practices: background research and
future challenges. Στο Φ . Καλαβάσης , Σ . Καφούση , Μ . Χιονίδου -Μοσκοφόγλου , Χ .
Σκουμπουρδή & Γ . Φεσάκης (Eπιμ .), Πρακτικά του 3ου Συνεδρίου ΕΝΕΔΙΜ, 43-53.
Ρόδος .
Dede, Y. (2006). Mathematics educational values of college students’ towards function
concept. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education,
(1), 82-102.
Dede, Y. (2009). Turkish preservice mathematics teachers’ mathematical values: Positivist
and constructivist values. Scientifi c Research and Essay , 4 (11), 1229-1235.
Doruk, B. (2012). Mathematical modeling activities as a useful tool for values education.
Educational Sciences: Theory & Practice , 12 (2), 1667-1672.
FitzSimons, G. E., Seah, W.T., Clarkson, P.C. & Bishop, A. (2000). Conceptions of values
and mathematics education held by Australian Primary Teachers: Preliminary Findings from VAMP. Ι n W.- S. Horng & F.- L. Lin (Ε ds.), Proceedings of HPM 2000, vol.II , 163-171.Taipei, Taiwan.
Καφούση , Σ . & Χαβιάρης , Π . (2013). Σχολική τάξη , οικογένεια , κοινωνία και μαθηματική εκπαίδευση . Εκδόσεις Πατάκη . Αθήνα .
Lancaster, D. (2006). Values in mathematics. Values Education for Australian Schooling .
maths.pdf (15.09.13)
Leu, Y-C. & Wu, C-J. (2004). The mathematics pedagogical values delivered by an elementary
teacher in her mathematics instruction: attainment of higher education
and achievement. In M. J. Hoines & A. B. Fuglestad (Eds.), Proceedings of 28th PME Conference, 225-232. Bergen, Norway.
Liman, M., Salleh, M. & Abdullahi, M. (2013). Sociological and Mathematics Educational
Values: An Intersection of Need for Effective Mathematics Instructional Contents
Delivery. International Journal of Humanities and Social Science. 3 (2), 192-203.
National Council of Teachers of Mathematics (NCTM) (2000). Principles and Standards
for School Mathematics. Reston, VA: NCTM
Πρόγραμμα σπουδών για τα Μαθηματικά στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση (2011). Υπουρ γείο Παιδείας : http://digitalschool.minedu.gov.gr/info/news.php
Sam, L.S. & Ernest, P. (1997). Values in mathematics education: what is planned and
what is espoused? Proceedings of the Day Conference , BSRLM, University of
pdf (15.09.13)
Seah, W.T. & Bishop, A. (2000). Values in mathematics textbooks: a view through two
Australasian regions. Paper presented at the 81st annual meeting of the American
Educational Research Association. New Orleans, LA. (ERIC Document reproduction
Service No. ED 440870).
Seah, W.T. & Bishop, A.(2002). Values, mathematics & society: making the connections.
In C. Vale, J. Roumeliotis & J. Horwood (Eds.), Valuing mathematics in society (pp.
-113). Brunswick, Australia: Mathematical Association of Victoria.
Στάμου , Γ . Α ., Χρονάκη , Α ., & Ζιώγα , Α . (2007). Επιστημονικοί λόγοι και έμφυλες αναπαραστάσεις στο σχολικό μαθηματικό περιοδικό Ευκλείδης Α΄ . Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών , 1 , 63-89.
Tan, S. K. (1997). Moral values and science teaching: A Malaysian school curriculum
initiative. Science and Education , 6 ,555-572.
van de Walle, J. (2005). Μαθηματικά για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο: Μια Εξελικτική
Διδασκαλία. (Eπιμ . Τ .Α . Τριανταφυλλίδης ). Τυπωθήτω -Γιώργος Δαρδάνος .
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)