Vol. 27 No. 1 (2021): Giftedness

Published: 2022-12-01

Total pages 228

Προλογικό σημείωμα

Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου

“Whiz Kids” with extremely high Intelligence Quotient

Ευτυχία Μητσοπούλου, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου

Factors influencing gifted students’ underachievement

Ειρήνη Ξυπολιτά, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου

The Role of Biological and Genetic Factors in Intelligence

Βασιλική Ντόφη, Καλομοίρα Νιαστή, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου

Gifted Students’ Counselling and Vocational Guidance: When Talent Turns into a Dilemma

Καλιόππη Σωτηράκη, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου

Levels of Emotional Intelligence in Gifted Children

Αικατερίνη Πλούμπη, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου

Social Interaction Coping Strategies of Gifted and Talented Students

Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου, Ευτυχία Μητσοπούλου

Giftedness and Cultural Diversity

Ιώ Θεοδωρίτση, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου

Wisdom and Creativity in Gifted Students

Ευαγγελία Καρανάνα, Όλγα Κόφα, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου