Vol. 27 No. 1 (2021): Giftedness
Full Issue
Articles
“Whiz Kids” with extremely high Intelligence Quotient
Ευτυχία Μητσοπούλου, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου
Factors influencing gifted students’ underachievement
Ειρήνη Ξυπολιτά, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου
The Role of Biological and Genetic Factors in Intelligence
Βασιλική Ντόφη, Καλομοίρα Νιαστή, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου
Educational strategies for gifted children: a comparative study in Australia, Hungary, Russia and Greece
Μάνια Παππά, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου
Gifted Students’ Counselling and Vocational Guidance: When Talent Turns into a Dilemma
Καλιόππη Σωτηράκη, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου
Levels of Emotional Intelligence in Gifted Children
Αικατερίνη Πλούμπη, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου
Social Interaction Coping Strategies of Gifted and Talented Students
Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου, Ευτυχία Μητσοπούλου
Impact of level of perfectionism on psycho-emotional and cognitive characteristics of children with high academic performance
Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου, Ειρήνη Ξυπολιτά
Wisdom and Creativity in Gifted Students
Ευαγγελία Καρανάνα, Όλγα Κόφα, Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου